Avrupa'nın Senfonisi: Viyana

Gezmeye nereden başlasak dediğim günlerde seyahatlerime başladığım ilk kenttir Viyana. Neden? Belki tarihçi kimliğim, belki Avrupa’nın merkezinde oluşu, belki kültür, sanat, müzik belki de şnitzel olabilir. Sonuç olarak ilk göz ağrım olmuştur hep Viyana. İçimdeki gezme aşkının başladığı şehir.

Viyana Havaalanı

Şehir merkezine yaklaşık 18km uzaklıkta bulunan havaalanı oldukça sakin geldi bana. Belki de hafta içi gitmem bunda etkili olmuştur diye düşünüyorum. Pasaport kontrolünden sonra şehir merkezine hareket ediyoruz. Bu seyahatimiz turla yaptığımız için bizi terminal kapısında tur otobüsümüz karşılıyor ama turla gitmediyseniz şehir merkezine ulaşım oldukça kolay. Bunun için tren, otobüs ve taksi seçeneklerini değerlendirebilirsiniz. CAT-city Airport train hızlı tren kategorisinde yer alıyor ve yolculuk 15 dk sürüyor bilet fiyatları da 15-20 euro arası. Ayrıca şehir içinde kullanmak isterseniz bilet seçenekleri var. Havaalanı içinde trene gidiş yönlendirme levhaları ile gayet anlaşılır şekilde gösteriliyor. Ayrıca terminal dışında her şehirde olduğu gibi merkeze giden otobüsler var ve yolculuk yaklaşık 30 dk sürüyor.

Viyana'da Ulaşım

Viyana'da ulaşım gayet kolay ve gelişmiş. Viyana metro hattı için en önemli ve işinizi görecek hatlar U1 Kırmızı hat ve U4 Yeşil hat. Şehrin kalbi sayılan Stephanplatz Kırmızı U1 ve turuncu U3 hatlarının üzerindeyken Karlsplatz ise Kırmızı U1 yeşil U4 ve mor U2 hatları üzerinde yer alıyor. Avrupa’nın en güzel saraylarından birisi olan Schonbrunn ise yeşil hat üstünde.

Viyana'da Gezilecek Yerler

Viyana tam bir kültür, sanat şehri ve görülecek yerlerde buna göre şekilleniyor. Viyana aynı zamanda pahalı da bir şehir. Gezilecek yerleri şehirde yaygın olan metro hattıyla da yapabilir ya da her yerde gördüğüm bisiklet kiralayarak da şehri dolaşabilirsiniz. Çünkü çok düzenli bisiklet yolları var.

Viyana Opera Binası

Viyana opera binası kültür ve sanat aktivitelerinin yoğun olarak yapıldığı bir yer. Gittiğiniz zaman programınıza uygun bir etkinliğe kapıdan bilet alabilir klasik müzik dinleyebilirsiniz. Opera binasının olduğu yer çok merkezi ve bu isimle metro- otobüs durağı da var.

Viyana Üniversite Binası

Klasik mimarinin en güzel örneklerinden biri de burası. Viyana üniversite binası Avrupa’nın önemli kültür-bilim yuvalarından biri.

Parlamento Binası

Avusturya’nın yönetim merkezi şehrin tam kalbinde yer alıyor.

Aziz Stephan Katedrali

Kentin tam merkezi olan Stephansplatz Meydanı’ndaki katedral Viyana’nın en önemli simgesi ve IV. Rudolf tarafından 1365 de yaptırılmış. Tipik Gotik mimarili katedrali ve kulesini şehrin her yerinden görebilirsiniz. Burası hakkında ilginç bir bilgi de vermek isterim. Osmanlı Devleti’nin Viyana kuşatmaları sırasında bu katedralin kulesine Viyana Belediyesi tarafından bir gözcü yerleştirilmiş. Türkler yaklaşırsa haber versin diye. Gel zaman git zaman tabi aradan yüzyıllar geçmiş artık Türklerden yana bir tehlike kalmamış ama bu gözcülük kadrosu varlığını devam ettirmiş. Ta ki 1956 yılına kadar... Viyana Belediyesi artık şehri Türk kuşatması söz konusu değil demiş ve bu görev kaldırılmış.

