Dubai'de Çölün Sürprizleri

Mısır seyahatimde tanıştığım rehber arkadaşım Moustafa, kendi ülkesindeki siyasi problem yüzünden maalesef Dubai'de çalışma kararı almış ve sigortacılık işine başlamış. Ben de Şubat'ta nereye gidilir, ne yapılır diye düşünürken ve bir de iş stresinden bunalmışken, hava değişimi olur Antalya'ya giderim diye plan yapıyordum. Mailleşiyoruz, "Neden buraya gelmiyorsun?" dedi. O'na "Güzel olur" yazıyorum ama bir yandan da vize işlemleri zaman alır, izinli olduğum döneme yetişemeyebilir diye endişem var. Gene de tüm negatifi boş verip, turları inceledim. ETS'de süper bir alternatif buldum. Fotoğrafım dahil tüm evrakları scan edip onlara gönderdim, tüm işleri 5 gün içinde hallettiler, vizem hazırdı :)

Alternatif otellerden birini seçtim. Seçim yaparken odaklandığım iki nokta vardır; otelin güvenilir+temiz olması (tavsiyeleri değerlendiririm genelde booking.com'dan araştırırım) merkezi bir yerde olması. Dolasıyla seçtiğim otel metroya yürüme mesafesindeydi. Metro ağları, temizliği, konforu, güvenliği, modernliğiyle tam olarak günümüze uygun yapıya sahip. İlk sürpriz bu oldu :) İş çıkış saatlerinden itibaren kalabalıklaşıyor. Aklınızda olsun, en son vagon hanımlara ait. Ona bindiğinizde kalabalık hiç rahatsız etmiyor. Yanlışlıkla bu kabine binen bir erkek olursa yıldırım çarpmış gibi uzaklaşıyor :) Çünkü yasak! Cezası da çok yüksek.

Yakın mesafelerinizde ise taksiyi tercih etmenizi tavsiye ederim. Fiyatlar bize göre gayet uygun. Ne de olsa petrol ülkesindeyiz-son demlerini yaşıyor olsalar da. İlk fırsatımda kendi otelimden 7 yıldızlı meşhur otel Burj Al-Arab'ın yan tarafındaki plaja taksiyle gittim. Bu plajı rehberimizle şehir turu yaparken gözüme kestirmiştim.

Bayıldım buraya. Kumlara ise akıl sır erdiremiyorsunuz. Yumuşacık, kremlenmiş gibi! Emir özel getirtmiş dediler. Sağ olsun, bizleri de düşünmüş :) Plajların kuralları var! Bikininiz makul boyutlarda olmalı, sevgilinizle el ele tutuşmak, sarmaş dolaş dolaşmak yasak. Ahlak polislerine yakalanırsanız ya da Gulf Vatandaşı sizi şikayet ederse, yandınız. Geçen sene bir İngiliz çift öpüyormuş, şikayet edilmişler, Ahlak polisi tarafından götürülmüşler. Diplomatik iletişim bile çözümsüz kalmış. Dışişleri Bakanlarının  arabuluculuğu bile yetmemiş, aylarca hapiste kalmışlar. Çiftlere duyurulur.

G'M Not : Sadece hanımlara hizmet veren plajlar da var.

Çöle gelmişken 4x4 Jeep ile Safari turu mutlaka yapılmalı. Adrenalin severler için kaçırılmaz bir nimet. Emniyet kemerlerinizi takın, ağzınızı burnunuzu sıkı sıkı kapatın ve kumlarla dansın tadını çıkarın! Benim gibi çığlık çığlığa :)

Kına yaktırmak. Bölgenin hanımları, beğendiğiniz motifi kısa sürede elinize, kolunuza, yüzünüze çiziyorlar. Birde renkli pullar serpiştirip, süslüyorlar sizi. Hayranlıkla izleyip, özenle sergiliyorsunuz ;)

Bir dönem çölde avlanmak amaçlı kullanılan Şahin, bedevilerin yiyecek sağlamalarına yardımcı olmuş. Şimdiler de ise bir güç göstergesi. İnanılmaz rakamlara satılıyorlarmış.

