GAUDI’NIN İZİNDE BARSELONA...1.Gün

668827 Kas 2011Gezi Notu
CÜNEYT AYKUTCÜNEYT AYKUTBronz Yazar27 Kas 201166880 Yorum

Sabahın ilk ışıklarıyla beraber Sabiha Gökçen Havalimanından havalanan Vueling Airlines’a ait uçağımızdayız. Her gezi öncesi hissettiğimiz heyecan yolculuğun sonu yaklaştıkça kat kat artarak doruk noktasına ulaşıyor. Tahmini 3 saat süren uçuşumuzun sonunda artık Barselona’yı görebiliyoruz.

Her zaman tavsiye ederim; eğer bir yere geziye gidiyorsanız oraya çalışarak gidin. Hatta bu çalışmalarınızda mümkünse harita kullanın. Şu an Barselona üzerindeyiz ve aşağıda ayaklarımızın altındaki şehrin hemen her yerini gelmeden google map üzerinde çalışmıştım. Dolayısıyla daha şimdiden binaları ve meydanları görebiliyor, tanıyabiliyorum.

Barselona

Barselona Havalimanı (El Prat) 2 farklı terminalden oluşuyor. Biz terminal 2 ye iniyoruz. Çok hızlı bir pasaport kontrolünün ardından havalimanı içerisindeki RENFE (TCDD’nin İspanyadaki karşılığı) tabelalarını takip ederek kısa bir yürüyüşle tren istasyonuna ulaşıyoruz. Barselona’da havalimanından şehre ulaşmanın en ucuz ve kolay yolu RENFE. Zaten otelimizde şehrin en büyük tren istasyonu olan Sants’a çok yakın. Sants’da indikten sonra yürüyerek otelimize ulaşıyoruz. Odalarımızı alıp, eşyalarımızı odaya bıraktıktan sonra zaman kaybetmeden gezimizi başlatıyoruz.

Gelemeden önce İnternet üzerinden yaptığım araştırmalar neticesinde; Barselona gezisi süresince Hop-On-Hop-Off (HOHO) adı verilen ve şehrin turistik merkezleri arasında, gün içerisinde sürekli dolaşan bir otobüs hattını kullanmanın gezimizde bize kolaylık sağlayacağını düşündüm. HOHO otobüsleri iki katlı ve üstü açık, içerisinde kişiye ait kulaklıkla geçiş noktaları hakkında bilgiler veren turist otobüsleridir. İnternet üzerinden daha gelmeden biletleri almıştım şimdi tek yapmam gereken HOHO duraklarından birisinden biletlerimizi bastırmak. HOHO’ların şehir merkezinde 3 farklı güzergahı var; Kırmızı, yeşil ve mavi. HOHO haritası üzerinden gitmek istediğiniz yeri seçiyorsunuz ve oradan geçen hat otobüsüne biniyorsunuz. Bu inme binmeler için ekstra ücret ödemiyorsunuz; 3 gün boyunca istediğiniz kadar indi bindi yapabilirsiniz. HOHO bileti almanın bir iyi tarafı da turistik yerlere girişte bu biletlere uygulanan indirimler. Biletiniz göstermeniz indirim almanız için yeterli. Biz şehir içi ulaşımda da bu otobüsleri kullandık. Eğer Barselona’da 3 gün kalacaksanız bu bileti almanız kesinlikle önerilir.

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri ABaC Restaurant Hotel Barcelona GL Monumento, Apartaments Unió, Hotel Murmuri Barcelona. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Equity Point Centric, Alberg Pere Tarrés gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Urbany Hostel Barcelona, Pensión Segre, Residencia Sants tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Barselona-1

Barselona’da en hızlı ve en kolay ulaşım metro ile yapılabilir. Şehir içerisinde tam 9 ayrı metro hattı var; dolayısıyla şehrin istediğiniz noktasına rahatça gidebiliyorsunuz. Bu sebeple otelinizi seçerken metro istasyonuna yakın olmasına özen gösteriniz. Benim şahsi düşüncem; bu kural gideceğiniz her şehir için, tabi eğer yeraltı ulaşım ağı güçlü ise, geçerlidir.

