Puerto Princesa Gezi Rehberi

Puerto Princesa Filipinlerin gözde tatil adası Palawan'ın başkenti. Sadece başkent değil harika doğal güzelliklere ev sahipliği yapan bir yer. Ben de kendi tecrübelerimi paylaşmak istedim.

Puerto Princesa'ya başkent Manila'dan uçakla ulaşabilirsiniz. Filipinler seyahatine 10 gün-1 hafta gibi süre ayıracaklar için başlangıç noktası olarak seçmenizi tavsiye ederim. Bu sayede Palawan Adası'nı kuzeye doğru sırayla turistik yerlerini gezebilirsiniz.

Puerto Princesa'da Neler Yapılır?

*Honda Bay'de tekne turuna çıkıp harika beyaz kumlu adaları gezmek.*Dünyaca ünlü Sabang'da bulunan Underground River'ı sualtı mağarasını gezmek.
*Wildlife parkta timsahlara bakmak.
*İwahig Firefly Watching'de ateş böceklerini izleyebilirsiniz.

Filipinler'de uçak firmaları uluslararası standartlarda. Yaklaşık 1 saat süren uçuşum gayet konforlu ve standart geçti.

Geldiğimde akşam olmak üzereydi bende otele yerleştikten sonra hemen merkeze gittim. Puerto Princesa Baywalk, bizdeki yürüyüş yolu. Burada sokakta birkaç balık lokantası var.

Tabi ülkenin mutfağı gereği ucuz, lezzetli ve taze deniz ürünlerinin tadına doyulmuyor. Lokanta sokak ortasında masa tabure şeklinde. Fiyatları oldukça makul. Ülke geneli fiyatlar birbirine çok yakın.

Genelde balığın dışını biraz fazla pişirip yakıyorlar ama ben severim. Bu sofra 2 adet bira ile bana 30 TL'ye geldi. Sonunda karnımı doyurmanın keyfi büyük oldu.

Julieta's Pension House, otelim merkeze 1.7km mesafede. Mütevazi fakat gayet temiz odaları var ve kahvaltıda omlet bile var :) Fiyatı 60 TL ayrıca motor kiralama hizmeti veriyorlar.

Sabah ilk işim motor kiralamak oldu. Herhangi bir evrak istemediler ama kaza durumunda ehliyetiniz olması önemli.  Ayrıca ciddi olarak iyi motor kullanmayı bilmiyorsanız sakın kiralamayın trafik çok tehlikeli.

Wildlife Park için girişi sadece 3 TL ve timsahlar ile ufak deneyimler için birebir. Merkeze 13km mesafede.

Hemen girişte büyük bir timsah derisi ve iskeleti dikkatimi çekiyor.

Park gayet iyi organize edilmiş. Bir rehber eşliğinde önce timsah turu yapıyorsunuz.

İşte küçük timsah. Öyle durduğuna bakmayın inanılmaz seri biçimde sıçramalarıyla meşhurlar. Fotoğraf çekerken çok yaklaşmadan çekmek gerekiyormuş.

Bende timsahı sevme şerefine eriştim.

Sıra muhteşem Honda Bay Island Hooping turunda. Honda Bay merkezden 18km mesafede. Honda Bay gayet çirkin bir liman. Deniz oldukça kirli ve bulanık fakat buradan kalkan tekne turlarıyla muhteşem adalara gidiliyor.

Adalara ulaşmak için tekne kirası 90 TL. İsterseniz tek başınıza isterseniz başkalarıyla paylaşabilirsiniz ve tekneler 20 kişilik tüm gün sizin oluyor. Ayrıca adalara giriş ücretleri oldukça uygun. Sadece Pandan Adası 80 TL civarı orada da açık büfe yemek var. Yani acıktığınızda o adaya gidebilirsiniz :)

Honda Bay ve bineceğim banca

Bancaya bindim 1 kaptan ve 1 miço var. Miço ayrıca benimle bütün gün ilgilenecek ve yüzülecek yerleri gösterip bana göz kulak olacak.

Su ülkesi olunca suyla yaşamı iyi öğrenmişler :)

İşte geldik. Pandan Adası ve muhteşem manzarası. Deniz su gibi :)

Tatlı palmiye ve coconut ağaçları her yerde.

Adada elektrik yok. Her şey yavaş akıyor :)

Ben manzarasına doyamadım gerçekten çok etkilendim. Özellikle kumu çok beyaz ve tam bir tropik ada.

Şöyle tatlı tatlı oturma yerleri yapmışlar :)

Ben de yemeğimi aldım. Yemek açık büfe ve bu tip açık büfelerde turistlere göre yiyecek çok şey var.

Biraz da su altına bakmak istedim :) Aslında sualtı video kameram var ama maalesef çantada açık kalmış ve pili bitmiş. Yanımda şarj aleti olduğunu hatırlayınca çok sevindim fakat şarj ebilir miyim diye sorunca adada elektriğin olmadığını duyunca  :)

Son kalan şarjımla çektim. Sualtı oldukça zengin yüzerken balıkları iterek geçiyorum.

Balıkları beslenmeye alıştırmışlar. Miço eliyle ekmek atıyor ve tüm balıklar etrafımızda yüzmeye başlıyor.

