Interrail Gezisi: Roma

Evet beklenen an geldi. Uzun bir bekleyişin ardından eşim ve benim Interrail maceramızı, üstüne bir de Tomorrowland festivalini anlatma vakti geldi.

Gezinin başlangıcına gelirsek; ilk önce bahsetmem gereken şey havalimanları olacak. Roma'da iki tane havalimanı bulunmakta. Bunlardan bir tanesi ve aynı zamanda en büyüğü Fiumicino, diğeri ise ucuz havayolu şirketlerinin indiği nispeten daha küçük olan Ciampino Havalimanı. Bunlardan hangisine inecek olursanız olun, şehire gelmenin en kolay yolu şehir merkezine (termini tren istasyonu) getiren otobüslere binmek. Bu işi yapan birçok otobüs firması var ve aralarında rekabetten dolayı fiyatları değişiklik göstermekte. Bu nedenle eğer şehir merkezine gelmek veya havalimanına geri dönmek için otobüsleri kullanmayı düşünüyorsanız gitmeden önce muhakkak internetten fiyat incelemesi yapın.

Başlıca otobüs firmaları olarak da Terravision BusSit Bus Shuttle otobüs firmaları sayılabilir. Tren yolunu kullanmak isterseniz Fiumicino Airport'ta giden Leanorda Express hızlı treni mevcut. Bu tren Termini istasyonunda, 24 nolu perondan, her yarım saatte bir hareket etmekte ve yolculuk takriben 30-35 dakika sürmekte. Daha hızlı ve daha sık aralıklarla olduğu için fiyatı otobüse nazaran daha pahalı.

Havalimanına indiniz, trene veya otobüse bindiniz, ineceğiniz yer mutlaka Roma Termini İstasyonu olacak. Bu ismi aklınızda tutsanız iyi olur, çünkü birçok yere giderken bu istasyonu kullanacaksınız. Bu Roma'nın merkez tren istasyonu, şehirlerarası ve şehiriçi ulaşımın kalbi durumunda. Avrupa'da birçok büyük başkentte merkez tren istasyonlarını görmüş biri olarak tahminimden daha büyük bulduğumu söyleyebilirim. İçinde turizm ofisi, restoranlar-kafeler ve geç saatlere kadar açık büyük sayılabilecek bir market (alt katta) bulunmakta. Çevresinde de havalimanı ulaşımı sağlayan otobüslerin kalkış noktaları ve şehir içi otobüslerin kalkış durakları mevcut. Ayrıca tarihi şehre yürünebilecek kadar yakın mesafede. Bu nedenle mümkünse otelinizi termini istasyonuna yakın bir yerden tutmanızı tavsiye edebilirim. Bu sayede ulaşım konusunda zamandan tasarruf edebilirsiniz.

İstanbul'dan Roma'ya yaklaşık 2,5 saatlik uçuştan sonra ilk işimiz shuttle busların olduğu yeri bulmaktı. Havaalanından çıkışta sağ tarafta... Uçaktan iner inmez hızlı bir şekilde işlemleri hallledip o tarafa yönelmemiz gerektiğini ottbüslerin oraya gidip dolu olduğunu öğrendiğimizde anladık [ 45 dakikada bir geçiyor siz siz olun acele edin :) ] hemen ne yapacağımızı düşünürken iki Türk ve bir de Belaruslu arkadaş edinip taksiye atladık (kişi başı 12 Euro). Roma Termini'ye doğru şaşkın bakışlar altında ilerliyorduk. Termini'ye vardığımızda hostelimizi bulmamız gerekiyordu. Termini'nin karşısında İstanbul Kebap var onun solundan aşağı doğru 3 dakika yürüdükten sonra evet işte oradaydı Nicetomeetyou Hostel.. Hemen yerleşip şehir turuna başlamalıydık çünkü vakit kısa 3 günümüz var ve Roma'da her yer tarih...

Telefonuma yüklediğim ve ısrarla herkesin mutlaka cebinde olması gereken bir programı söylüyorum; SYGİC... Biz bu navigasyon programı sayesinde ne haritaya ne de birilerine yol sorma ihtiyacı hissettik. İstediğimiz her yere nokta atışı götürdü. Gideceğimiz her ülkenin haritasını indirdik ve gitmek istediğimiz yeri yazdık, içindeki Ayşe bizi sağa sola Türkçe yönlendirerek götürdü.

