BLUE LAGOON: REYKJAVIK

213216 Eyl 2014Gezi Notu
BANU ÖZÜMERZİFONBANU ÖZÜMERZİFONGezgin16 Eyl 201421320 Yorum

Reykjavik Keflavik Havalimanı’na varıp dışarı adım attığımızda güneşli ama rüzgârlı bir hava bize merhaba dedi. 10 dakika kadar sonra hepimiz anorak ve şapkalarımızı giymiştik...

Hava yılın bu aylarında saat 22.30’da karardığından, gün ölmesin diyerekten Reykjavik’e yakın mesafede bulunan Blue Lagoon’a hareket ettik.

Blue Lagoon; 6 milyon litre jeotermal deniz suyu barındıran; 40 saatte bir kendini yenileyen, su sıcaklığının 37-39 derece arası olduğu, gölün etrafını çevreleyen lav tarlasının en az 800 yıllık olduğu dünyanın 25 harikasından biri.

Buharlar, kara taşlar, gölle ilk karşılaşma, ilk büyük şaşkınlık…

Reykjavik

Reykjavik-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Yola çıkmadan önce bize söylendiği üzere, mayolarımız el çantalarımızın içindeydi. Gruptan bu termal havuza girenler oldu.

Reykjavik-2

Reykjavik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Vesturgata Apartment, B53 Reykjavik Center Apartment, Stöðlakot. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Galtafell Apartments, B28 Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Jona, Next Apartment Laugavegur, Reykjavík Central Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Reykjavik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ben, hazır soğuğu bulmuşum; mutluyum, etrafı dolaşmayı tercih ettim.

Reykjavik-3

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Akşam yemeğini de bu kompleksin içinde bulunan Lava Restoran’da yiyip başşehre doğru yola çıktık.

Reykjavik-4
Portakallı ördek

“Dumanlı Koy” anlamına gelen Reykjavik’teki otelimiz şehrin en merkezi meydanlarından birinde. Cumartesi akşamı olmasına karşın sokaklar boş, trafik yok denecek kadar az, trafik lambalarında yeşilin yanmasını bekleyen araba sırası sadece iki...

Meydanın bir tarafında yer alan şık ve ufak bina Parlamento binasıymış... Önünde ne polis, ne asker var. Zaten topu topu 63 milletvekili var.

Reykjavik-5

Reykjavik-6

Meydanı çevreleyen barlar, lokantalar kapalı. Sonradan öğrendik ki Reykjavikliler özellikle hafta sonlarını, şehrin karmaşası (!!) ve gürültüsünden (!!) kaçıp, şehir dışında kiraladıkları hafta sonu evlerinde geçirirlermiş.

Saat 22.30’da hava hâlâ aydınlıkken, sokak lambaları bile yanmamışken, odalarımıza çekilip kalın perdeleri kapatıp uyuduk.

Reykjavik şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Reykjavik: Quad ve ATV Mountain Safari Yarım Gün Turu (148 €), Perlan Müzesi: Buzul ve Buz Mağarası Sergisi (23.5 €), Raufarhólshellir Lav Tüneli: Yeraltı Seferi (56 €), Reykjavík'ten: Sólheimajökull Glacier Hike (130 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.