Hofburg Sarayı

Hofburg İmparatorluk Sarayı, Avusturya’nın başkenti Viyana’nın en önemli tarihi yapılarından ama biz geldiğimizde kapalıydı içeri giremedik. Sesli rehber ve bilet 12 euro. İçeride Habsburg hanedanına ait binlerce eşya varmış. Burası hanedan tarafından kışlık saray olarak kullanılırmış. Saray 1654 yılında yapılmış.

Schönbrunn Sarayı

Viyana gezimiz sırasında belki de en keyifle gezdiğimiz yer oldu diyebilirim. Neden derseniz? Bir kere harika bir bahçesi var. Mutlaka ağaçların arasında dolaşın derim. Sincapları çeşitli kuş sesleriyle harika bir doğa parçası. Saraya giriş isteğinize bağlı olarak 8-20 euro arasında değişiyor. Çünkü çeşitli tur alternatifleri var. Avusturya’nın en önemli kültürel eserlerinin bulunduğu saray olup ülkenin en çok ziyaret edilen yeri. Başlangıçta av köşkü olarak tasarlanan saray daha sonra genişletilerek Habsburgların yönetim merkezi olmuş. 1744-1749 yılları arasında imparatoriçe Maria Theresa tarafından tamamlanmış. İmparator I. Karl 1918 de 1. Dünya Savaşı'nın bitişinde tahtı bıraktığını burada açıklamış. En önemlisi de meşhur Kraliçe Sisi’nin ikametgahı olmuş. Ayaklarınıza kara sular inene kadar sarayı gezin ve bahçesinde oturup kahvenizi yudumlayın derim.

Prater

Viyana’ya gittiyseniz ve bir de çocuğunuz varsa mutlaka uğramanız gereken yer burası. Şehrin önemli eğlence ve farklı zaman geçirme mekanı olan Prater’e, Praterstern metro istasyonuna giderek ulaşabilirsiniz. Zaten metro haritasında kırmızı U1 hattında  göreceksiniz : ) Tarihi 18. yüzyıla kadar uzanan Prater meşhur dönme dolabı, kafe ve restoranları bolca alternatif eğlence oyun alanları ile sizi bekliyor. Ayrıca Viyana’nın ve Avusturya’nın önemli futbol stadlarından biri olan Ernst Happel Stadını görebilirsiniz.

Stadtpark

Şehrin tam kalbinde yer alan bu park soluklanmak için birebir diyebilirim. Bir çok şehir sakininin spor yaptığı, dinlendiği nefes aldığı parkta ayrıca bir çok Avusturyalı sanatçının heykelleri bulunuyor.

Graben

Meşhur bir cadde olan Graben aynı zamanda alışveriş mağazalarını da bulunuyor. Stephansplatz Meydanı’ndan sağ tarafa dönünce ulaşacağınız bu meydan da aynı zamanda Avrupa’yı dönem dönem etkisi altına almış veba salgınlarının anısına yapılmış heykeli de görebilirsiniz.

Mozart Evi

Aziz Stephan Katedrali'ne yakın olan Mozart evine çok büyük beklentiyle gitmeyin derim. Çünkü içeri de birkaç eşyasından başka bir şey yok.

Viyana'da Ne Yemeli?

Bu sorunun tek cevabı var: Şnitzel, yani bence Viyana'ya gelmişken mutlaka denenmeli derim ama bunun yanında hoş kurabiye, kek ve pastaları çikolataları kahveleri denemekte fayda var. Tercih sizin.

Gezigurmesi

1976 yılında Kocaeli'nde doğdum. İlk,orta ve lise öğrenimimi Kocaeli'nde tamamladıktan sonra 1996 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümüne girdim.