Almanya'nın En Romantik Kenti: Heidelberg

Almanya’nın güneybatısında yer alan, sevimli olduğu kadar da romantik olan bir şehirdir Heidelberg. O kadar ki; “Wege der Romantik”, yani Almanya’nın en romantik kenti olarak adlandırılır. Sahip olduğu eşsiz doğası, Schloss (sarayı) ve içinden geçen Neckar Nehri ile bir cennettir adeta. Ilıman bir iklime sahip olan Heidelberg her yıl 3 milyona yakın ziyaretçi akınına uğramaktadır.

Şarkılara ilham kaynağı olan bir kent: Heidelberg

Heidelberg, Ren ve Neckar Nehri'nin arasında kalan vadide kurulmuştur. Orta Çağ’dan kalma masalsı şehirde tarih ve doğa iç içedir. Hatta şehrin güzelliği "Ich hab mein Herz in Heidelberg verloren" (kalbim Heidelberg'te kaldı) şarkısına ilham kaynağı olmuş, daha sonra 1926 ve 1952 yıllarında  isimlerini bu şarkıdan alan iki de film çekilmiştir.

2. Dünya Savaşı öncesinden beri halen orijinalliğini koruyor

Heidelberg'in bir başka özelliği ise İkinci Dünya Savaşı sırasında bombalanmamış tek Alman şehri olmasıdır. Bu nedenle de diğer Alman şehirlerinin aksine, Heidelberg hala orijinalliğini korumaktadır.

Nobel ödüllü profesörleriyle Heidelberg Üniversitesi

Heidelberg, aynı zamanda bir üniversite şehridir. 1386 yılında kurulan Heidelberg ÜniversitesiAvrupa’nın en eski üniversitesidir. Ünlü Alman filozof Georg Wilhelm Friedrich Hegel 1816-1818 yılları arasında Heidelberg Üniversitesi’nde bulunmuştur. Ayrıca, bu üniversitede çalışan profesörler üçü fizik, üçü kimya, üçü de tıp alanında olmak üzere toplam dokuz farklı Nobel ödülü kazanmışlardır.

Heidelberg'de Gezilecek Yerler

Şehrin en meşhur caddesi olan Hauptstrasse, Avrupa’nın yayalar için ayrılmış en uzun caddesidir.

Hauptstrasse'de bir yaz günü

Hauptstrasse'nin bitiminde yer alan Marktplatz Meydanı’nda bir Herkül heykeli ve çeşmesi bulunur. Bu heykelin, 1700'lü yıllarda, şehri Fransızlara karşı koruyan halkın kahramanlığını simgelediği söylenir. Heykelin orijinali ise Kurpfaelzisches Museum'da bulunur.

Marktplatz'ta, insanlar kapılarından dışarı taşan kafelerde yemek yerken : )

Şehrin, kale ile beraber en çok turist çeken bir diğer durağı ise Alte Brucke (Eski Köprü)’dir. 1788 yılında yapılan Eski Köprü, İkinci Dünya Savaşı sırasında Alman askerleri tarafından yıkılmıştır. Ancak, savaş sonrasında halkın kendi arasında topladığı para ile 1947 yılında tekrar inşa edilmiştir. Köprünün asıl adı Carl Theodor Köprüsü’dür. Köprünün üzerinde, köprüyü yaptıran kral Carl Theodar'a ve Roma tanrıçasına adanan iki adet heykel bulunmaktadır.

Alte Brucke (Eski Köprü) Kuleler

Alte Brucke üzerindeki heykeller

Heidelberg Kalesi (Schloss), adeta bir kartpostal görünümüne sahip. Eğer yeterince kondisyonlu olduğunuza inanıyorsanız kaleye iki tarafını ağaçların sardığı taş merdivenleri kullanarak çıkabilirsiniz : ) Bu durumda ortalama 10 dakika içerisinde kaleye ulaşmış olursunuz. Yok, ben yorulmak istemiyorum, teknolojiyi kullanmak istiyorum derseniz o zaman yaklaşık 2 dakikada kaleye ulaşan füniküleri tercih edebilirsiniz. Kalenin içerisinde Alman Eczane Müzesive dünyanın en büyük ahşap şarap fıçısı bulunmaktadır. 1751 yılında yapılan bu fıçı 185500 litre hacmindedir. Eczane Müzesi’nde ise bitkilerin iyileştirici özelliklerinin ilaç sektöründe kullanılmaya başlanmasının tarihsel süreci, kullanılan malzemeler de sergilenerek, ayrıntılı bir biçimde anlatılmıştır. Müzede bol bol “Bayer” reklamı görmemiz hiç de şaşırtıcı değil tabii ki : )

Alte Brucke ve Schloss (Kale)

Schloss (Kale) ön kısım

Kaleden şehir manzarası

Kale ve Eski Köprü’den sonra, şehrin çok turist çeken bir başka yeri de “Filozoflar Yolu” olarak adlandırılan tepedir. Tepeye çıkmak için yaklaşık 10 dakikalık dik bir yokuşu tırmanmanız gerekir ve kaleye çıkarkenki alternatifin aksine, buraya çıkmak için herhangi bir füniküler ya da tren bulunmamaktadır. Ancak, tepeye çıktığınızda karşınıza çıkacak olan manzara size yorgunluğunuzu anında unutturacaktır : )

Filozof Tepesi

Filozof Tepesi'nden şehir manzarası

Son olarak da şehrin Neuenheim kısmında yer alan Neckarwiese, yani Neckar Nehri kıyısından bahsetmek istiyorum. Şehre eşsiz bir güzellik katan Neckar Nehri'nin kıyısı, özellikle güneşli havalarda dolup taşmaktadır. Nehir üzerinde yapılan bot turları Heidelberg'e dışarıdan bakabilme imkânı tanırken, bir kez daha yeşile  hayran bırakır hepimizi… Vaktiniz olursa güneş enerjisi ile çalışan bot ile Neckar Turu yapmanızı öneririm. Tur ortalama 1 saat kadar sürmekte olup, fiyatı 7 Euro'dur.

Neckar'da bot turu

Neckarwiese'de güneşlenen insanlar

Heidelberg'e gelip, nehir kenarında buz gibi bir Alman birası içmeden olmaz : )

Almanya’nın en güzel şehri olarak kabul edilen Heidelberg, tarihi dokusu ve muhteşem doğası ile tam anlamıyla büyülü bir Orta Çağ şehri. Sokaklarında yürürken; kendinizi eski bir tarihi filmin karesinde hissedebilirsiniz.

Eğer Almanya gezi planınız varsa Heidelberg'i görmeden kesinlikle dönmemenizi öneririm. 2 günlük bir gezinin yeterli olacağı Heidelberg'e; Frankfurt, Stuttgart ve Karlsruhe havaalanlarından ulaşabilirsiniz. Ulaşım yaklaşık olarak 2 saat sürmektedir. Ancak şehir yılda 3 milyon turist çektiğinden, oteller hemen her sezonda çok dolu oluyor. Bu nedenle rezervasyonunuzu 2-3 ay öncesinden yaptırmayı ihmal etmeyin. Heidelberg'i gördükten bir süre sonra tekrar görmek isteyeceğinize eminim : )