Gaudi Böyle İstedi: Barselona

Barselona, Katalonya bölgesinin en büyük, Madrid'den sonra ise İspanya'nın ikinci büyük şehridir. İnanılmaz turist ağırlıyor ki bu turistlerin içerisinde daha önce gelmiş olanların oranı da bir hayli yüksektir. Şehre 13 km uzaklıkta bulunan Barselona Uluslararası Havalimanı (BCN) Avrupa'nın en büyüklerindendir ve içerisinde 2 tane terminal bulunmaktadır. Genelde tercih edildiği gibi trenle veya otobüs ile şehre ulaşabilirsiniz, her ikiside yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Otobüs bileti için tek yön gidiş 5.9 €'dur. Tren için ise önerimiz şehir içinde de kullanabileceğiniz ve 75 dakika içerisinde ücretsiz aktarma yapabileceğiniz T-10 Travelcard almanızdır.

Şehir içi ulaşım: Metro 11 hat ve 164 istasyon ile mükemmeldir, istediğiniz  her yere metro ile gidebilirsiniz. Metro biletleri istasyonlardan, bilet gişelerinden veye otomatlardan alınabilir. Tek yön bilet 2.15 €, T-10 ise 9.95 € ve birden fazla insan beraber kullanabilir yani iki kişi için 2 tane T-10 gerekmez. Doğrusu biz hep T-10 (on bilet) kullandık, aktarmalarda da kullanabildiğimiz için kolayımıza geldi. T-Dia (günlük sınırsız 1.Zone 08.40 €, 2.Zone 12.80 €, 3.Zone 16.05 €), Hola BCN 2 günlük sınırsız 14 €, Hola BCN 3 günlük sınırsız 20.50 €. Hola BCN kartı internetten alırsan % 10 indirimli. Metro girişindeki makinelerden karta çevirmek gerekiyor. Aktive edilen biletle 75 dakika içinde tüm toplu taşımalarda ücretsiz aktarım vardır.

Barselona'da 3 büyük tren garı bulunmaktadır;1. Barcelona-Sants (aynı isimli metro durağında inerek)
2. Barcelona Estacio de França ( metro L4 Barcelonata'da inip 5 dk. yürüme mesafesinde)
3. Passeig de Gracia ( aynı isimli metro durağında inerek)
Ana Otobüs terminali: Estacio Del Nord ( metro L1 Arc de Triomf )
Şehir içi tüm ulaşım bilgileri için tıklayınız.

Gezilecek yerler: Yazımız çok övdüğümüz Gaudi'nin neredeyse ömrünü adadığı ve üstelik bitimini görmediği, şehrin simgesi halini almış, en meşhur eseri La Sagrada Familia ile başlayalım. Gaudi Avrupa'nın en büyük mabedini yapmak üzere hem de çok genç yaşta kolları sıvadı. 31 yaşında iken başladığı bu eserine yaklaşık 40 yılını verdi ve buna rağmen tramvay altında kalıp öldüğünde eseri hala tamamlanamamıştı. Bazilika öyle büyük ki yakınından fotograf makinanız ile  tamamını görüntülemek neredeyse imkansız. Giriş 15 €, metro L2-L5 "Sagrada Familya"

Gaudi'nin eserlerinden bir başkası ile devam ediyoruz, Park Güel. Eminim pek çok ve güzel parklar görmüşsünüzdür. Bu parkta güzel ama daha önemlisi çok farklı, o gördüklerinizin tamamından farklı. Kırık fayansların ahenkle kullanıldığı eserine Gaudi, Parkın yerinin sahibi olan Eusibio Güel'in (1910) görevlendirmesi ile başlıyor. Plan aslında ortak bahçeleri olan 60 evden oluşan bir site inşa edilmesi olsada sadece iki tanesi yapılabiliniyor ve proje iptal ediliyor. 1922 yılında ise Park olarak halkın kullanımına açılıyor. Parkta evlerden başka seramiklerle süslenmiş devasa bir bank, gotik kemerler ve sütunlu Sala Hipostila bulunmaktadır. Park UNESCO Dünya Kültür Listesi'ndedir.

