Boydan Boya Mersin

4 günlük boydan boya Mersin gezisi yaptım Pegasus ile uygun uçak bileti bulunca. İlk olarak Adana'dan 40 dakikada Tarsus'a geçtik ve Tarsus Şelalesi'ni gördük.

Eshab-I Kehf Yedi Uyurlar Mağarası'nı gördük. Kur'an'da burasıyla ilgili ayetler de bulunmaktadır.

Mersin'e giderken Nusret Mayın Gemisi'ni gördük.

Mersin çok büyük bir şehir olup tam şehrin göbeğinde 70 katlı Radisson Blu Hoteli vardır.

Tabi kii tantuni yemeyi de eksik etmedik.

Ertesi gün Astım Mağarası'nı gezip gördük.

Sonrasında Cennet ve Cehennem Çökükleri'ne gittik. Bunlar çok derin mağaralar ve Cennet çöküğü ne kadar yeşil ise Cehennem çöküğü de o kadar siyahımsı ve kasvetli bir yer idi.

Kız Kalesi denizin ortasında bulunmaktadır ve yazın caretta carettaların yumurtlama yeridir. Sahildeki kale de onun uzantısıdır.

Ardından Roma dönemi Agorasını ziyaret ettik. Aynı zamanda burada bazilika da bulunmaktadır.

Sonra Olba Krallığı'nın sınırları içinde olan ve dinsel anlamda önemli yeri olan Kanlıdivane'ye gittik. Burada ortadaki vadi gibi olan boş alana, insanları attıkları için Kanlıdivane ismi verilmiştir.

Silifke Kalesi'ni görüp yukardan Silifke manzarasını seyrettik.

Kıbrıs'a ulaşımı oluğu halde Taşucu çok gelişememiş bir yer idi.

Hristiyanlık'ta çok önemli yer olan Aya Thekla Yeraltı Mağara Kilisesi'ni gördük. Burası bir antik kent olup günümüze sadece sarnıç ve kilise kalmıştır. Kilise yer altında bulunmaktadır. Eskiden burası Azize Thecla'nın yaşadığı eviymiş ve burada hastaları tedevi edip, vaazlar verirmiş fakat daha sonra öldürülme kararı alınca bu mağara ev de kaybolmuştur. Daha sonra burayı kiliseye çevirmişlerdir ve ilk din şehidi olduğu için Hristiyanlık'ta çok önemli bir yeri bulunmaktadır.

Antalya sınırı olan Anamur'a kadar gittik.

Anamur'dan Adana'ya döndük çünkü hava şartlarından ötürü uçağımız İstanbul yerine Ankara'ya indi. 1 saat uçakta bekleyip tekrar İstanbul için kalkış yapıldı. Uçağımızın başka yerlere inmesi bize alışkanlık yaptı.