Kosta Rika'nın Karayip Sahilleri

Kosta Rika gezimizin son durağı; Karayip sahilleri. Karayip sahillerinin Kosta Rika sınırı içinde yer alan en batı tarafında Nikaragua sınırında San Juan deltası yer alıyor. Buradaki delta içindeki 44,4 kilometrekarelik alana sahip olan Isla Brava canlı özellikle de kuş çeşitliliği açısından oldukça zengin bir bölge.
Karayip kıyısı boyunca doğuya doğru ilerlerseniz Tortuguero Milli Parkı’na ulaşabilirsiniz. İspanyolca’da Tortuga kaplumbağa demek. Buranın adı da Tortuga kelimesinden türemiş. Sahil boyunca kaplumbağaların yuva yaptığı su kanallarından oluşan bir milli park burası. Burada bot gezisi ile etraftaki doğal yaşamı gözlemlemek mümkün.

Biraz daha doğuya ilerlediğinizde Kosta Rika’nın Karayip kıyılarındaki en büyük ve önemli kenti Limon’a ulaşabilirsiniz. Toplam nüfusu 8.500 kişi olan kentte yaşayanların % 90’ını melezler ve Afro-Karayip kökenliler oluşturur.

1854 yılında kurulan kent, ilk olarak 1502 yılında Kristof Kolomb tarafından keşfedilmiştir. Günümüzde bir liman ve ticaret kentidir. Bu bölge Kosta Rika’nın en yeşil alanları arasında gösterilmektedir.

Kentin biraz daha doğusunda bu kez de doğal hayatı ile meşhur Cahuita Milli Parkı yer alıyor. Burası aynı zamanda deniz kaplumbağalarının da üreme yeri.

Bir sonraki durak ise Puerto Viejo. Buradaki yerli halkın % 80’ini Bri Bri yerlileri oluşturuyormuş. Puerto Viejo’nun anlamı “eski liman”. Burası çok küçük bir yerleşim yeri.

Özellikle buradan Panama sınırına kadar sahil boyunca hindistancevizi ağaçlarının süslediği bembeyaz kumsallar uzanıyor. Bu bölge özellikle sörfçülerin favori mekânlarından…

Biz bu bölgede Puerto Viejo de Talamanca’nın yaklaşık 1,5 kilometre doğusundaki Cary Blue oteline yerleştik. Bu otel biraz Afrika’daki lodgeları andırıyor. Ama bir savan ortasında değil. Bir tarafı tamamen Karayip Denizi. Arka tarafı ise yağmur ormanları.

Buradaki ahşaptan yapılma ikiz villa tipi odalarımıza yerleştiğimiz gibi mayoları giyip kendimizi okyanus kıyısına attık.

Okyanus oldukça dalgalı. Özellikle de akşamüzeri ve sabah erken saatlerde dalga artıyor. Doğal olarak bu saatlerde sörfçüleri izlemek de mümkün.

Burada sahilde uzun ve keyifli bir yürüyüş yaptık. Dalgalarla boğuştuk. Denizin ortasında sahile yakın adaya yüzdük.

Sahil oldukça renkli. Bir tarafta müzik yapan gençler var.

Diğer tarafta bir grup genişçe bir havlu sermiş. Üzerinde kabus kovuculardan yapıp ağaca asıp sergiliyor ve satıyorlar.

Burada denize doğru uzanan ağaçlar çok güzel görüntü veriyor.

Sahilde aynı Filipinler’de olduğu gibi çok sayıda kişi bir masaya uzanmış masaj yaptırıyor.

Akşam saatleri olduğunda tekrar dönüyoruz otele. Güzel ve leziz bir yemek sonrası hediyelik eşya almak üzere Puerto Viejo’ya gidiyoruz. Otelden ayarladığımız araç yaklaşık 1,5 kilometre yolu 3$ karşılığında gidiyor. Puerto Viejo’nun gecesi çok keyifli değil. Sıra sıra dizilmiş bir sürü tezgâh ve üzerlerinde hep aynı ürünler. Penyeler, maskeler, çantalar. Ben burada en çok ağaç kökünden yapılmış heykelleri sevdim.

Bu bölgede çok sayıda ufak ufak sahil yerleşimi olduğu için bisiklet kullanımı ve bisiklet kiralama çok yaygın. Ancak gündüz keyifli olsa da akşam saatlerinde yollar zifiri karanlık olduğu için bence bisiklet burada güvenli bir ulaşım aracı değil.

Otele döndüğümüzde günün yorgunluğunu birer bira içerek atıyoruz. Pilsner ve Imperial tavsiye edebileceklerim arasında.

Ertesi sabah erken kahvaltı sonrası Panama’ya geçeceğiz. Beklediğimiz araç geldi ve Orta Amerika seyahatimiz boyunca ilk kez valizleri arabanın tepesine iplerle bağladılar. Yaklaşık 40-41 kilometre yolu 1 saatte aldıktan sonra 41 km’lik yolu 1 saatte alarak sınırı geçeceğimiz Sixaola’ya geldik.
 Bu sınır geçişi en zoruydu. Önce valizleri aldık derme çatma yollardan yaklaşık 200-300 metre yürüyerek Kosta Rika’dan çıkışımızı yaptırdık. Ama daha bir de Panama’ya gireceğiz.

Sixaola Nehri, Kosta Rika ve Panama’yı ayırıyor. Üzerinde de yaklaşık 400 metrelik derme çatma bir köprü var. Köprü üzerinde bir de tren yolu yer alıyor.  Valizler elimizde diğer tüm turistler gibi bizde köprü üzerinde yürüyerek Panama sınırına geliyoruz.

Burada kişi başı 3’er $ pul parası ödeyerek bu kez de başka bir yerdeki vize kuyruğuna giriyoruz. Yaklaşık yarım saat bekleme sonrası vizeyi aldık ve artık Panama’dayız.