Bir Doğa Harikası: Meteora Gezisi

Yunanistan’a gezmeye gitmeye karar verince internette biraz araştırma yapıp Meteora’ya gitmenin olmazsa olmaz olduğuna karar verdik. Yunanistan anakarada Akropol, Corint Kanalı ve Meteora bence en görülesi yerler.

Meteora Selanik’e 250 km Atina’ya ise 350 km mesefade yaklaşık olarak.

Selanik-Atina otoyolu üzerinde değil. Biz Meteora’ya giderken Selanik-Veria-Meteora, dönüşte ise Meteora-Lamia-Atina yolunu kullandık. Otoban dışındaki yollar harika değil ama çok kötü de değildi.Meteora da ki manastırlar birbirine çok da yakın değil. Hava da sıcaksa yürümek zor olabilir, arabayla gitmenizi tavsiye ederim :)

1988'den beri UNESCO’nun Dünya Kültür Mirasları Listesi'nde de bulunan Meteora, Kalambaka kasabası yakınında inanılmaz güzel bir doğa harikası.

Holy Monastery of VarlaamHoly Monastery of Varlaam

Kapodakya gibi binlerce yıl boyunca yeryüzündeki sıcaklık değişimleri, rüzgar ve doğal afetler sonucu oluşmuş. Bir rivayete göre de burası eskiden bir iç denizmiş.

Meteora'da yüksek bir yerde durup aşağıya vadiye bakınca insanın aklına Avatar filmi geliyor, çok etkileyici. Zaten Meteora kelimesinin sözlük anlamı "gökyüzünde asılı" demekmiş.

Manastırların tarihi M.S. 10-11. yüzyıllara kadar uzanıyor. Hristiyan din adamları inzivaya çekilerek ibadetlerini yapmak ve daha güvende olmak için 200-300 metre yükseklikteki kayaların tepesine manastırları inşa etmişler. Manastırları inşa etmeden önce de buradaki mağaralarda uzun yıllar yaşamışlar.

Bana ilginç gelen, manastırları inşa ederken kayaların üstündeki düzlüklerin tamamını kaplayacak şekilde inşa etmişler. Önlerinde 1 metrekare olsun bahçe için alan bırakmamışlar, herhalde yine güvenlik endişesiyle.

Manastırları inşa etmek ve her türlü ihtiyaçlarını temin etmek için rahipler file asansörler kullanmışlar, birbirlerini yukarıya, makaralar yardımıyla yukarda bıraktıkları arkadaşları çekiyormuş.

Günümüzde ise manastırlar kısmen de olsa turistik hale geldiklerinden hemen hepsine köprüler,yollar yapılmış. Sadece turistik amaçlı bir tane makaralı asansör hala kullanılıyor.

Zaman içinde 20 manastır inşa edilmiş ama günümüzde içinde hala Ortodoks rahip ve rahibelerinlerin yaşadığı ve ziyarete açık sadece 6 tane manastır var. 6 manastırdan 5 tanesinde rahipler 1 tanesinde ise rahibeler yaşıyormuş.

Manastırlar belli bir bağış karşılığı gezilebiliyor ama ziyarete açık günleri ve saatleri de aynı değil, mevsimine göre de değişkenlik gösteriyor.

Kadınlar pantolon veya şortla manastırları gezemiyorlar,girişte hemen belinize bağlayabileceğiniz bir etek veriyorlar.

2. büyük manastır olan Varlaam Manastırı’nda hediyelik eşya mağazası var; dini müzik kasetleri, minik heykeller gibi şeyler satılıyor.

Fotoğraf çekmekte maharetliyseniz bu kartal yuvası gibi mekanlarda güzel fotoğraflar yakalayacaksınız.

Manastırları gezmeyi bitirip aşağıya kasabaya indiğinizde ise güzel Yunan yemekleri sizi bekliyor olacak.