Parktan Barselona manzarasını izleyebilir, uzaktan yine Gaudi eseri Sagrada Familia'ya  el sallayabilirsiniz. Parka giriş ücretsiz, Bankın olduğu teras benzeri yere giriş 5.5 €. Ulaşım için araştırmalarınızda genelde metro "Lesseps" ile karşılaşırsınız ancak bunu asla yapmayın, enerjinizin hepsini yukarıdaki bu parka tırmanmak için harcarsınız, oysa metro L3 "Vallarca" da inerseniz sokakta yürüyen merdiven işinizi çok kolaylaştıracak.

Şimdi sırada yine Gaudi'nin eserlerinden Casa Battlo ve Casa Mila (La Pedrera) evleri var. Evler, lüks mağazaların bulunduğu meşhur Passeig de Gracia caddesinin üzerindedir. Birbirlerine 5 dakikalık yürüme mesafesindedir. Sizde bizim gibi Park Güel'den sonra gidecekseniz metro "Diagonal"de inin. Ulaşım için metro L2-3-4 "Passeig de Gracia"da ya da L3-5 "Diagonal" da inin.  Otobüs için; 7, 16, 17, 22. Casa Battlo giriş 18.15 €, Casa Mila giriş 16.50 €. Doğrusu biz ikisine de girmedik ama evlerin önlerindeki sokak lambalarının altında,  fayanstan yapılmış oturma yerlerine oturduk ve evleri seyrederek geçirdik. Bu arada bir tüyo verelim, üstüne oturduğunuz seramikli o yer de Gaudi'nin eseri ve altıda ocak gibidir. Gaudi, insanlar kışın da eserlerimi incelesinler diye ocak şeklinde yapmış ki o zamanlar gerçektende içine yanan kömür koyuyorlarmış yani fırının üstüne oturup seyrediyorlarmış. Önce Casa Mila sonra Casa Battlo'yu gördükten sonra denize doğru yürüyoruz.

Evet kısa bir yürüyüşten sonra Place de Catalunya meydanındayız. Cadde şehrin can damarıdır. En büyük özelliği, az önce geldiğimiz meşhur Passeig de Gracia ile her daim turist işgali altındaki meşhur La Rambla caddelerini birbirine bağlaması ve tüm toplu ulaşım araçlarının kesişme noktası olmasındadır. La Rambla başlangıcında çeşmeden su içmek adettendir. Çeşmeden su içildiğinde Barselona'ya tekrar gelineceğine inanılıyor. Suyunuzu içtiyseniz, bizim İstiklal Caddesi konumundaki, La Rambla caddesinde yaklaşık 1.5 km.yürüyeceğiz. (metro L1-3 "Catalunya")

İlk durağımız önce caddenin yaklaşık ortalarında ve sağda yer alan meşhur pazar (Mercat de la Boqueria).

Caddenin solunda, pazarın  karşısında meşhur Barri Gotic mahallesine giriyoruz ve kayboluyoruz. Tavsiye ederiz siz de kaybolun. Dükkanlar, cafeler, sevimli evler, Barselona Cathedral'i ve Reial Meydanı'nı (Plaça de Reial) göreceksiniz. Palmiyeler ve fıskiyelerin süslediği her daim kalabalık bir meydandır. Bir tüyo verelim, flamenko izlemek için Los Tarantos'u tercih edin, 30 dk. sürüyor, ücret 10 €.

