Filipinler 1. Bölüm: Filipinler'e Seyahat - Manila

İstanbul’dan Doha aktarmalı Manila uçuşumuz başlıyor. Hep beraber Sabiha Gökçen havaalanı'nda buluştuk. Check-in ve pasaport geçişi sonrası İstanbul’dan 19:30’da bindiğimiz uçak, saat 23:30’da Doha’ya ulaştı.

Yaklaşık 2-3 saatlik bekleme sonrası bu kez de Manila Clark Havaalanı’na uçtuk. Bu uçuşumuz 10-11 saat kadar sürdü. Hâliyle uzun uçuşlarda biraz sıkılabiliyorsunuz. :)

Manila Clark Havaalanı'na varışımızı takiben, Manila Ninoy Aquino Havaalanı’na doğru yola çıktık. Çünkü bir sonraki gün Puerto Princesa’ya uçuşumuz Manila Ninoy Havaalanı’ndan. İki havaalanının arası 114 kilometre. Ancak trafiği mutlaka göz önünde bulundurmalısınız. Manila ve çevresi nüfus yoğunluğunun çok yüksek olduğu yerlerden. O nedenle burada trafik tam bir kabus diyebilirim.

Hatta sadece bu nedenle şehir merkezi yerine oteli havaalanına yakın seçtik ama yine de trafikten kurtulamadık. 114 kilometrelik yol yaklaşık 3 saat sürdü. Üstelik özel araç ile. Eğer otobüsle gitmeyi düşünürseniz yol çok daha uzun sürecektir. Eğer bizim gibi indiğiniz havaalanı Clark, gideceğiniz digger uçuşNinoy Havaalanı’ndan ise uçuşunuzu ayarlarken mutlaka bu noktayı hesaba katın. Ulaşımın maliyetine gelirsek, biz şöfor ile birlikte 6-8 kişilik araç kiraladık ve 4.000Filipin Pesosu yani yaklaşık 90 USD ödedik.

Manila’dan bir sonraki sabah erken saatlerde hatta sabaha karşı 06:40’ta Palawan Adası’nın başkenti Puerto Princesa’ya uçuŞumuz olduğu için konaklayacağımız yeri Manila Ninoy Havaalanı’nın yanı başında seçtik.

Konakladığımız bölge daha çok lüks rezidansların, büyük alışveriş merkezlerinin ve şık restoranların bulunduğu, son derece nezih bir muhitti. Kaldığımız yer ise son derece konforlu bir oteldi. Daha doğrusu otel gibi işletilen şık bir rezidans idi.

Otele yerleşmemiz sonrası birşeyler atıştırmak için otel çevresindeki restoranlardan birine gittik. Italyan, Meksikan, Tayland, Fransız restoranları olan bölgede biz Filipin Mutfağı'nı tercih ettik. Eğer Filipin Mutfağı ile ilk tanışıklığınız olacaksa Kare Kare isimli yemeği öneririm. Yer fıstığı soslu bir çeşit et. Oldukça lezzetli.

Bu bölge, Manila’nın şehir merkezine gore daha kozmopolit bir alan. Çünkü genelde yurtdışından iş için gelenler de konaklamak için havaalanına yakın bu bölgeyi tercih ediyorlar.

Ertesi sabah erken saatlerde uçuşumuz olduğu için yemek sonrası fazla oyalanmadan dinlenmek üzere otele geri döndük. Bakalım bir sonraki gün bizi neler bekliyor. Asıl seyahat bundan sonra başlıyor. :)

YAZAN: TUĞÇE YILMAZ

Filipinler yazı dizisinin diğer bölümlerini okumak için aşağıdaki başlıkların üzerlerine tıklayabilirsiniz:

FİLİPİNLER 2. BÖLÜM: PALAWAN ADASI VE PUERTO PRINCESA

FİLİPİNLER 8. BÖLÜM: BOHOL ADASI TURU

FİLİPİNLER 9. BÖLÜM: BALİNA KÖPEKBALIĞI PEŞİNDE PANGLAO’DAN OSLOB’A YOLCULUK

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni