Yogyakarta'da Bir Devasa Tavuk Kilisesi

Devasa Tavuk Kilisesi (Giant Chicken Church) Endonezya'nın Yogyakarta şehrine yaklaşık 40 kilometre uzaklıkta bulunuyor. Yağmur ormanlarının içinde, hiçliğin ortasında, bir tepede yapımına başlanılan ibadethane uzun yıllar kaderine terk edilmiş vaziyette beklemiş. İnternette popüler olması ile birlikte, ziyaretçiler bu sürreal yapıyı görmeye gidiyor. Gitmek için motosikletinizi veya aracınızı otoparka park edip, yaklaşık 15 dakika ormanın içinde yürüyorsunuz.

Ziyaretçi sayısının artması bir bilet gişesi ihtiyacı doğurmuş. Eskiden terk edilmiş bir yapı olan Devasa Tavuk Kilisesi'ne girmek için artık bilet almanız gerekiyor. Bilet gişesinden sonra 5 dakika daha yürüyorsunuz ve kilise tüm ihtişamı ile karşınızda.

Kilisenin içinde yapım aşamaları ile ilgili bilgilendirici metinler mevcut. En güzel tarafı ise tavuğun başındaki tacın tepesine kadar merdivenlerle çıkabiliyorsunuz. Tepeden manzara inanılmaz güzel. Ama neden tavuk diyeceksiniz, haydi hikayeye geçelim.

Jakarta’da yaşayan Daniel Alamsjah bir gün, güvercin şeklinde bir ibadethane yapması yönünde ilahi bir mesaj alıyor. ‘Belki ben Hristiyanım diye insanlar bu ibadethanenin kilise olduğunu düşünüyor, ama ben bu ibadethaneyi Tanrı'ya inanan herkes gelsin ve ibadet etsin diye yaptım.’ diyor.

1989 yılında, eşinin ailesini ziyaret ettikleri bir gün, gördüğü arazi yapısı ile rüyalarında gördüğünün aynı olduğunu fark ediyor. Daniel, o gün, orada ibadet ediyor. Ertesi gün yapmayı düşündüğü ibadethane için uygun yerin burası olduğundan emin bir şekilde araziden ayrılıyor.

Bu ibadethaneyi yapabilecek parası yoktu, ama inancı ve umudu vardı. İlk önce kilisenin bulunduğu araziyi satın alıyor. Ödemelerin tamamlanması dört yıl sürüyor. 1994 yılında inşaata başlanıyor. 2000 yılında, maddi yetersizlikler sebebiyle inşaat durduruluyor. Yıllar içinde bina terk edilmiş bir şekilde bekliyor. Ama bu süre zarfında birçok ziyaretçi kiliseyi görmeye geliyor.Bahsetmiştim, artık ziyaretçiler kiliseyi ziyaret etmek için bilet alıyorlar. Bu da kilisenin tamamlanması için maddi bir kaynak sağlıyor. Birkaç yıl içinde Daniel’in hayali gerçekleşecek gibi duruyor. Darısı hepinizin hayallerinin başına.

Samsing

Yıllardır hayalini kurduğu dünya turu hayalini gerçekleştiren bir avare ;)