Çölde özel yeteneğe sahip Lübnanlı bir arkadaş edindim. Onu izlemekten alamadım kendimi. Renkli kumlardan, beğendiğiniz cam şişelerin içine, istediğiniz renklerde tablo yapıyor. Kesinlikle muhteşem! Kum tanelerinin o şişelerin içinde, ufacık huniler sayesinde bir araya gelerek nasıl çölü, güneşi, bulutları, develeri, sizin arzu ettiğiniz yazıyı oluşturduklarını hayretler içinde izleyeceğinizden eminim. Bu anı hatırlamak için kendi favori renklerimden bir tablo yaptırdık, üzerine de  "Mehtap Lost In Dubai" yazdırdım. Mümkün mü bunca sürprizin içinde kaybolmamak. :)

828 m. yüksekliğinde dünyanın en yüksek binası olma namına sahip bu bina, paranın cennete çevirdiği bir diyarda Dubai'de. Çöl kumlarına inat inşa edilmiş, mimarlık&mühendislik dehalarından bir örnek.160 katı kullanılabiliyor. 150. kattan sonraki katları çelikten ve bu yüzden dünyada ilk betonarme kütle üzerine çelik konstrüksiyonla devam edilen bina unvanını kazanmış.

Her Şey Ne Kadar da Küçük Burj Khalifa'nın 124. Katından

Resmi açılışını gösterişli showlarla 4 Ocak 2010'da yaptılar.  Birçok akşam bahçesindeki büyük havuzda lazer, ses, su ve renk bütünlüğüyle yapılan showlar var, mutlaka izlemelisiniz. Bu showlarda, binanın yapımında emeği geçen kişilerin ülkelerine de teşekkürlerini iletiyorlar. Bunlardan biri de Türkiye. Türklere karşı saygı&sevgi dolular. Hoş biz bunu uluslararası ilişkiler platformunda halen avantaja çevirebilmiş değiliz. Takılı kalmışız kendini hızla tüketen Avrupa Birliği'ne. Niyeyse ..

Bu görkemli binanın inşasıyla  ilgili tüm detayları ve ziyaret etmeden önce mutlaka giriş biletinizi almak için www.burjkhalifa.ae/en/ tıklayınız .

Binanın yanına geldiğinizde kendinizi mini minnacık karınca gibi hissediyorsunuz. 124.kata çıktığınızda ise havanız tamamen değişiyor tüm yerleşim alanı, 360 derece açıyla karşınızda .Yanında küçücük kaldığınız binalar artık sizin bakış açınızda küçücük :) Bu arada modern, özel tasarımlı dürbünler var katta. Orayı sabah geziyor olsanız bile bu dürbünler sayesinde gözlemlediğiniz yerin gece görünümünü bile seyredebiliyorsunuz.

Ayrıca, birçok kişinin atladığı bir sürpriz var o katta. Köşede saklanmış bir makine. Bir miktar para attığınızda, birkaç dizayn alternatifinin arasından beğendiğiniz modelden  demir Burj Khalifa paranızı yapıyorsunuz. Ben kendi paramı yaptım, bolluk ve bereket getirmesi niyetiyle cüzdanımda taşıyorum ;)

Emirlikler binalarla birbirleriyle yarışıyorlar. Burada güç göstergelerinden biri, ihtişamlı binalar. Yani bizi ömrümüz yettiğince ziyaret edebileceğimiz daha birçok yapı bekliyor Dubai'de. Mesela ben Moon Tower'ı sabırsızlıkla bekliyorum. Proje beni büyüledi!

Mehtap Uşun

Elimde değil hakim olamıyorum;İçimde hep "Hadi gezelim" diyen ve sonrasında kendini seyahatte bulan bir gezenti var.Bazen ruhuna, bazen uzak diyarlara, bazen kapı komşusuna bir gidesini v