Keşfe Değer Bir Rota Pamporova

Bulgaristan'da kış turizmi, Türkiye'ye oranla çok daha ucuz ve çok daha erişirbilir niteliktedir. Borovets, Bansko ve Pamporova Bulgaristan kış turizmi için bir numaralı yerlerdir. Türkiye'de  yaşayan ve hafta sonu kaçamağı ile kar ve kayak tatili yapmak isteyenler için en ideal yer Pamporova’dır.

Kapıkule sınır kapısını geçtikten 140 kilometre sonra, Plovdiv yani Türkçe adı ile Filibe’ye vardığınızda, eğer burada vakit geçirmek istemiyorsanız, Assenovgrad yönüne doğru yönelmelisiniz. Plovdiv’den Assenovgrad yönüne yolumuzu tuttuğumuzda, yaklaşık 7-8 kilometre sonra sağdan yoldan çıkarak ve küçük tabelasını takip ederek Sveti Kirik Yulita Monastery alanına gelmemiz ve burada kısa bir mola vererek bu alanı keşfetmemiz kesinlikle önemlidir.

Assenovgrad, aslında başlı başına keşfe değer bir yerdir. Ancak, hedef Pamparova olunca burası hakkında daha fazla kafa karıştıracak bilgi vermeye gerek yok. Sadece söylemek istediğim, Stari Vremena-Assenovgrad adlı otelin görülesi, kalınası ve keşfedilesi bir yer olduğudur. Bir gece konakladığımız bir otel, o kadar mı butik, o kadar mı can olur…

Assenovgrad (Bulgar Çarı II.Ivan Asen şehrin yakınlarında yer alan Stanimaha Kalesi'ni güçlendirdiği için, şehrin adı,1934'te "Asen'in şehri" demek olan Asenovgrad yapılmıştır) yönüne devam ediyoruz. Ancak bu arada bazı yerleri es geçmek olmaz. Asen's Fortress, Assenovgrad’dan çıkıp Pamparova yöne giderken, hemen sağda bir girişi olan ve ağaçlıklı bir yol ile tepeye çıkılan ve pas geçilmemesi gereken bir alandır. Bir Ortaçağ Doğu Ortodoks Kilisesi'nin, Türklerden korunmak için nasıl bir yere ve nasıl bir zorluk altında inşa edildiğini görmek, burayı teneffüs etmek çok önemlidir.

turker.tukuc

uyurgezerim... uyumayı da gezmeyi de severim yani :)