Barselona ve Girano İçin Notlar / Tüyolar

Barcelona Havaalanı iki terminalden oluşuyor. THY ile giderseniz Terminal 1’e, Pegasus ile giderseniz T2’ye iniş yaparsınız. Her iki terminalden de ayrı ayrı kalkan Aerobuslar (bizim Havaş otobüsleri) var.  T2’den çıktıktan sonra gideceğiniz yere göre bence en ideali Aerobus’a binip 20-25 dk içinde merkeze gitmek. Tren ile gidip Barcelona Sants istasyonunda inip hat değiştirmek kolay gibi ama hatlar arası yürü babam yürü; bir de bavulunuz ağırsa in, bin Allah kolaylık versin. Aerobus otobüs biletini gidiş/dönüş almak avantajlı ve 15 gün geçerli. Biletler normal slip/fiş gibi, saklarken dikkat edin. Tek yön 5.90 Euro; gidiş/dönüş alırsınız10.20 Euro. Biletleri web’den almanız mümkün.

Barcelona Havaalanında free wifi yok, Aerobuslarda free wifi mevcut. Otobüsler çok seri bir şekilde merkeze gidiyor. Biz Catalunya Meydanı'nda indik ve yürüyerek La Rambla Caddesi'nden gezerek Airbnb’den ayarladığımız eve paralel istasyonun arka sokağına gittik, yerleştik ve hemen gezmeye çıktık.

Barselona'da toplu taşıma oldukça gelişmiş ve rahat. Metro biletleri pahalı değil, tek bilet aldığınızda 2.15 Euro. Biz metro girişindeki makinalardan T-10 adı verilen 10 binişlik birden fazla kişinin kullanabildiği kartlardan aldık. (T-10 kart 9,95 Euro.) Sagrada Familia’ya gittik, ziyaret sonrası yürüyerek Casa Mila (La Pedrera) daha sonrada meşhur cadde Passeig de Gracia üzerindeki Casa Battlo ve Casa Amatller’i görüp fotoğraflarımızı çekip aşağı doğru La Rambla Caddesi'ne indik. Ağır ağır etrafı gezerek yolun sonu Kristof Kolombheykeline kadar geldik. La Rambla boyunca sokaklara girip çıktık aşağı deniz tarafına doğru inerken Liceu metro durağına gelmeden sağ tarafta kalan Mercat de La Boqueria’dan meyve alıp yiyerek yolumuza devam ettik. Size tavsiyem biraz arka taraftaki tezgahları tercih etmeniz giriştekilere göre daha ucuzlar.

La Rambla Caddesi'nden bir şey almayı veya oturup yemeyi tercih etmeyin; çünkü turistlik yer olduğu için fiyatları içerilere göre daha yüksek. La Rambla Caddesi'ne girişinden 100-150 metre ileride sağ tarafta Carrefour var market alışverişi ve atıştırmalıklar için ideal.

Ne yaparsanız yapın, gitmeden önce Park Güell biletinizi internetten alın. Biz fazla kalabalık olmaz diyerek bileti kapıdan alırız dedik; turistlik otobüsten inip dik bir yokuşu çıkıp kapıya kadar gittik. Saat 12.00 iken saat 16:30 için bilet satışı vardı. 4,5 saat beklemek istemediğimiz için geri döndük. Bir başka gün için bileti webden alıp gittik. Zamanında orada olmalısınız; giriş saatini 30 dk geçirirseniz giriş hakkınızı kaybediyorsunuz. Tartışan birçok insan gördük canınız sıkılmasın zamanında orada olun derim.

Park Güell'e ulaşım için Vallarca/Lesseps L3 metrosunu kullanabilirsiniz biz Vallarca istasyonunda inip yukarıdan girdik, Lesseps’den geri döndük. Park Güell’e giden en aktarmasız güzergah, Plaça de Catalunya, Passeig de Gracia veya Gran de Gracia’dan kalkan ve sizi parkın doğu tarafındaki kapıya bırakan 24 no’lu otobüsler ve bir de 116 nolu otobüs var ama nereden geldiğini öğrenemedim.

