Yavru Vatan Kıbrıs Aşkı

Her daim popüler olan Kıbrıs adına bazı bilgileri sizler için derledim, hazır yılbaşı arifesi olması sebebiyle size yardımcı olacağını düşünüyorum.

Türkiye’nin hemen güneyinde ve Akdeniz’in doğusunda kalan Kuzey Kıbrıs adası kültürel zenginliğin doyuma ulaştığı bir yerdir. Ilıman havası ve doğal kumsallarıyla ünlüdür, ancak bu olağanüstü turistik adanın sunabileceği yalnızca bunlarla sınırlı değildir. Ayrıca ilginç tarihi köyleri, antik kalıntıları, inanılmaz dağları ve capcanlı şehir yaşamını da yine burada bulabilirsiniz.

Kuzey Kıbrıs’ın sadece bir bölgesini ziyaret ederseniz Girne ve yakınlarındaki Bellapais görmeniz muhtemel en iyi 7 yer arasında olacaktır. Adanın başkenti Lefkoşa’nın kuzeyinde 15 dakikalık mesafede yer alıyor. Girne, Türkiye’nin anakarası Toros Dağları’na bakıyor ve berrak bir günde kolayca görülebiliyor. Geceleri ışık saçan St. Hilarion Kalesi’nin manzarasını tamamlayan Beşparmak Dağları, son derece keskin bir şekilde görenleri kendine hayran bırakıyor. Ünlü limanı ve Girne Kalesi ile bu bölge, ünlü manastırı ve Müzik Festivali’ne ev sahipliği yapan yakınlardaki Bellapais Köyü de dâhil olmak üzere, Kuzey Kıbrıs’ın tarihi ve kültürel cazibe merkezlerinin en iyi bilinen yerlerinden birini oluşmaktadır. Bütün bunlar yerel kaliteli alışveriş, yemek, otel ve birçok İngiliz yapıları ile tarihin muhteşem karışımını sunuyor.

Kıbrıs’ta ziyaret edeceğiniz en iyi yerlerin çoğunu bir sonraki tatilinizde listenize dâhil edin.

Kuzey Kıbrıs’ta Gezilecek En İyi 7 Yer

Lefkoşa

Avrupa’da kalan son bölünmüş başkent Lefkoşa, keşfedilecek ilginç bir yer. Buraya gerçekten tam anlamıyla zaman harcamadan Kuzey Kıbrıs’ı gezmiş olmazsınız. Eğer adanın güneyini gezdiyseniz kuzeyi yani Lefkoşa’yı gezdikten sonra iki yarım adanın karmaşık tarihi ve doğasını daha iyi anlayacaksınızdır.

Lefkoşa’da görülecek birbirinden güzel ve tarihi yapılar bulunuyor. Büyük Han, Hamam ve Selimiye Camii de dâhil olmak üzere çeşitli turistik yerler mevcut. Sokaklarında ve çarşılarında kaybolmak da şehrin bu yönünü keşfetmek için harika bir deneyim olacaktır.

Ayrıca başkent Lefkoşa’da bir düzineden fazla müze bulunuyor. Bunların arasında en bilinenleri Kıbrıs Müzesi, Bizans Müzesi ve 11. katına çıkabileceğiniz ve adanın bölünmesini bariz bir şekilde görebileceğiniz Ledra Gözlemevi Müzesi’dir. Kıbrıs’a özgü hediyelik eşyalar için Lefkoşa’da yer alan çarşıları gezebilirsiniz, daha geleneksel ürünler için Ledra Caddesi’ne uğrayabilirsiniz. Burada turistlere hitap eden uygun fiyatlı hediyelik eşyaları bulabilirsiniz.

Gazi Mağusa

Kesinlikle Kuzey Kıbrıs’taki en beğenilen yerlerden biri olan antik Magosa kenti, güzel harabelerin ve mimarinin hazinesidir. Eski surlarla çevrili olan şehir, Sinan Paşa Camii (St. Peter Kilisesi), Lala Mustafa Paşa Camii (St. Nicholas Katedrali), Kraliyet Sarayı, Othello Kalesi ve daha birçokları gibi tarihi yerleri ziyaret etmek için harika bir yerdir.

Sadece birkaç erişilebilir noktaya sahip şehrin surlarını gezmek için zaman ayırmaya değerdir. Özellikle bazı güzel manzaraları da yine burada göreceksiniz. Özellikle Othello Kalesi’nin duvarlarından göreceğiniz manzara gezinizi unutulmaz kılacaktır.

Buradan hızlı bir şekilde Kapalı Maraş bölgesine geçebilirsiniz. Kapalı Maraş Bölgesi, 70’lerde yaşanan işgal sırasında hızla terk edilen güzel bir sahil beldesiydi. Bir zamanlar Kıbrıs’ın en işlek ve en popüler turistik beldesi olan Maraş Bölgesi bugünlerde kaderine terk edilmiş durumda. Ziyaretlerin kapalı olduğu bölgede fotoğraf çekimi de oldukça sınırlı. Gazi Mağusa’yı dolu dolu gezmek için en az 2 gün ayırmalısınız.

Gazi Mağusa

Girne

Kuzey Kıbrıs’ın en eski şehirlerinden biri ve kesinlikle ziyaret edilemeye değer en güzel yeri. Eski caddelerin ve eski limanların gezilmesi, bir gezide yapılacak en güzel şeylerden biridir. Günün ilerleyen saatlerinde turistlerin de çekilmesiyle harika bir yürüyüş yapabilirsiniz. Liman bölgesi, yine tarihi olan limanı korumak için kullanılan büyük bir kalenin egemenliğindeydi, ancak bu günlerde turistik bir yer olarak limanın zerafetine fazlasıyla katkı sunuyor.

