Avrupa'nın Küçük Başkenti: Bratislava

Bratislava, Slovakya’nın başkenti ve şehirde yaklaşık 450 bin kişi yaşıyor. Viyana’nın 70 km doğusunda kalan bu küçük ama şirin başkentte yolumuzun üzerinde olduğu için birkaç saatlik bir zaman diliminde bulunduk. Bratislava turumuzu eski şehir bölgesinde yaptık.

Bratislava Yeni Köprü

Slovakya küçük bir Avrupa ülkesi, tabi ki başkenti de öyle. Burada hemen her yerde eski Sovyet etkisini görebiliyorsunuz. Toplu taşıma tramvay ve otobüsle sağlanıyor ama çok ihtiyacınız olacağını sanmam. Çünkü buraya uçakla direkt gelme imkanı yok. Viyana üzerinden otobüsle gelmek mantıklı. Dediğim gibi yürüyerek çok rahat gezilebilecek bir yer. Ama her zaman söylediğim gibi mutlaka gittiğiniz yerde her hangi bir otobüse veya tramvaya binin ve son durağa kadar gidin. Yine aynı hatla geriye dönün şehrin bir çok güzelliğini görme imkanınız olacak.

Bratislava'da en çok aklımda kalan sokakları süsleyen heykeller kaldı diyebilirim. Rögar kapağından çıkmaya çalışan Cumil veya Schoener Naci "şapkalı adam" heykeli sokaklarda gezerken karşınıza çıkabilir. Bratislava'da tarihi şehir merkezine Staré Mesto deniyor. Burada barok tarzı binalar görmek mümkün.

Bratislava'nın sembolü olmuş işçi Cumil

Trinity Kilisesi ve St. Martin's Katedrali de bu merkezde yer alıyor. Tuna Nehri kenarında bulunan şehir, cadde ve sokakları ile görülmeye değer. Eski şehir içerisindeki Hviezdoslavovo Námestie Caddesi'ni yürüyerek dolaşın derim. Bu yolun baş tarafında Ulusal Slovak Tiyatro Binası'nı görebilirsiniz.

Bratislava Kalesi (Arka planda)

Bratislava Kalesi (Bratislavský Hrad) ise yine şehri tepeden görme fırsatı sunuyor. Şehri yukarıdan görmek için en iyi seçenek zaten geldiğinizde göreceğiniz büyük köprü üzerindeki UFO Observation Deck. Yeni Köprü (Novy Most) üzerinde yer alan bir restoran. Ama bizim zamanımız olmadığı için gidemedik. Hlavne Meydanı araç trafiğine kapalı rahatça gezilen güzel bir meydan.

Bratislava şehir merkezinde çeşitli kentlere uzaklığı gösteren halka.

Meydanın ortasındaki 1572’de yapılmış Maximilian Çeşmesi hemen dikkatinizi çekecektir. Trinity  Kilisesi de burada yer alıyor. Tepesinde barok stili bir ejderha var ve buranın yanındaki kule "silah müzesi" olarak  kullanılıyormuş. Bu kulenin tam altında yerde bir daire göreceksiniz. Bu daire içinde buradan diğer önemli kentlere uzaklığınız km cinsinden yazılmış. Tabi İstanbul da var. St. Michael Kapısı'ndan geçince hemen sol tarafa bakın ve dünyanın en dar apartmanını göreceksiniz.130 cm genişliğinde ki bu bina hayli ilginç.

Bratislava'da Yeme-İçme: Bratislava'daGarlic Soup yani sarımsaklı çorba içilmesi tavsiye ediliyor ama biz denemedik yine eski şehir merkezinde bolca pizzacı bulacaksınız. Biraları da meşhur buranın en çok da Kozel marka birayı beğendik diyebilirim. Ama eski şehir merkezinde bulunan bal evini mutlaka görün burada baldan aklınıza ne gelirse yapılmış ürünler bulacaksınız buna şaraplarda dahil. Fazla çeşit denemeyin şekerle alkol karışınca gerçekten çabuk kafa yapıyor. Slovak köftesi de denenebilir.

Gezigurmesi

1976 yılında Kocaeli'nde doğdum. İlk,orta ve lise öğrenimimi Kocaeli'nde tamamladıktan sonra 1996 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümüne girdim.