Duygu Yüklü Bir 10 Kasım Sabahı: Anıtkabir

Hayatımın en anlamlı seyahati olduğu kesin. Uzun yıllardan beri isteyip ama gerçekleştiremediğim bir hayali gerçekleştirip yüce Atatürk'ün huzuruna Anıtkabir'e gittik. Esenboğa Havaalanı'na iner inmez kent merkezine hareket ettik maalesef havaalanından kente metro yok trafik de oldukça yoğun. Biz Gazi Hastanesinde otobusten inerek kısa bir süre yürüdükten sonra Akdeniz Caddesinden giriş yaptık. 10 Kasım olması sebebi ile çok kalabalıktı gurur duydum.

Askeri tören bitiminde askerlerin çıkması ile tekrar girişler başladı. İlk olarak mozoleyi ve lahit taşının olduğu bölümü gezdik.

Görevliler ve izdiham yüzünden düzgün fotoraf çekmek maalesef pek mümkün olmadı.

Daha sonra yan tarafdaki müzeyi ziyaret ettik birinci ve ikinci odada fotoğraf çekmek yasak burada Atatürk'ün özel eşyaları ve silahları sergileniyor ''baston'' silah çok ilgimi çekti hemen yanında o silahla Atatürk ateş ederken görüntülenmiş. Ben bu resmi daha önce görmemiştim. İlerleyince lahit taşından canlı yayın yapan bölüme asıl kabire geliyorsunuz sanılanın aksine Atatürk'ün naaşı yukarıda degil tam bu bölümün altında toprak bölümde.Devam edince savaşların sesli ve görsel bir şekilde canlandırıldığı odaya geliyoruz.

Sesli ve görsel olarak canlandırılmış savaş odası.

Daha sonra ise tabloların ve komutanların portre resimlerinin olduğu oda var.

Burada bize bir sürpriz oldu.Eşim bu resmi kitre kabartma olarak yapmıştı.

Burada bizi bir sürpriz bekliyordu yukarıdaki tablonun bir eşini, eşim kitre çalışması olarak yapmıştı. Altta eşimin yaptığı kabartma kitre tablo.

Eşimin yaptığı kitre tablo.

İstiklal madalyaları yine aynı bölümde sergileniyor. Dedemden kalma bir adet madalya da var, gururla saklıyorum.

İstiklal madalyaları.bu arada gururla söylemeliyim dedemden kalma bir adet de bizde var.

Devamında hediyelik eşyalar alabileceğiniz son bölümden yani girdiğiniz bölümün tam karşısından çıkıyorsunuz. Mozelenin tam karşısında ise Atatürk'ün silah arkadaşı ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ikinci başkanı İsmet İnönü'nün kabri var.

Türkiye'nin ikinci cumhur başkanı İsmet İnönü'nün kabri.

Hemen sağında ve solunda Atatürk'ün arabasının ve naaşının taşındığı top arabası sergileniyor.

Atatürk'ün 1935 ve 1938 yılları arasında kullandığı Lincoln marka arabası

Atatürk'ün naaşının taşındığı top arabası

Ayrıca bir de görsel salonu var burada Atatürk'ün hayatı ve devrimler anlatılıyor.

Nöbet değişimi.Askerlerin nöbet değişimi

Sabah 9.00'da başlayan ziyaretimiz 15.30 aslanlı yoldan geçerek kuleleri de fotoğrafladıktan sonra Tandoğan Meydanı'nda son buluyor.