Yağmur Ormanı Adası Ngamba ve Kasubi Kralları

Sabah erkenden tekne ile Viktorya gölündeki Yağmur Ormanı Adası - Ngamba (Şempanze) adasına, Afrika’ya özgü şempanzeleri görmeye gidiyoruz.

Burası, ailelerini avcıların öldürdüğü, sirklere, hayvanat bahçelerine satılmak üzereyken ele geçirilen, tuzaklarda yakalanmış olan şempanzelerin korunduğu ve bir fon tarafından kurulan bir koruma alanı.

Bize göre her biri birbirinin aynı olan şempanzeleri bakıcıları isimleriyle tanıyor ve bize onlar hakkında bilgi veriyorlar.

Şempanzeleri görmeye yemek saatlerine yakın bir zamanda ve bakıcılarının yemeklerini dağıttığı bir rampa üzerinde izlemeye gidiyoruz, yaşadıkları alan elbette tellerle çevrili bir bölgede.

Tam yemek saatinde bulunduğumuz yere doğru koşarak geliyorlar ve bakıcıların kovalar içinden alıp fırlattıkları meyve ve karpuz kabuklarını yakalama savaşına başlıyorlar.

Meyve kapamayanlar sesler çıkararak, bağırarak ve göğüslerine vurarak nasiplerini alamadıklarını bakıcılara bildiriyorlar.

Günün kalan kısmında Kampala şehir turu yapıyor ve UNESCO Dünya Mirası listesindeki “Kasubi” Krallarına ait mezarlarını görmeye gidiyoruz.

Burası 4 Kabakas (Buganda Kralları) ın gömüldüğü bir mezar alanı.

2010 senesinde meydana gelen bir yangın nedeniyle neredeyse tamamı hasar görmüş. Buganda Krallığının insanları, krallarının mezarlarının yeniden inşası için gayret içinde, ülke Başkanı da bu konuda onlara söz vermiş.

Kraliyet ailesi bu bölgede yer alan barakaların içinde halen yaşamlarını sürdürmekte, fakirler ama asilliklerinden hiçbir şey kaybetmemişler.

Bizler yine yanımızdaki şekerleme ve çikolataları kraliyet ailesi çocuklarına verdiğimizde çocuklar sunulan ikramları alıp, asilce reverans yaparak selam vererek teşekkür etmeleri gözlerimi yaşartıyor… yüreğimi burkuyor…