Kehribar rengi göz alabildiğine uzun kumsalları, sıra sıra palmiye ağaçları, tropikal ormanları, hippileri, ünlü gün batımı özellikle kuzey bölgesinde hiç bitmeyen gece hayatı, türlü türlü baharatları, milli içkileri romları ve nicesi.

Eski işim gereği çok da yabancı olmadığım bir noktaydı Goa. Daha önce kardeşim bulunmuş ve farklı bir yer olduğunu söylemişti. Sıra dışı bir deneyim olacağından emindim ve 6 ay yaşadıktan sonra hakkındaki tüm sıfatları, yazıları hak ettiğini söyleyebilirim.

Hindistan, ülkesine yapılacak seyahatler için Türk vatandaşlarından vize isteyen ülkelerden biri. Başvurular ilk önce internet üzerinden e-visa sistemiyle randevu alınarak yapılıyor. İlgili tarihte de Ankara'da yer alan büyükelçilik, belgelerin eksiksiz olması halinde vizeyi aynı gün veriyor. " https://indianvisaonline.gov.in/visa/ " sitesinden başvuruda bulunabilirsiniz. Türkiye'den direkt uçuş şu an için yok fakat UAE 'den ya da aktarmalı olarak Mumbai'den Goa' ya seyahat mümkün.

Goa hakkında temel bilgiler

Hayretler  diyarı Hindistan'ın batısında Arap denizi kıyısında yer alan, haritada ufak ama dolu dolu bir eyalet Goa. Yerel saati, Türkiye'den 3,5 saat önde. Goa'nın yoğun turist sezonu ekim-nisan arasında. Birçok milletten insana ev sahipliği yapmak, burada adeta bir gelenek.

Resmi adıyla Dabolim Airport, aslen askeri olan fakat sivil uçuşların da yapılabildiği eyaletteki tek havalimanı. Genel olarak eyalet kuzey ve güney olarak değerlendiriliyor. Bu tanımlama boşuna yapılmamış çünkü iki bölge arasında gerçekten de belli konularda ciddi farklar mevcut. Başkenti Panjim, havaalanına 30-40 dk'lık sürüş mesafesinde.

Fort Aguada ve Panjim manzarası .Fort Aguada ve Panjim manzarası .

Eski bir Portekiz sömürgesi olduğundan şehirde çok sayıda Katolik kilisesi mevcut. Bunun bir sonucu olarak isim-soyisimler; Latin Amerika'daki gibi. Aynı yerleşim yerindeki iki daireden biri Hıristiyan iken diğeri Hindu dinine inanabiliyor. Fakat bu yaşam tarzlarını kesinlikle etkilemiyor.

Dünyada en fazla dile sahip ülke (Hindistan) olarak, Goa'da da birden çok dil kullanılıyor. Örneğin Goalılar, eyaletin resmi dili olan Konkani ile anlaşırken diğer hintliler ile bazen İngilizce bazen de Hindi konuşuyorlar. Belli kesim ise Portekizce konuşabiliyor. Zaten şehrin çoğu yerinde (özellikle güney) Portekiz pasaportu için başvuru ofislerini görebilirsiniz.

Şehirdeki en meşhur Katolik kilisesi ; Igreja de Nossa Senhora da Conceição .
Şehirdeki en meşhur Katolik kilisesi; Igreja de Nossa Senhora da Conceiçao.

Goa ​aynı zamanda, Hindistan'da kumarhanelerin yasallaştırıldığı tek eyalet konumunda. Genelde başkent Panjim'de yer alan kumarhanelere çok sayıda talep var. Ama bilinen kumarhanelerden biraz farklı olarak buradakiler Mandovi Nehri'nde demirleyen gemiler şeklinde. Gitmek istediğiniz takdirde, ufak speed boat'lar ile iskeleden transfer yapılıyor. Bu arada bir dip not: Kumarhaneler, sadece gece değil; 24 saat aktif.

Arka plandaki Deltin Royale , en meşhur ve en büyük gemi kumarhane .
Arka plandaki Deltin Royale; en meşhur ve en büyük gemi kumarhanesi .

Diğer kumarhaneler .

Goa'ya varıştan itibaren farklı olanları az da olsa görmeye başlıyorsunuz. Ben sabaha karşı vardığımdan , 'hoş bulduk' demeyi gün ağarıncaya kadar erteliyorum. Havalimanından eve transferimle birlikte tatlı bir yorgunluk çöküyor üstüme. Ne de olsa 1 günü aşan UAE aktarmalı bir yolculuktu. Sabahın erken saatlerinde ev sahibiyle tanışmaya nail oluyorum. Ufak bir briefing ile vedalaşıyoruz..

6 aylık sürede zamanımın çoğunun geçtiği yer , Sita Travel .
6 ay boyunca zamanımın çoğunun geçtiği yer; Sita Travel.

Ofisten manzaralar .
Ofisten manzaralar.

Ofis çatısı'ndan .
Ofis çatısından.

Şehirle ilgili 'en' leri sonraki yazıda belirteceğim. Nerede yenir, nerelere gidilir, neler yapılmadan dönülmez gibi sorular, cevaplarıyla birlikte yakında.