Busch Gardens: Adrenalin Parkı, Virginia

Dünyanın en büyük eğlence parklarından sayılan Busch Gardens'ı adrenalin tutkunlarının görmesi gerek. Gerçekten ayrı bir dünya sunuyor size. ABD'nin Virginia ve Florida olmak üzere iki eyaletinde bulunan parktan eğlenmeden çıkanı görmedim, duymadım. Hayatım boyunca da bir daha böyle bir adrenalin yaşayabileceğimi sanmıyorum. 60 mil hızla giden Roller Coaster'lar görebilirsiniz, ancak bu gözünüzü korkutmasın. Türkiye'de gondola dahi binemeyen ben değilmiş gibiydim : ) kendimi tanıyamadım. Fakat şu bir gerçek ki, oradaki en tehlikesiz oyuncak burada olsaydı binmezdim. Aynı gün içinde birden fazla bakım yapıldığına bile şahit oldum. Haliyle size de bir güven geliyor. O adrenalini yaşadıktan sonra da vazgeçemiyorsunuz zaten.

Her sene ABD'ye Work and Travel (WAT) programları ile giden öğrencilere de bu parkta çalışma imkânı sunuluyor. Parkta her milletten insan bulunduğundan, İngilizcenizin akıcı olması gerekiyor. Eğer bir WAT programına katılmak istiyorsanız, bu parkı da bir düşünün derim.

Williamsburg-Virginia'da bulunan parkın giriş ücreti yaklaşık 60 dolar ama alabileceğiniz "Fun Card" ile sezon içinde istediğiniz kadar giriş yapabiliyorsunuz. Yaz sezonunda 22.00’ye kadar açık olduğu günler var ama kış sezonunda açılış ve kapanış saatleri değişiyor.

Parkın girişi

Parkın hemen girişinde bulunan haritaları hiç elinizden bırakmayın. Çünkü içeride bir Roller Coaster'dan diğerine geçerken bile küçük tren yolculukları yapmanız gerekiyor. Ne kadar büyük olduğunu gözünüzde böyle canlandırabilirsiniz. Edindiğiniz haritalarda da göreceğiniz üzere park New France, France, Germany, Italy, England temalı bölümlerin de içinde olduğu toplam 10 bölüme çok yaratıcı bir şekilde ayrılmış ve hangi bölümdeyseniz o Avrupa ülkesinin kültürünü yaşıyorsunuz. İtalya'dan Almanya'ya geçerken farklılığı hissedebiliyorsunuz. Tabii bu ayrımlar bir de devasa parkta istediğiniz alana kolayca ulaşmanızı sağlıyor. Yani her şey yeterince sistemli bir şekilde işliyor.

Parkın içindeki küçük tren yolculukları...

Roller Coaster heyecanına dayanamayacak olanların da Busch Gardens'ta eğlenmesi mümkün. "Pompeii", England bölümünün en eğlenceli oyuncaklarından ama başınızdan aşağı sırılsıklam olacaksınız, hazır olun. Aklınıza elektronik eşyalarınız geliyorsa, onlar için küçük dolaplar var. 1 dolara istediğiniz kadar dolapta bırakabiliyorsunuz. Böyle bir eğlence merkezinden çok az fotoğrafla ayrılmak zorunda kalmamın sebebi de bu oldu. İlk gittiğimde fotoğraf makinesini sürekli dolapta bırakmak zorunda kaldığım için, diğerlerinde yanımda bile götürmedim. Zaten Roller Coaster'larda da hızdan dolayı yanınıza alamıyorsunuz, binerken görevlilere teslim etmeniz gerekiyor. Mutlaka fotoğraf çekecekseniz, cebinize sığacak kadar küçük dijital makineleri tercih edebilirsiniz.

Parkta düşünülmeyen hiçbir şey yok. Serinlemek istediğinizde tepeden su püskürtülen yerler bile var. Ama bana sorarsanız serinlemenin en iyi yolu Pompeii'a binmek : )

POMPEI

VERBOLTEN - Kesinlikle en hızlısı... Kafamı koltukta sağa sola çarpmadan tutabilmek için çaba sarf ettiğimi hatırlıyorum.

Kalabalık arkadaş gruplarıyla giderseniz, elbette eğlenceniz katlanır ama yalnız gidenler de yok değil. Zaten etrafta 7-8 yaşlarındaki çocukların hiç korkmadan o koltuklara oturduklarını gördükçe, siz de motive olacaksınız.

Metrelerce yüksekten aşağı hızla inerken etraftaki manzaraları fark edemiyorsunuz. Ama sonrasında biraz da sakinleşmek isterseniz, sizi parkın içindeki çığlıklardan uzaklaştıracak bir tekne gezisi yapabilirsiniz.

33 tane eğlence aracının bulunduğu parkın tamamını bir seferde gezebilmek pek mümkün olmuyor. Ama onca yol gitmişken de Mach Tower ve dünyanın en yüksekten dikey dalış yapan Roller Coaster'ı Griffon'a binmeden parktan çıkmayın. Griffon 2007 yılında dünyanın en iyi 13. Roller Coaster'ı seçildiğinde henüz ilk yılıydı.

Griffon

Fotoğraf: behindthethrills.com

Fotoğrafta tamamı görünmeyen Mach Tower'da ne kadar yüksekte olduğunuzu tahmin bile edemiyorsunuz. Çünkü gün boyu siz aşağıdayken, çok yüksekmiş gibi gelen ağaçlar ve tüm o Roller Coaster'lar daha alçakta kalıyor. Yavaş yavaş yukarı çıkmaya başladıktan sonra durduğunda siz aşağıya bir göz atmak isteyinceye kadar hiçbir şey anlamıyorsunuz. Mach Tower ile neredeyse tüm Williamsburg ayaklarınızın altında... Tüm o yüksekliği yalnızca 2 saniyede iniyor olmasını gözünüzde canlandırmaya çalışın.

3D yolculuğu yapmak isteyenler için Darkastle... İçeride ne zaman ne olacağını kestirebilme ihtimaliniz asla yok. Üzerinize her an su da fışkırabilir, koltuklar bir anda ters düz de olabilir.

Parkta bahsettiğimiz bölümler arasında teleferik yolculuğu da yapabilirsiniz.

Yorulduğunuzu hissettiğinizde meydana gelip hem bir şeyler atıştırabilir, hem de hediyelik eşyalar bakabilirsiniz.

Dediğim gibi 33 tane eğlence aracının hepsine tek bir günde binebilmeniz pek mümkün değil. Zaten bir giden, bir kere daha gitmek isteyeceği için çok da sorun olmayacak. Busch Gardens, özellikle yaz tatilini Virginia eyaletinde geçiren tüm Work and Travel öğrencilerinin görmesi gereken yerlerin başında geliyor.

Çıkış için de parkın içinde yine küçük yolculuklar yapmanız gerekiyor. Tren ile tüm parkı gezerek veda edebilirsiniz.