Sıra bir sonraki adaya geldi ama ayrılmak istemiyorum.

Güzel Pandan hoşçakal :)

Starfish Adası. Neden diye sormayın her tarafta inanılmaz güzel ve çok sayıda deniz yıldızı var.

Mesela bu :) Biraz büyük ama denizden çıkarttım :)

Gerçekten bu cinsini hiç görmemiştim.

Miço bana güzel bir yüzme molası ve değişik hikayeler anlattıktan sonra sıra diğer adaya gitmeye geliyor.

Luli Adası gözüktü. Çok şirin gözüküyor.

Bu banca denilen teknelerin avantajı çok sığ suya rahatlıkla yaklaşmaları. Ülke geneli su derinliği çok sığ olduğu için en iyi tekne modeli bu.

Ben bu adayı çok sevdim. Ada özel mülkmüş ve üzerinde minik bir oteli var.

Manzarası harika.

Burada kim kalmak ister?

Bu harika ada turları saat akşam 5 civarı bitiyor. Ben 3 adaya gittim toplamda 5 adaya gidiliyor.

Miçoma ve kaptanıma teşekkür edip 6 TL bahşiş verip ayrılıyorum.

Akşama Puerto Princesa'nın en ünlü barı Tiki Resto Bar'a gidiyorum. Burası merkezde ve harika Filipinler'de dinlediğim en iyi canlı müzik burada. Yabancı şarkılar eşliğinde 3 TL'ye bira içip biraz yorgunluk atıyorum.

Dünyanın yeni 7 harikasından Underground River'a gidiyorum. Yol muhteşem Doğa harika. Underground River Merkeze 86 km'de Sabang'da. Ben kiraladığım motorumla gidiyorum ama pek tavsiye etmem küçük bir motorla çok yorucu oluyor. Ayrıcamerkezden 30 TL'ye mağaraya giriş için izin almanız gerekiyor eğer almadan gelirseniz kesinlikle giremezsiniz. Eğer çok kalabalık değilse Sabang'dan da izin alınıyor ama güvenmeyin merkezden alın. En iyisi merkezde tüm oteller ve tur acenteleri Underground River turunu 100 TL'ye satıyorlar. Merkezden alın ve rahat rahat gidin gelin.

Yol boyu doğanın tadını çıkartıyorum.

Parlak, güneşli ve yemyeşil.

Motorla geldiğim için devamlı mola vermek zorunda kalıyorum.

İşte geldim. Sabang.

Sabang küçük bir kasaba. Hemen girişte bu kulubeyi görüp içeri girin. Toplamda kendiniz gelirseniz 60 TL tutuyor.

Bir aile ile tekne kirasını paylaştım. Bir koya kadar motorlu tekneyle sonra bir gölde kürekli  tekneye geçiyoruz.

İşte koy tarafına geldik.

Koy biraz dalgalı ama muhteşem gözüküyor.

Kısa bir yürüyüşle mağaranın olduğu göle ulaşacağım.

Göl tarafına geldim. Şimdi kürekle guide eşliğinde mağarayı geziyoruz.

Göl muhteşem gözüküyor. Burası Unesco tarafından koruma altında.

Su çok berrak ve kulaklıklarımızı taktıktan sonra hafif heyecanlı bir şekilde seyre çıkıyoruz.

Giriş heyecanlı. Mağarının toplam uzunluğu 24km'den uzun. Biz 1.5km 'ik bir yol yapacağız.

Çıkanlar ile karşılaşıyoruz.

Malesef çok karanlık olduğu için iyi fotoğraflar çekemedim ama mutlaka gidin görün.

Arkamızdaki guide hem kürek çekiyor hem de sağ sola ışık tutup mağara sarkıtları birşeye benzetip anlatıyor :)

Temsili fotoğraf :) Olması gereken manzara :)

Çıkışa geldiiiiik. Yaklaşık 30-35 dakika süren yolculuğumuz tamamlanıyor. Aslında 24km'den daha fazla uzunluğu olan bu mağaranın ileri bölümleri de ücretle gezilebiliyor.

Suya hayran kaldım.

Doğa içinde olunca her zaman her şey çok güzel gözüküyor.

Artık geri dönüş zamanı.

Sabag'a geri geldim ve şekerli patates çekti canım 30 Kuruş. Taze meyve suları da satılıyor ve 50 Kuruş civarı.

Bu kadar yorgunluk yetmez diyip birde ateş böceği izlemeye gidiyorum. İwahig Firefly Watching. Küçük kayıkla 30 dk'lık nehirde tur yapacağım. Puerto Princesa'dan burası 12 km güneybatıda.

Yemekli bu tura 60 TL ödedim. Dolunaydan dolayı biraz zayıftı ateş böceklerinin ışığı ama çok keyf aldım.

Manzara harika.

Burası da oldukça turistik. Minibüs minibüs insan geliyor tura, önceden turu almakta fayda var fakat ben orada aldım bileti.

Ateş böcekleri. Temsili fotoğraf :) Gerçekten iyi fotoğraf makinası getirirseniz çekebilirsiniz. Benim standart makinam ile çekemedim :)

Muhteşem bir Puerto Princesa gezisi yaptım. Buraya doyamadım tekrar gelmek dileğiyle...