İsviçre'de Harika Bir Göl - Şehir: Lugano

İsviçre'nin İtalya sınırındaki bu güzel şehir, tahmin edeceğiniz gibi ismini lugano Gölü'nden almış. 60 bin nüfusu ile küçük, sakin ve sevimli. Şehir çok küçük olduğu için şehirdeki Agno Havalimanı'ndan uluslararası uçuş yapılmıyor. Şehre gelmek isteyen turistler ulaşım için genelde Milano-Malpensa Havalimanı'nı tercih ediyor. Havalimanından shuttle ile (20 CHF) direkt şehir merkezine ulaşılabilmektedir. Tren yolu ile de Como veya Milano'dan da ulaşabilirsiniz.

Şehir yürüyerek gezilebilir ancak Indirizzo denilen turist treni keyfini yaşamanızı tavsiye ederiz. Tur yaklaşık 45 dakika sürüyor, ücreti ise 5 CHF'dir.

Biz gezimize harika bir şehir parkı ile başlıyoruz. Bir İsviçreli zengin bu parkı şehre hediye ediyor ama park gerçekten çok güzel. Yeşillikler içinde, göl kenarında ve şehir manzaralı. Dikkatimizi çeken bir olay da parkta okuma binası yapmışlar ve çok sayıda kitap koymuşlar. Ücretsiz olarak aldığınız kitabı parkta okuyor ve teslim ediyorsunuz, karşısında ise bilgin ve yazar olan Cicero'nun heykeli de doğrusu biraz garibimize gitti.

Parkın çeşitli noktalarından karemize yansıyanlar, buyurun:

Parktan çıkıp şehir merkezine doğru yürüyoruz. Şehir merkezi Piazza della Riforme'de tarihi binalar ve restoranlar yer alıyor. Buradan göl kenarına gelerek isterseniz keyifli bir yürüyüş ya da tekne turu yapabilirsiniz. Göl kıyısında yürürken iki tepe dikkatinizi çekecek: Bunlarda biri "San Salvatore" diğeri ise "Monte Bre"dir. Füniküler ile şehir manzarası eminiz çok güzeldir ama biz çıkmadık. Gördüğümüz güzelliklerden fotoğraf makinamıza yansıyanları paylaşalım istiyoruz:

Diğer gezi yazılarımız için: http://haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.