La Rambla'nın bir ucundan yürümeye başladık ve deniz kenarındaki diğer ucuna geldik, bizi burada karşılayan ise 60 metre yüksekliğindeki Kristof Kolomb Heykeli (Columbus Monument) oluyor (metro L3 "Drassanes"). Caddeden karşıya geçip deniz kenarındaki banklara oturuyoruz. Karşımızda güzel manzaranın olduğu yer Eski Liman (Port Vell) Bölgesi. Burada Maremagnum AVM, Denizcilik Müzesi (Museu Maritim), Katalonya Tarih Müzesi (Museu d'Historia de Catalunya) ve Barselona Akvaryumu (L'Aguarium) bulunuyor. Port Vell'in devamı Barceloneta sahili ama deniz sezonu olmadığı için gitmeye gerek duymuyoruz, doğru saatlerde olmadığımız için müzeler kapalı. Akvaryumu ise hem Türkiye'de hem de başka ülkelerde gördüğümüz için merak etmiyoruz.

İspanya Meydanından (Palaça Espanya) başlayarak şimdi de farklı bir bölgeyi dinlenmiş olarak gezmeye başlayacağız, yine yoğun bir gün bizi bekliyor. Metro L1-3-8 "Espanya" istasyona geliyoruz, önce hemen hemen bütün Barselona kartpostal veya fotograflarında yer alan o görüntüyü biz de yakalamak istiyoruz, bu nedenle doğruca Arena AVM'ye yöneliyoruz. Burada eskiden boğa güreşleri yapılırmış ancak Katalanlar kendilerini İspanyol olarak görmediklerinden bu geleneği Barselona'da kaldırmışlar, bu büyük boğa güreşi arenasını da AVM yapmışlar. O güzel görüntü için AVM'nin en üst katına  çıkmamız gerekiyor. Siz isterseniz 1 € karşılığında AVM dışındaki asansörü kullanabilirsiniz ama biz içeri girip mağazaları biraz kolaçan edip, yürüyen merdivenler ile çıkmayı tercih ediyoruz ve o meşhur manzara şimdi karşımızda. Ters istikamette ise Joan Miro Parkı içerisinde Joan Miro'nun Kadın ve Kuş heykellerini yine terastan görüyor ve Arena AVM'den çıkıyoruz.

Şimdi bu güzel manzarayı bir de yürüyerek yakından tanıyacağız. Önce meydanda Josep Maria Jujol tarafından tasarlanan ve İspanya'nın üç büyük nehrini temsil eden anıtı inceliyip, Venetion Kulelerine yöneliyoruz. Bulvar başındaki 47 metrelik bu iki çan kulesi, Venedik'e giden gezginlere yabancı gelmeyecektir. San Marco meydanındaki Çan kulesi örnek alınarak yapılmıştır. İki kulenin arasından Magic Fountain yanından geçerek Katalonya Ulusal Sanat Müzesi'ne (MNAC) geliyoruz. Dünyaca ünlü bu sanat müzesinde çok sayıda, barok, klasik ve modern resim-heykel örnekleri mevcut. Giriş: 6.5 €, terasa çıkmak için de 3 €. metro L1-3-8 "Espanya"

Aslında yürüyerek hemen yakınlardaki Poble Espanyol köyüne gitmek istiyoruz ancak bizi çok oyalayacağını düşünerek pas geçiyoruz ve Montjuic Tepesi'ne gitmek için otobüse biniyoruz. Tepede doğrusu sadece Montjuic Kalesi, iki gözlem platformu ve Barselona manzarası ile ilgileniyoruz. Burada da şunları pas geçiyoruz: botanik bahçesi, tropik bahçe, olimpiyat stadı, mezarlık, Laribal bahçesi ve Arkeoloji Müzesi.

Montjuic Tepesi'ne 3 yolla çıkabilirsiniz:
1. Barceloneta'dan teleferik ile manzara seyrederek (tek gidiş 10 €)
2. metro L2-3 "Paral-lel"den önce füniküler ve oradan teleferik ile (gidiş dönüş 9.60 €)
3. İspanya meydanından otobüs ile (13, 55, 150)

Diğer gezi yazılarımız için:  http://haydigeziyoruz.blogspo.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.