St. Paul de Vence: Fransız Rivierası'ndan Muhteşem Tablo

Fransız Rivierası denilince genellikle tüm dünyada bilinen yerler Nice, Cannes, Monaco ve hatta Antibes iken, bu çok az bilinen Ortaçağ kasabası bizce gölgede kalacak yer asla değil. Daha da iddialı olarak söyleyelim, St. Paul de Vence'yi görmediyseniz, bölgedeki geziniz eksik kalmış demektir. Ortaçağ döneminden kalma kasabayı henüz uzaktan gördüğünüzde, herhalde kasaba orası olmalı dedirtiyor.

Ulaşım:

Tren ile direkt ulaşım imkanı yok. Kasaba, denizden içeride ve bir dağın tepesinde konumlanmış durumda ancak Nice ve Cannes tren hattında iseniz "Cagnes-sur-Mer" istasyonunda inerek 400 numaralı otobüse binmelisiniz. Nice'de iseniz şehir içerisinden yine bu 400 numaralı otobüse bindiğinizde direkt St. Paul de Vence kasabasına ulaşabilirsiniz. Yaklaşık 30-40 dakika sürecek otobüs gezisinin ücreti 1,5 Euro. Otobüs ile geldiğinizde kasaba girişinde ineceğiniz yerin fotoğrafını sizin için çektik. Kendi aracınızla gelecekseniz, bu otobüs durağının çok yakınındaki otoparka bırakacaksınız ve yürüyerek hemen kasabaya giriş yapacaksınız. Çünkü kasabada ancak yürüyerek gezmek mümkün. Girişte önce bir meydan ve yaşını almış bir çok insanın bizim çocukken oynadığımız bilye oyununu oynadığını görüyoruz. Yüzyıllardır devam eden, yani geleneksel olan bu oyunun bizimkinden en önemli farkı, bilyelerin büyük ve ağır metalden yapılmış olması.

En önemli caddesi Rue Grande ile giriş yaptığımız kasaba, daracık sokaklar ve Arnavut kaldırımları ile tamamen film seti gibi. Keyifle yürüdüğümüz caddede sağlı sollu modern ve çağdaş sanat galerileri, zeytinyağı dükkanları, butikler, takı dükkanları, parfüm ve hediyelik eşya dükkanları ile 1615 yılında yapılmış çeşme hayranlığımızı kazanıyor. Caddenin sonuna kadar gidiyoruz, seyir terasından manzara seyredip şehir mezarlığını da gördükten sonra tekrar aynı yoldan dönerek aracımıza yöneliyoruz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.