La Rambla Caddesi sol tarafı yani Barri Gotic bölgesinin her sokağını gezin dolaşın. (Casa del Arcediano, Cathedral of Barcelona, Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor) Plaça Reial'deki Los Tarantos‘da Flemenko show izledik. Bana göre kısa ve öz ama güzel. Onun için de havaalanından gelirken otobüste verilen indirim kitapçığındaki 5 Euro’luk indirimi kullanmayı unutmayın ve bu kitapçıktan kaç kişi iseniz o kadar isteyin. Biz 2 kişi idik tek kitapçık verdiler. Dolayısıyla 5 Euro’luk bir indirimi kaybetmiş olduk. Turistik otobüslerde verilen indirim kuponu da değerlendirmeyi unutmayın. Orada da 3 Euro’luk bir indirim var ve bilet almak için erken gidip kuyruğa girin. İçeride yerler numarasız ilk giren iyi yere oturur; bunun için de barın önündeki balkon gibi olan yeri tercih edin. İçeride free wifi var.

Vaktiniz varsa Figures’e olmasa da Girano’ya gidin ve bir gününüzü oraya ayırın. Gidiş için Barcelona Sants Tren İstasyonu'nu kullanabilirsiniz. Gidiş-dönüş bilet 22 Euro. Bazı trenlerde 220 Volt var ama wifi yok ve bazı trenler 1,5 saatte, bazıları 2,5 saatte gidiyor. Bunları bu websitesinden görebilirsiniz. Sants istasyonunda dip sağ tarafta bavul emanet yeri var. Güvenlik kontrolu yapıldıkdan sonra bavulunuzu kilitli dolaplara bırakabilirsiniz. Burada da indirim kuponu geçerli.

Tibidabo, Barcelona'dan bakılınca en tepede görülen ve üzerinde Temple Expiatori del Sagrat Cor adında bir Katolik kilisesi ve eski moda oyuncakları ile bir Lunapark bulunan manzarası harika olan bir yer. Buraya gitmek isterseniz en güzel ulaşım La Rambla Caddesi üzerinden V13 nolu otobüs ile Pl John F Kennedy meydanına kadar gidip orada indikten sonra karşıya geçip 196 nolu otobüs ile teleferiğe gitmek. Teleferik ile yukarı çıkmak ücretli gidiş dönüş 7.70 Euro. Turistik otobüslerde verilen indirim kitapçığındaki kupon ile 6 Euro. Ayrıca metro ile gelmek isterseniz 7 nolu hatla gelip Tibidabo istasyonunda indikten sonra yine füniküler/ teleferik ile tepeye çıkabilirsiniz. T10 kartı teleferikte geçersiz ama V13 sonrası 196 nolu otobüse aynı kart ile ücretsiz binebilirsiniz.

Turistik otobüs kullanır ve Katalan Ulusal Sanat Müzesini gezmek isterseniz Pl. Espanya’da inip yukarı yürüyerek, gezerek çıkın. Bir sonraki tur otobüsüne Katalan Ulusal Sanat Müzesi'nden (Museu Nacional d’Art de Catalunya, MNAC) binip tura devam edin veya tam tersini yapın; her 10-15 dakikada bir otobüs geliyor. Tur otobüsü dolu ise üst kata çıkmak o kadar kolay değil. Daha önce binip de alt katta oturan varsa ve onlar istekli ise öncelik onlarda. Öyle hemen biner binmez yukarı çıkmak yok. Otobüs dolu gelirse boş gelene kadar kuyrukta beklemeye devam. Onun için de bence en güzel gezi zamanı mayıs veya eylül sonu diğer aylarda kalabalıktan ve sıcaklıktan dolayı pek bir şey anlamazsınız!

Cuma ve cumartesi geceleri saat 21.00 ile 23.00 arasında MNAC Ulusal Sanat Müzesi önünde ışıklı su gösterisi oluyor: Magic Fountain. Bunu kaçırmayın; çok güzel ve eğlenceli. Giderken yanınızda içecek bir şeyleri götürün. 60, 70 centlik biraya 2-3,5 Euro ödemeyin. Bu arada Barcelona’da çeşme suları içilebilir!

Terminal 1 de aynı mı bilmem ama T2’de kontrolden geçtikten sonra duty free içinden geçmek zorundalığı gibi bir düzen kurulmuş. Harcamaya teşvik...Fiyatlar bizim havaalanındakilere göre yüksek, gitmeden önce imkanınız varsa araştırın derim.Gidecek olanlara şimdiden iyi tatiller. Elinizde baston yokken kendi ayakkabınızı kendiniz bağlıyabiliyorken gezin!

ouzun

Kendi turumu kendim düzenlemeyi bağımsız olmayı ve gezmeyi çok seviyorum. Elinde baston yok ve kendi ayakkabını kendin bağlayabiliyorken gezin!