Karadeniz'in Yeşilinde Çamlıhemşin - Elevit Yaylası

Bu sene uzun yaz tatilimizde deniz, güneş, kum yapmak yerine; vaktimizi Karadeniz yeşilinin içinde, serin yaylalarda geçirmeyi tercih ettik. Çünkü her dağın, her yaylanın, her derenin bambaşka bir güzelliği var bu coğrafyada. Her yer yeşil, her yer mavi, her yer doğal, her yer bu kadar mı güzel olur? Oluyormuş meğer...

Ancak biraz şanssız bir mevsim oldu bu seyahat bizim için, hangi yaylaya çıkmaya çalışsak sisli yollar bizi karşıladı. Yollar zaten stabilize olduğu için en düşük hızda yol alabildik ve saatler süren yolculuklar sonunda ulaşabildiğimiz yaylalar sis yüzünden bize güzel yüzlerini göstermediler...

Karşılaştığımız köylüler ise bu senenin hep böyle geçtiğini söyledi. Napalım bu da bizim şansımız diyip yola koyulmaktan vazgeçmedik. Çamlıhemşin ilçesine bağlı Elevit Yaylası bu seneki seyahatimizin durak noktalarından biri, bol fotoğraflı bir yazı için hazırım :)

Elevit, Çamlıhemşin'e bağlı 1800 metre yükseklikte olan bir yayla. Çamlıhemşin'e yaklaşık uzaklığı 55km kadar. Burada tipik Karadeniz yayla evlerini görebileceniz gibi, villa tipi 2 katlı  evleri de görmek mümkün.

Yayladan ziyade bir köy Elevit; yolu asfalt olduğundan ulaşımı diğer yaylalara gore biraz daha rahat. Ayrıca gezdiğimiz diğer yaylalara göre kıyaslarsak Ayder'den sonra en kalabalık yayla diyebilirim.

Köyde bir muhtarlık var, sanırım bunun etkisinden burası biraz daha gelişmiş. Yaylada bir restoran, birkaç tane kahvehane, birkaç tane bakkal ve bal satan birkaç dükkan gördüm.

Köyün ortasında dağlardan süzülerek gelen bir de akarsu var. Bu akarsunun diğer tarafında sıralanmış evlerin manzarası gerçekten güzel olmalı...

Elevit'in resmi olarak adı Yaylaköy, ancak herkes tarafından Elevit olarak biliniyor. Bu köyde diğer yaylalarda olduğu gibi birkaç adet pansiyon var, köylüler kendi evlerini bu amaçla hizmete sunmuşlar. Kafa dinlemek, huzur bulmak isteyenler için uygun olabilir. Ancak bizim gibi gezmek amacıyla gidiyorsanız 2-3 saatlik bir gezi size tatmin edecektir sanıyorum.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...