İlk durağımız Barselona’nın en büyük ve en işlek meydanlarından birisi; 1929 yılında yapılmış olan ve Montjuic tepesinin hemen eteklerinde yer alan Placa Espana (İspanya Meydanı). Meydanda görülmesi gerekenler sırasıyla; Döner kavşak üzerindeki heykel, MNAC tarafındaki ticari fuarların düzenlendiği caddenin girişindeki 47mt uzunluğundaki Venetian kuleleri ve 1900 yılında yapılan Barselona’nın boğa güreşi merkezi Arenas de Barcelona. Gerçi Katalanyada (başkenti Barselonadır) boğa güreşi artık yapılmıyor çünkü Katalanları İspanyollardan ayıran en önemli özelliklerden birisi boğa güreşini kabul etmemeleridir. Diğer ayırıcı özellikler ise kendi dilleri olan Katalanca ve Katalan bayrağıdır.

İspanya Meydanından yürüyerek Montjuic tepesine doğru tırmanıyoruz. Tırmanıyoruz dediysem bazen yürüyoruz bazen yürüyen merdivenlere biniyoruz çünkü bir turizm merkezi olan Barselona’da turistin rahat gezmesi için her türlü konfor düşünülmüş. Buradaki durağımız Katalanya Ulusal Sanat Müzesi (MNAC). Barselona’ya gelmeden önce bu müzeyi gezip gezmeme konusunda biraz kararsızdım. Hatta girmeden önce ekip içinde küçük bir referandum yaptım; mesut evet, filiz evet, şebnem evet... İyi ki evet demişler, iyi ki girmek ve görmek istemişler çünkü burası muhteşem bir yer. MNAC gezimiz yaklaşık 3 saat sürüyor.

Barselona-2

İçerisinde Roma, Gotik, Rönesans ve Barok tarzı heykeller, resimler, sanatsal objeler, kabartmalar vb zengin bir koleksiyon mevcut. Barselona’ya yolunuz düşerse bu müzeyi gezmeniz şiddetle tavsiye edilir. (http://www.mnac.cat)

Barselona-3

Müze gezisindeki yorgunluğumuzu, müzenin hemen önünde yer alan kafe de atıyoruz. Kafenin, Barselonayı tepeden gören manzarası hakikaten çok güzel ve dinlendirici. Bu süre içerisinde hemen önümüzde gitarıyla bize eşlik sanatçının hakkını da ödemeden geçmiyoruz.

Barselona-4

Kırmızı HOHO’nun MNAC durağından bindiğimiz otobüsümüz ile Barselona Olimpiyatları sırasında yeniden düzenlenen ve olimpiyatlar süresince merkez olarak kabul edilen Montjuic Tepesinde güzel bir tur atıyoruz. Yeni durağımız Maremagnum. Maremegnum, Barselona yat limanının (Port Vell) hemen yanı başında kurulmuş olan alışveriş ve yaşam merkezi. İçerisinde 3D sinemalar, yeme içme alanları ve hatta akvaryum bile var. Burada yeşil HOHO’ya transfer oluyoruz ve deniz keyfi için yat limanının biraz daha doğusuna Mar Bella plajları bölgesine gidiyoruz. Barselona şehir merkezinde denize girmek mümkün, kum bir hayli kaliteli ama plajlarda sunulan imkanlar biraz kısıtlı. Örneğin duş, soyunma kabini bulmak biraz sıkıntılı. Deniz keyfi sonrası duş için en uygun yer tekrar HOHO’ya binerek otele ulaşmak.

Birinci günün gecesi önce Montjuic tepesinde düzenlenen fıskiye gösterisine katılıyoruz, oradan da kısa bir Las Ramblas turu yapıyoruz. Ve artık İspanyollar gibi davranarak saat 2300 sularında akşam yemeğimizi yiyoruz. Ancak bugünün yorgunluğu biraz daha keşfe izin vermiyor; rotamız otel.