Avusturya'nın İncisi: Viyana

Avusturya’nın en çok ziyaretçi çeken şehri Viyana. Tuna Nehri ile iç içe olan bu şehir bu avantajını da çok iyi kullanıyor. Viyana’nın diğer adı da Osmanlıca’da Beç’miş. Şehri ilk gördüğünüz andan itibaren modern hali sizi etkileyecektir. Öyle ki şehir içinde ulaşım hem çok kolay hem de çok hızlı. Her tarafına (evet neredeyse her tarafa) metro ile seyahat edebiliyorsunuz. Bu da şehrin neresinde kalırsanız kalın şehir merkezi bir metro uzağınızda.

Şehir merkezi çok hareketli ve kalabalık oluyor. Her tarafta pizza, spaghetti,“şnitzel” yapan yerler mevcut. Onun dışında tabi ki tanınmış Fast-Food markaları her tarafta var. Şehir içinde her yeri çok kolay bulabiliyorsunuz. Bunun sebebi de tarihi mekânlar birbirine yakın lokasyonlarda inşa edilmiş olmaları ve tabi ki Türkiye’den zamanında göç etmiş olanlarla da sık sık karşılaşıyorsunuz. Özellikle pizza satan yerlerin büyük çoğunluğu Türk. Rahatça iletişim kurabilirsiniz yabancı dil sıkıntınız olmasın.

Viyana’nın ana dili Almanca’dır. Buna rağmen özellikle turistik bölgelerde lokantaların tabelalarında Türkçe yazılarda bulunmaktadır.

Genel olarak ziyaret edebileceğiniz yerler: Stephansdom, Stephansplatz, Karlsplatz, Schönnbrunn Sarayı, Zoo Vienna, Belvedere Sarayı.

Viyana’da Gezmeniz Gereken Yerler

1. Karlsplatz: Viyana’nın en merkezi yeridir diyebiliriz. Metro istasyonlarının kesiştiği bir yerdir. Aslında ismi Türkçede Charles Meydanı. Uzun bir caddedir. Gündüzleri burada gezerek zaman geçirebilirsiniz. Her türlü yemek ve alışveriş yerleri bulunmaktadır. KarlsKirsche burada bulunmaktadır.

2. Karlskirsche: Karlsplatz’ta bulunan Katolik kilisesidir. Önünde büyük kolonlar vardır. Bu kolonlar tasarım açısından çok ilginçtir. Üzerinde tarihi işlemeler yer alır. Barok ve Rokoko tarzında yapılmıştır. Akşamları müzik konserleri vardır. Biz gittiğimizde önünde bulunan havuz boşaltılıp festival alanına çevriliyordu.

Karlskirsche'in dış görünüşü

3. Stephansplatz: Viyana’da benim en hoşuma giden meydandır. Etrafında ünlü mağazalar yer alır. İşlek bir bölgedir. Burada faytonlarla bir gezi yapabilirsiniz 20 Euro kadardı bir tur. Metro ile kolayca ulaşabileceğiniz bir yerdir. Adını Stephansdom’dan almaktadır. Bu meydanda konserler için bilet satan kişiler ve değişik etkinlikler için size bilet satmaya çalışan insanlar bulabilirsiniz. Biz gitmedik ama Opera konserlerinin güzel olduğunu duydum birçok giden kişiden.

Fayton turları

Stephansdom

4. Stephansdom: Viyana’da kesinlikle gitmeniz gereken bir kilisedir. Uzun bir kilisedir. Bu yüzden üzerine çıkarak güzel bir Viyana görüntüsü çekebilirsiniz. Üzerindeki kuleye çıkmak yaklaşık 15 dakika alıyor. Dikkatli olmanız gerek çünkü dar ve çok dik döner merdivenle yukarı çıkıyorsunuz. Bir de aynı yerden aşağı inenler oluyor. Yorulmam diyorsanız kesinlikle çıkın! Üst tarafta hediyelik eşya satan bir yer var. İçeride kilise hakkında bilgiler bulabileceğiniz 1 Euro’ya çalışan rehber cihazları var. Tabi İngilizce : )

5. Schönbrunn Sarayı: Yazlık saraydır. Avusturya İmparatoriçesi Sisi’nin yaşadığı saraydır. Bahçesi çok güzeldir. Fayton turları buradan da geçmektedir. İçeride farklı tur paketleri bulunmaktadır.12 Euro’dan 39 Euro’ya kadar değişebilen tur biletleri var internetten satın alabilirsiniz.

6. Belvedere Sarayı: Lanstrasse’de bulunur. Çok büyük bir bahçesi vardır. Aşağı Belvedere ve Yukarı Belvedere olmak üzere ikiye ayrılır. Giriş için bilet almanız gerekir. Sabah erken saatlerde giderseniz daha kolay alabilirsiniz. İkisi içinde ayrı biletler satılır. Saray içinde fotoğraf çekmek yasaktır. Bir tane saraya girecekseniz bence Yukarı Belvedere’ye girin.

Belvedere Sarayı

7. HundertwasserHaus: Hundertwasser adında ressam ve mimar tarafından tasarlanmış. Viyana’da mimari açıdan çok ünlü olan bu binalar farklı renkleri ve yapım malzemeleri ile insanların dikkatini çekiyor. En çok ziyaretçi çeken yerlerdendir. Ne yazık ki ben gidemedim. Ama siz gidin : )

8. MozartHaus: Mozart’ın kaldığı evdir. İçeride ücretli olarak turlar düzenleniyor. Stephansplatz’a yakındır yürüme mesafesinde. Etrafında da güzel hediyelik eşyalar satan yerler vardır.

9. MuseumsQuartier: Birçok müzenin olduğu bir meydandır. Çok değişik mimariler görebilirsiniz.

Viyana İklimi
İklim bakımından Türkiye’de Ankara’ya çok benzer; kışın soğuk, yazın ise genelde bunaltıcı bir sıcak vardır.

Viyana UlaşımGenelde metroyu kullandım. Daha detaylı bilgi için: Viyana’da ulaşım yazıma bakabilirsiniz