Uygun Maliyetle Kuzey Işıkları ve Avrupa Gezisi

İlk olarak İstanbul'dan Viyana'ya uçtum (Pegasus 100 TL). Daha sonra da Viyana-Prag arası otobüsle (Meinfernbus 9 €).

Sonrası full Polskibusla Prag-Wroclaw-Berlin-Varşova-Gdansk her şehirde 2’şer gün gezdim otobüs biletlerine toplam 65 TL ödedim. Rotayı sevmediyseniz siz direkt Prag’dan Gdansk'a giden otobüsle de gidebilirsiniz. Daha sonra Gdansk'tan Trondheim/Norveç'e 15 €'ya uçak bileti aldım. Wizz Air daha ucuzu olmaz da zaten… Bende 70 LT çanta vardı dedim şansa bırakmayayım large cabin bagajı da aldım. Çantanız büyükse alın, o da 15€. Toplam 30 € ediyor. Şansa bırakmayın 70 LT çanta bile büyük cabin bagajına ama gişedeki kızla konuştum öyle kıyak geçti.

Geriye kaldı sizin cesaretiniz. Trondheim'da host bir arkadaşım vardı önceden konuşmuştum. Siz de couchsurfing deneyin.

Trondheim'dan kuzeye Norveç’in NSB firmalı trenleri gidiyor. Ben işimi hep şansıma bıraktım. Trondheim'dan son durak Bodo'ya gitmeniz gerek trenle veya otostopla… Ben trenle Steinkjer'e kadar gittim. Orada otostop denedim almadılar. Sonra tren deniyeyim dedim örnek veriyorum kuzeye 10 durak varsa ben 2. durak için bilet aldım öyle çıkmaya çalıştım. İşin kurnazlığına vurdum askerler için bilet aldım % 90 indirimli  trene atladım tren hareket etti görevli baktı asker bileti… Bana ya mo i rana'ya kadar olan kısmın parasını ödersin ya da Grong'ta inersin dedi. Tamam dedim Grong'ta inerim.

İndim günahımı çekmeye başladım. İnmez olaydım o trenden sonraki son tren de iptal olmuş. Otostop deniyeyim dedim E6 otoban kapatılmış. Norveç’te böyle en hava kötü oldu mu her şey iptal... Grong'u görseniz Alaska'dan hiçbir farkı yok. 30-40 ev var. Sokakta bir insan yok. Hava desen ayaklarımı hissetmiyorum o derece.. Dedim babalara geldim. Benzinlikteki bir adam bugün özel bir gün her şey iptal dedi, kendi kendime “he bana özel size özel değil” dedim. Daha sonra 2 saat geçti E6 otobanı açtılar. Otostop deniyeyim dedim. Herkes sana bakıyor ama birisi almıyor. Adamlar otostop nedir bilmiyor. 3 saat otostop denedim. Adamlar duruyor sanıyorum beni arabalarına alacaklar ama adamlar resmen ilk defa otostopçu görmüş gibi. Hani Amazonlardaki siyahi kabilelere beyaz insanlar gider ya hepsi tip tip bakar, ne cisim bu gibisinden he işte burada da otostopçulara öyle…

Neyse dedim otoban açıldıysa tren istasyonuna bakayım. Son tren açılmış, oh çektim, tren geldi atladım. 2. durak Lassemoen için aldım 70 kron, hâlbuki mo i rana için 450 kron. İnmem trenden mo irana ya kadar giderim dedim. Lassemoen'e geldik adam bana in dedi. İnmek istemiyorum dedim. Burada bana 380 kron fazla verdim. Toplam trene ödediğim 150 TL.

Gece mo i rana'ya vardım. 2 gece burada couchsurferlarda kaldım. Buradan da görenler var Kuzey Işıkları’nı… Göremedim. Ertesi sabah mo i rana Bodo arası otostop denedim. İlk defa burada otostop işledi. Yaşlı bir amca aldı 5 km götürdü, dağın başındaki köyünde bıraktı otobana yakın. Sonra bir daha otostop yaptım, gene yaşlı bir amcaydı, bu da dağın başındaki köyünde bıraktı. Bir soğuk bir soğuk ki Grönland’daki kristal buzlar gibi buz çeşitleri vardı etrafta. Bunlar beni öldürecek dedim. Kuzeye çıktıkça otobandaki trafik de bayağı seyrek akıyor. 20 dakikada bir araba geçiyor. 2 saat sonra bir araba geldi geçti, 1 km sonra geri döndü aldı beni. Akşam Bodo'ya vardım.

Couchsurfing'ten tanıştığım birinde 3 gece kaldım göremedim Kuzey Işıkları’nı… En son günümde gördüm. Gördükten sonra Bodo'dan Oslo'ya Norwegian’dan uçak bileti aldım 235 TL. Daha sonra Bla Bla Car ile Oslo’dan Amsterdam’a geldim 60 €'ya. Daha sonra tüm Batı Avrupa’yı yani Amsterdam, Brüksel, Stuttgart, Köln, Paris ve Barselona’yı 6 €’ya gezdim (megabusla her bilet 1 €).

Dediğim gibi az çok anlamışsınızdır rotamı… 1 ay sürdü. İsterseniz aynı rotayı yaparsınız ister Bodo'dan da yukarı Tromso'ya otostopla çıkarsınız. Dönüş için Tromso-Oslo arası Norwegian’dan 250 TL’ye biletler var, size kalmış. Ama diyeceğim o ki en ucuz şekilde hem Kuzey Işıkları hem Avrupa bu şekilde yapılır.

Norveç'te 9 gün için uçak bileti + tren + yeme-içme = 225 €
Tüm turda harcadığım toplam para 1 ayda 650 €

4 uçak + 11 otobüs + 2 tren + 1 araba + 10 gece hostel + yeme-içme + hediyelik eşyalar dahil olarak bu turu daha ucuza yapan varsa elinden öpeceğim! Dadece Mo i rana/Bodo arası otostoptu dikkatinizi çekerim.
Norveç bir rüyaydı. Ayrıldığımda güzel bir rüyadan uyanmışa döndüm.