Kapadokya Periler Diyarı'na Yolculuk

2017’nin eylül ayında Gezimanya, Gezelimgorelim ve Cappadocia Cave Suites’in katkılarıyla düzenlenmiş olan Instagram yarışmasına katılan oğlum Kubilay Özgüçlü’nün kazandığı hafta sonu tatilini bana ve eşime devretmesi üzerine, Kapadokya’nın kalbi olan Göreme’de bir mağara odada ve periler diyarında üç gün geçirdik. Bu konudaki teşekkürlerimizi sonlara doğru sizlerle paylaşacağım. Şimdi bu güzel coğrafyada geçirdiğimiz güzel zamanları sizlerle kısa da olsa paylaşmak isterim.

Kapadokya, ülkemiz için inanılmaz bir turizm destinasyonu olmakla birlikte insan burada kendisini farklı bir medeniyette ve coğrafyada yaşıyormuş gibi hissediyor. Her biri farklı şekillerden oluşan peri bacalarını, geniş bir alan üzerinde yer alan Zelve ve GöremeAçık Hava Müzelerini, Kızılırmak’ın içerisinden geçtiği, kaz seslerinin yankılandığı ve çömleğin adeta başkenti sayılan Avanos’u, Temenni Tepsi ile kuşbakışı tepeden izleyebileceğiniz Ürgüp’ü, kayalardan oluşan Uçhisar ve Ortahisar Kalelerini, geçmiş zamanlarda Kapadokya’da yaşayan insanların özellikle Bizans, Roma, Arap saldırılarından kaçmak için yer altı şehirleri olarak inşa ettikleri Derinkuyu ve Kaymaklı’yı, peribacaları ve nazar boncuklu ağacın yer aldığı o ağacın altında periler diyarını panoramik izleyebileceğiniz Göreme’yi, gün batımını muhteşem bir manzara ve adeta kızıllığın renk tonlarını görüp izleyebileceğiniz Kızıl Çukur’u ve daha birçok sayamadığımız yer altı ve yer üstü güzelliklerini bu destinasyonda bulacaksınız. Yaşayacağınız keyfi kelimelere dökmek gerçekten çok zor. Burası birçok aktiviteyi yapabileceğiniz çeşitliliğe sahip. Bence bu yüzden tabiat ananın yarattığı bu güzelliği imkânı olan herkes görmeli ve bütün güzellikleri bire bir yaşamalı.

Konaklamış olduğumuz Cappadocia Cave Suites rengârenk balonlarla süslenmiş gökyüzünü izleyebileceğimiz bir deneyimi bizlere yaşama fırsatı sunuyor. Kalmış olduğumuz odanın ise bizim için özel olarak hazırlanmış olması bizleri gerçekten mutlu etti. Otele ilk girdiğimizde kendimizi bir labirentte sandık ama sonradan burada bulunan butik otellerin hemen hepsinin bu şekilde olduğunu öğrendik. İlk başta zorlansak da daha sonra alışınca kendimizi evimizde gibi hisettik. Hem teşekkür etmek hem de bilgi almak için otel resepsiyonuna gittiğimizde sizlerin hazırlamış olduğu bir sürprizle daha karşılaştık ve bizlere bölgede kırmızı tur adıyla geçen bir tur da hediye edildi. Bizler için Kapadokya tatili hayatımızda inanılmaz bir deneyim oldu ve güzel anılar biriktirmemizi sağladı.

Bizlere bu deneyimi yaşatan Gezimanya, Gezelim Görelim ve Cappadocia Cave Suites ailelerine çok teşekkür ederiz. Ayrıca bu yarışmayı kazanan ve bizlere armağan eden oğlum Kubilay Özgüçlü’ye, bizlere bölgede gezmemiz için rehberlik eden oğlum Koray Özgüçlü’ye ve bu deneyimi birlikte yaşadığım hayat arkadaşım, eşim İbrahim Özgüçlü’ye çok teşekkür ederim. Özellikle Gezimanya ailesinden Cemre Hanım ve Onur Can Bey’e bizlere göstermiş oldukları ilgi ve alaka için de çok teşekkür ederiz. Bu yazımı benim için gezmeyi ifade eden cümlem ile bitirmek istiyorum.

“Gezmek bir renk ise herkes hayatında bu renk ile yaşamalı, yaşamalı ki gökkuşağı gibi özgürlüğüne ulaşmalıdır…”

Instagram hesaplarını takip etmek için:

Gezimanyahttps://www.instagram.com/gezimanya/Gezelimgörelimhttps://www.instagram.com/gezelimgorelimofficial/