Mburo Gölü, Entebbe ve Kampala

Sabah kahvaltıdan sonra Mburo gölüne gitmek üzere bu yemyeşil cennet bölgeden ayrılıyoruz. Yolda Kabale’de bir mola verip Ankole kabilesinin Müzesini geziyor, yine her fırsatta yolda durup tropik meyveler alıyor ve akşama doğru Mburo Gölü kenarındaki otelimize geliyoruz.

Gölün tamamı, çeşitli bitki örtüsü ve yemyeşil bir Milli Park ile çevrelenmiş. Bu park Uganda’nın en küçük milli parkı ama bir gölün tamamını bünyesine almış tek park.

Sabah bu milli parka gidiyor ve safari için özel, üzeri açılabilen 4 x 4 jiplerle safarimize başlıyoruz.

Tek tek görmeye başladığımız hayvanları resim karelerimize almaya çabalarken ilerledikçe sürüler halinde karşıma çıkıvermeleri hepimizi heyecanlandırıyor.

Zebralar, Eland denilen çok büyük geyik türü, buffalolar, filler, impalalar, sırtlanlar, çakallar, çeşitli antiloplar (klipspringer ve topi) yanı sıra bir kuş cenneti olan bölgede çeşitli kuşları (Crested Francolin, Emerald-spotted Wood Dove, Brown Parrot, Barefaced Go-away bird, Rednecked Spur, common Quails, Black-billed Barbet, Greenwood Hoopoe, Blue-napped Mousebird, Lilac-breasted Roller,African-grey Hornbill, Nubian Woodpecker, Trilling Cisticola) da görüyoruz.

Safariden sonra gölde bir tekne turu alıyoruz.

Su aygırları ve timsahları oldukça yakından görüyoruz.

Çok çeşitli, rengarenk tüylü kuşları da izliyoruz.

Tüm detayları ile fotoğraf karelerimizde yerlerini almalarından sonra başkent Kampala’ya doğru yola koyuluyoruz.

ENTEBBE - KAMPALA
Başşehir Kampala’da Victoria gölü kenarındaki “Speeke Resort Munyonyo” ya yerleşiyoruz. Otel beklediğimden çok daha güzel ve lüks, geniş bir arazi üzerine kurulmuş, harika bir bahçe peyzajı, keyifli alanları var, ancak odaları ve sivrisinekleri pek de hoş değil.

Tanzanya, Uganda ve Kenya topraklarında bulunan Victoria, Afrika’nın en büyük, yüzölçümü olarak Hazar ve Amerika’daki Superior Göllerinden sonra 3.büyük ve Hazar denizinden sonra dünyanın 2. büyük tatlı su gölü. Nil nehri bu gölden Victoria Nil’i olarak çıkıyor, Kyoga ve Albert Göllerinden geçtikten sonra Albert Nil’i olarak yoluna devam ediyor.