WISCONSIN'IN "PREMIER RESORT ALANI"- DELLS WISCONSIN

Dells Şehri ve Delton Gölü Köyü'nden oluşan bölge, Wisconsin eyaletinde, çok az nüfusu olan, yaklaşık 3000 kişinin yaşadığı, yaz aylarında ise nüfusu iki ila dört milyon gibi inanılmaz bir rakama ulaşan, yerli yabancı turistlerin çok rağbet ettiği, küçük ama ünlü bir turistik tatil yöresi. Dünyaca ünlü su parkları, her köşede bir eğlence yeri bulabileceğiniz ve çok sayıda güzel oteller, konaklama olanağı, her zevke uygun restoran çeşitliliği olan bir belde. Yakın çevrede birçok şehre yakın olması nedeniyle de bu illerden gelen aileler ve özellikle gençler için oldukça popüler (bir üniversite şehri olan güzel kent Madison’a 50 mil, gökdelenler şehri Chicago’ya yaklaşık 200 mil ve Milwaukee 150 mil gibi...) İsmini, Wisconsin Nehri'nden alan küçük ama sevimli ve huzurlu şehir, kapalı su parkları sayesinde sadece yaz ayları değil her mevsim popüler.

Madison (Wisconsin)

Kentin ana caddesinde yürürken burnunuza mis gibi kokular gelirse kokuyu takip edin, ünlü fudge (bir çeşit şekerleme) yapan ve taze taze tatmanız için ikram edecekleri pastanelere mutlaka uğrayın ve tadın.

"Birinci Sınıf Tatil Alanı” olarak ünlenmiş olan Wisconsin Dells ve Delton Nehri Bölgesi'ndeki bu belde ismini, kıyısında çarpıcı kumtaşı oluşumlarına sahip, buzullarla oluşmuş, doğal bir gorj* olan Wisconsin Nehri'nden almış. (*Tepeler veya dağlar arasında bulunan dik, kayalık duvarlarla dar ve içinden su geçen vadi – su geçmeyen vadi ise kanyon)

Madison (Wisconsin)-1

Şehirde bulabileceğiniz diğer bir eğlence de kumarhaneler... Nasıl mı?

HO-CHUNK YERLİLERİ

Wisconsin ve özellikle Dell'den bahsederken Yerli Kabilesi - "Ho-Chunk" Hoçanklar'dan bahsetmemek olmaz.. (ya da eski adlarıyla Wisconsin “Winebago”lar -Winnebagos- gibi isimleri olan "The Hoocaagra" lar)

Madison (Wisconsin) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Kirby House, Holiday Inn Express Madison, Hampton Inn Madison. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Red Roof Inn & Suites Madison, GA, Quality Inn Madison, Deerfield Inn & Suites gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Super 8 by Wyndham Madison, Deerfield Inn & Suites, Days Inn by Wyndham Madison tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Madison (Wisconsin) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Madison (Wisconsin)-2

Wisconsin eyaletinin yanı sıra doğu Nebraska, Minnesota ve Iowa ile Illinois eyaletinin bazı bölümlerinde yaşayan, Kuzeydoğu Kızılderilileri kültür grubundan avcı bir Kızılderili halk. Batı Siyu dillerine giren ana dilleri Hoçankçayı konuşabilen kişi sayısı ise yıllar içinde çok azalmış, tıpkı bizdeki Lazca’yı konuşanların sayısının gün geçtikçe azalması gibi...

Madison (Wisconsin)-3

Sistematik olarak yaşadıkları topraklardan sürülen Hoçank kabilesine, diğer ABD Kızılderililerine sunulan "reservation" (St. Louise yerlileri kızılderilileri anlatırken bahsettiğim) sunulmamış, kamp benzeri toplama yerleşimlerde ve Wisconsin eyaletinin çeşitli yörelerinde yaşamlarını sürdürmek zorunda kalmışlar.

Madison (Wisconsin)-4

Günümüzde de halen varlıklarını sürdüren ve federal olarak tanınan iki idari kabile -Wisconsin Ho-Chunk halkı ve Nebraska Winnebago Kabilesi- ellerinden alınan tüm arazilerini yeniden tanımlanmasını elde etme gayretleri içindeler. Halen Amerika’nın hemen her eyaletinde, hatta Canada, Mexico, Hawaii, Almanya ve Orta Doğu ülkelerinde bu kabile mensuplarına rastlamanız olası.

Madison (Wisconsin)-5

Bu bölgeyi ziyaret ederseniz onlara marketlerinde rastlayabilir, hediyelik otantik eşyalardan satın alarak onlara katkıda bulunabilirsiniz. Özellikle “dream catcher” yani “kabus kovucu” duvar süslerinden alıp yatak odanızda başucunuza asarak kabusları kovalayabilirsiniz...

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7 ay Bodrum’da yaşıyorum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim yelken, yüzme ve squba-diving. Spor hayatımın...