Liman bölgesi aynı zamanda gün batımını izlemek için de mükemmel bir yerdir. Burada geçireceğiniz güzel zamanlar Kuzey Kıbrıs tatilinize farklı bir boyut katacak, gezinizden maksimum keyif alacaksınızdır. Ayrıca burada sadece oturup limanı, kayaları ve insanları izlemek de keyifli olacaktır. Bu bölgede turistlere hitap eden çok sayıda restoran var. Denize karşı burada bulunan restoranlarda keyifli bir akşam yemeği yiyebilir, sevdiklerinizde oturup bir şeyler içerek günün tadını çıkarabilirsiniz.

Dipkarpaz

Burası muhtemelen Kuzey Kıbrıs’ın doğa ve deniz tatili açısından en sevilen yerlerinden biridir. Kuzey Kıbrıs’ın en izole, ancak en güzel parçası. Kesinlikle görmeniz gereken yerlerden biri olan Dipkarpaz'a konumu biraz uzak olsa da Girne’den kolaylıkla ulaşılabiliyor. Bölgede gezilecek yerler arasında, yarımadanın sonunda bulunan devasa bir manastır olan Apostolos Andreas Manastırı yer almaktadır.

Yol boyunca görebileceğiniz birkaç kilise ve manastır da bulunuyor. Çoğu terk edilmiş ve adanın bölünmesinden sonra arda kalan harabelerdir.

Ayrıca Dipkarpaz koruma altında olan yabani eşekleriyle de meşhurdur. Doğal bir alanda başıboş gezen eşekler Dipkarpaz ile özdeşleşen ilgi odağıdır. Yol boyunca sağlı-sollu görebileceğiniz bu şirin eşekler siz durduğunuz an aracınıza yaklaşıyor ve bir şeyler vermenizi bekliyor. Bu esnada tedirgin olmanıza gerek yok. Aracınızın camını indirin ve o an ne yiyorsanız paylaşın. Keyifli ve bir o kadar da eğlenceli bir deneyim için mutlaka denemelisiniz.

Eşekler bir yana, Karpaz Yarımadası en muhteşem sahillere ve olağanüstü altın kumsallara ev sahipliği yapıyor.

Dipkarpaz

Kaleler

Kuzey Kıbrıs’ta yer alan dağlar ve onları tamamlayan kaleler ise bir başka görülmeye değer yerdir. Aziz Hilarion Kalesi kesinlikle iyi korunan ve en çok ziyaret edilen kalelerden biridir. Burayı ziyaret için şehir merkezinden büyük tur otobüsleri kalkıyor.

Buffavento Kalesi de en az Aziz Hilarion Kalesi kadar iyi korunmuş kalelerden biridir. Harikulade manzaralara sahip dağ yolu ile ünlüdür. Daha doğudaki Kantara Kalesi de Kuzey Kıbrıs gezilerinizde güzel bir durak olacaktır. Tarihi kalıntıları görmek ve buraya geldiğinize değecek olan olağanüstü manzaralara burada şahit olabilirsiniz. Kalelere gitmek için bir araç gerekiyor. Dilerseniz araba kiralayabilir ya da rehberli turlara katılarak bu kaleleri gezebilirsiniz.

Bellapais Manastırı

Burayı ayrı bir başlıkta anlatmak gerekiyor. Girne’nin dışında yer alan tarihi manastır bugün bir otel olarak hizmet verse de kesinlikle görülmeye değer bir yerdir. Etrafındaki çok sayıda güzel restoran ve dükkân ile mistik bir atmosfere sahip.

13. yüzyıl manastırı iyi korunmuş ve etrafında dolaşmak için güzel alanlara ev sahipliği yapıyor. Manastırın çevresinde birkaç turistik yer var. Burada keyifli bir yürüyüşe çıkarak manastırın dış mimarisini büyük bir hayranlıkla izleyebilirsiniz.

Salamis Antik Kenti

Kuzey Kıbrıs’ın doğu kıyısında güzel korunmuş olan Yunan Harabeleri bir başka görülmesi gereken yerdir. Kalıntıları kesinlikle inanılmaz ve Kuzey Kıbrıs’taki tüm kalıntılar arasında belki de en güzeli ve en iyi korunmuş olanıdır. Eğer Kuzey Kıbrıs’ı sahil boyunca geziyorsanız kesinlikle durmaya değer bir yerdir. Salamis Antik Kenti, M.Ö. 11. ve 12. yüzyıllara uzanan, Kıbrıs’ın en büyük şehirlerinden biridir.

Kuzey Kıbrıs gezilerinizde daha görecek pek çok yer ve deneyimlenmesi gereken pek çok aktivite vardır. Akdeniz’in bu şirin adasına başta Türkler olmak üzere birçok yabancı turist akın etmektedir. Tarih, kültür, gastronomi ve doğa turizmine yönelik birçok zenginliği içerisinde barındıran Kuzey Kıbrıs’a Türkiye’den her gün düzenli uçuşlarla ulaşabilmek mümkündür.

Ahmet Uşar

Münih sevdası sonrası Almanya'ya taşınan Istanbullu.Almanya ile başlayan tutku, bir çok küçük köy ve kasabalara seyahat edip, yerel bira tadımları yapıyorum.Diğer avrupa ülkeleri ile ilgili re