Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi Hakkında Bilgi

Tarihi yapıları, köklü geçmişi, kendine özgü koleksiyonları ile dünyanın sayılı müzeleri arasında yer alan Anadolu Medeniyetleri Müzesi, 1997 tarihinde İsviçre'nin Lozan kentinde 68 Müze arasında birinci seçilerekAvrupa'da "Yılın Müzesi" unvanını elde ederek büyük bir başarıya imza atan bir müzemiz.

Anadolu Arkeolojisi, Paleolitik Çağ'dan başlayarak günümüze kadar değerli eserler kronolojik sırayla sergilenmekte.

Paleolitik ÇağNeolitik (Yeni / Cilalı Taş) Çağ
Lidya Dönemi
M.Ö.1200'lerden Günümüze Anadolu Uygarlıkları
Çağlar Boyu Ankara

Ankara’nın Atpazarı semtinde, Ankara Kalesi yakınlarında eski Ankara bölgesinde yer alan ve çok değerli, kıymetli eserleri koruyan, sergileyen Müzemiz, güzel bir bahçe içinde, iki Tarihi Osmanlı yapısı olan Mahmut Paşa Bedesteni ve Kurşunlu Han’da yerleşik.

Bedesten, Fatih Dönemi baş vezirlerinden Mahmut Paşa tarafından 15. yüzyılda, 10 kubbe ile örtülü dikdörtgen planlı kapalı mekan, beşik tonozlarla örtülü 102 dükkandan oluşan bir arasta ile çevrilmiş.

Kurşunlu Han ise Fatih Dönemi baş vezirlerinden Mehmet Paşa’nın İstanbul’un Üsküdar semtindeki imaretine vakıf olarak yaptırılmış. Han, Osmanlı devri hanlarının tipik plan karakterinde, ortada avlu ve revak sırası ve bunları çeviren iki katlı odalardan oluşmuş.

Şimdi fotoğraflarla bu güzel müzeyi gezmeye başlayalım. Sayısız değerli eserleri koruyan müzenin en değerlileri arasında:

Çorum-Boğazköy’de bulunan M. Ö. 1235 yılından kalma Bronz Tablet.

Alacahöyük’te bulunan Güneş Törensel Sembol Güneş Kursu, Kabartmalar,

Hattuşaş’da üzerinde bir savaşçının rölyefi bulunan orjinal bir Kral Kapısı,

İri göğüsleri ve geniş kalçaları nedeniyle her zaman hem tarımla hem de doğurganlıkla ilişkilendirilen kadın figüri Oturan Kadın,

3.000 yıllık muhteşem masa Kral Midas'a ait Ahşap Masa,

Bir evlilik töreninin farklı sahnelerine yer verilmiş İnandık Vazosu, Emziren Kadın Heykelciği, Medusa Başlı Kolye, Obsidiyen Vazo, Boğa Biçimli Törensel Kaplar, At Koşulu Araba Modeli, Kadın Heykelciği, Çıplak Tanrıça Heykelciği, Fildişi Kutu gibi çok sayıda eserler çok güzel sergileniyor.
 Bu ödüllü müzemiz ile gurur duydum, mutlaka gezilmesi gereken bir müze.