Kosta Rika San Jose'den Limon'a Seyahat

Bugün sabah erkenden Kosta Rika’nın kıyı kenti Limon’a uçmak için San Jose’deki kent merkezine 17 kilometre mesafede yer alan Tobias Bolanos havaalanına hareket ediyoruz.

Uçağa binmeden önce hepimizi tek tek tarttılar zira kalkış ağırlığını geçmememiz gerekiyormuş:)

San Jose’ye veda vakti geldi, çattı.

Uçak 19 kişilik kabin basıncı olmayan çift pervaneli küçük bir uçak.

Kalktık ve son kez Başkent San Jose'ye bakıyorum.

45 dakikalik bu kisa uçuşta iki aktif Volkanın üzerinden geçeceğiz. Birincisi meşhur Arenal Volkanı

İkincisi ise tüten bacasıyla "Turialpa" volkanı

Pilotların kapısı açık rehber gibi şurada bu var, burada şu var diye anlatmak için kendilerini paraladıIar…

Limon kentine ulaştık bile. 60.000 kişilik nüfusa sahip olan kent Afro – Caribbeanların yoğun olduğu bir yerleşim. Bu kentte yaşayan Jamaikalı sayısı da bir hayli fazla imiş. Bunun sebebi ise zamanında San Jose ile Limon arasında karayolu yapım çalışmaları için bölgeye çok sayıda Jamaikalı gelmiş ve sonra yerleşmiş.

Yine kentte Nikaragualı, Panamalı ve Kolombiyalı nüfus da bir hayli yoğunlukta.

Aşağıda ineceğimiz küçük pist denize sıfır:)

Kentte 2 tane de önemli liman var. Bunlardan biri Limon terminali, diğeri Moin terminali. Aynı zamanda Cruise gemilerinin de uğrak yeri.

Ufak bir sahil kenti olan "Limon"un havaalanı da kendisi gibi küçücük.  Zaten bugün bizden başka inen uçak da yok…

Bizim buraya gelmemizdeki amaç karadan yaklaşık 1,5 saatlik yolculuk ile Panama sınırına gitmek idi. O nedenle havaalanına indiğimiz gibi kentin içine uğramadan doğruca Panama’ya gitmek üzere yola çıktık.