MASAL KÖYÜ GIETHOORN

2664703 Ara 2015Gezi Notu
Seymen BOZASLANSeymen BOZASLANSilver Yazar03 Ara 2015266472 Yorum

Masallar Şehri veya Masallar Diyarı derler ya... O yerlerden birisindeydim. Hatta dünyada huzur yerleri başlığında bir liste hazırlansa listeyi zorlayacak bir yer Giethoorn. Burası kimilerine göre Kuzey'in Venedik’i, kimilerine göre ise Hobbitler Köyü.

Giethoorn

Bu köy Amsterdam’ın kuzeyine 150 km uzaklıkta. Giethoorn Park’ın kendine göre kuralları var. Mesela motorlu taşıt ile girmek yasak. Bir yere kadar gidebiliyorsun ve sonrasında park ediyorsun aracını. Köy içindeki ulaşım kanallarla ve birkaç yıldır bisikletle yapılıyor sadece.

Büyüklü küçüklü 180 civarında köprü var. Bu köprülerin her biri bir evin gidiş yolu aslında. Acaba böyle bir evde yaşasam nasıl olurdu diye düşünüyor insan. İnce tuğlaları, sazdan çatıları ve kendine has kapı pencereleriyle önünden geçen herkesi birkaç dakika kendine bağlıyor.

Giethoorn-1

Dar sokaklarda doğa içinde kayboluyorsun burada. Bu köyde yapabileceğin tek aktivite huzura ermek desem yanlış bir şey demiş olmam herhalde. Ağaç gölgelerinde yatabilir, banklarda karşı kıyıda olan mimari harikası evleri izleyebilirsin.

Yetmedi mi? Saati 6,5 Euro’dan bot kiralayabilirsin. Harikalar diyarında gezerken bu köyü ve birbirinden farklı bu evleri daha farklı bir açısından hayranlıkla izleyebilirsin.

Giethoorn-2

Giethoorn-3

Giethoorn'a Nasıl Gidilir?

Amsterdam’dan Groningen güzergahı üzerinde 3 saatlik bir tren yolculuğu veya 2 saatlik araç seyahati ile ulaşabilirsiniz. Tren ile gidecekseniz Amsterdam Center Station’dan Groningen trenlerine binerek 2 saat sonrasında Zwolle tren istasyonunda inmeniz gerekiyor. Sonrasında buradan Giethoorn otobüslerine binebilirsiniz.

Bu seyahat 40 Euro gibi bir rakama denk geliyor. Araç ile gidiyorsanız ise Giethoorn içinde 2 bölge var bunlardan biri Giethoorn Noord, diğeri ise Hobbit Köyü olarak bilinen Giethoorn Park.

Devamı: Instagram'da seymen.b

Giethoorn şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Amsterdam Untold: Gece 2 Saatlik Rehberli Yürüyüş Turu (25 €), Zaanse Schans Şehir Turu (15 €), Amsterdam: 1.5 Saatlik Hafif Festival Cruise (27 €), Amsterdam Micropia atla-Line Kabul Bilet (14 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.
Etiketler:

Beliz'in Valizi kullanıcısının resmi

Beliz'in Valizi

GÖNDERİ ZAMANI 06 Ara 2015
Merhaba Seymen Gezgin, yazın çok hoş olmuş. Bazı cümle ve başlığı benim blogumu okuyup aklında kalarak, istemeden de olsa kullandığın izlenimine kapıldım. Bana da oluyor bazen, okuduğum cümleler aklımda kalıyor, istemesem de aynı cümleleri kurabiliyorum. Credit verip yada değiştirebilirsen sevinirim. Teşekkür ederim. Giethoorn'u ziyaret etmiş olmana da çok sevindim, ulaşımı nedeniyle zaman ayırması zor oluyor.
Seymen BOZASLAN kullanıcısının resmi

Seymen BOZASLAN

GÖNDERİ ZAMANI 07 Ara 2015
Merhaba Beliz, çok teşekkür ederim öncelikle :) Bir yere seyahat etmeden önce çok fazla araştırıyorum blog okuyorum. Ve sanırım senin blogunu da okudum. Şuan hangi cümle hangi kelime için dedin bunu bilmiyorum ama tekrar üzerinden geçeceğim elbette. İçerik çalıyormuş gibi bir görüntü çizmek istemem şimdi durup dururken :) Ulaşımı nedeniyle gerçekten zor ama değecek bir lokasyon kesinlikle :)  bol gezmeler hepimize