Bu arada tüm Roma rehberlerinde gördüğüm bir notu sizlerle paylaşayım. Tarihi şehri tanımak adına 64 numaralı otobüsü kullanmak iyi bir tercih, denedim ve gördüm : ) Turistlerin çokça kullandığı bu otobüs hemen hemen tüm turistik mekanlardan geçmekte. Buna karşılık daima kalabalık olan bu otobüste cepçilere dikkat etmek lazım. Sonuçta turist dolu bir otobüs hırsızlar için bulunmaz bir nimet. Roma da turizm konusunda -ne yazık ki- İstanbul gibi hırsızlık olaylarıyla ünlenmiş bir şehir. Dikkatli olmakta fayda var. Youtube'de yabancı bir haber kanalının hırsızlık konusunda turistleri uyaran videosunu izlediğim de gördüm ki yöntemlerin hepsi bizim İstanbul'dan bildiğimiz klasik hırsızlık metotları. Biz millet olarak alışığız tüm yöntemlere ama siz yine de tedbiri elden bırakmayın : )

Eğer ki bizim gibi gücünüze güveniyorsanız yürüyün. Biz Vatikan dışında her yere yürüyerek gittik ve muhteşemdi, şehrin içinde şehirli gibi dolaşmak...

Roma'da kullanacağınız otobüs dışında metro ve tramvay hatları da bulunmakta. Otobüs dışında sıkça kullanabileceğiniz bir seçenek olan metro ise iki hattan oluşuyor; A (Kırmızı Hat) ve B (Mavi Hat). Bu hatların kesiştiği nokta ise tarihi termini istasyonu. Ancak bu hatlar bir çok yerde tarihi şehrin yakınına uğramamakta. Colosseo'ya giden metro dışında yakın mesafede kullanabileceğiniz bir metro durağı yok. Bu bir dezavantaj. Ama şunu da söylemeliyim; tarihi Roma şehri genel olarak belli bir bölgede toplanmış. Bunun için yürüyün bu sayede Roma'nın benim de çok hoşlandığım sokaklarını, tarihi havasını daha yakından tanıma imkanına sahip olacaksınız. Bu sayede tarihi şehrin tamamını yürüyerek gezebilirsiniz. Hatta gezerken ana caddeleri değil de ara sokakları kullanmanızı tavsiye ediyorum. Çok ilginç bir deneyim olacağından emin olabilirsiniz.

Burada tavsiye etmem gereken şey ise birlikte, birlikte, birlikte gezilebilir. Çünkü bunlar birbirine yakın mekanlar. Onun dışında kalan yerleri ise aralara serpiştirebilirsiniz : )

Aşağıdaki tabloda başlıca önemli mekanlar ile ilgili ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz:

TARİHİ YERLER            AÇILIŞ SAATLERİ       GİRİŞ ÜCRETİ                     NOT Colosseo (Kolezyum) Her gün 08:30-19:00 € 12 Colosseo-Palatine- Foro Romano (tek bilet) Gezmesi 2 saat civarı alır. Foro Romano Her gün 08:30-19:00 Gezmesi 1 saat civarı alır. Paletino Her gün 08:30-19:00 Gezmesi 1 saat civarı alır. Fontana Di Trevi (Aşk Çeşmesi) Her gün 24 saat Ücretsiz Hem gündüz hem de gece gelinmeli. Daima kalabalık Piazza Spagna (İspanyol Merdivenleri) Her gün 24 saat Ücretsiz Hem gündüz hem de gece gelinmeli. Daima kalabalık Pantheon (Tarihi Tapınak) P.tesi-C.tesi(09:00-18:30) Pazar (09:00-13:00) Ücretsiz --- Capitolini Museum
(Capitolini Müzesi) Salı-Pazar (09:00-20:00) (Pazartesi tatil) € 12 --- Galleria Borghese (Borghese Galerisi) Salı –Pazar (09:00-19:00) Pazartesi(13:00-19:00) € 8.5 Gitmeden önce rezervasyon gerekiyor. St.Pierro Basilica (Vatikan) 07:00-19:00 Her gün Ücretsiz Pazar günü kalabalık St.Pierro Basilica
(The Dome) 07:00-19:00 Her gün € 6 Çıkması biraz yorucu, ama kesinlikle çıkılmalı. Vatican Museum (+Sistina Chapel) P.tesi-Cuma (10:00-16:45) Cumartesi (10:00-14:45) (Pazar kapalı) € 15 Her ayın son Pazar günü açık ve girişi ücretsiz. Castel Saint Angelo (Saint Angelo Kalesi) Salı-Pazar (09:00-19:00) (Pazartesi kapalı) € 8 ---

Ayrıca İtalya, meydanları ve anıtları ile ünlü bir şehir. Roma'nın havasını hissedebileceğiniz bu meydanlarda çokça vakit geçirin. Görülmesi gereken meydanların listesini aşağıda bulabilirsiniz.

• Monumente Vittoria Emanuelle 2 (Anıt bina)
  • Piazza Venezio (Meydan)
  • Piazza Del Campdoglia (Meydan)
  • Compo Die Fiori (Meydan)
  • Piazza Novara (Meydan)
  • Via Del Condotti (Ünlü alışveriş sokağı)
  • Piazza Del Popola (Meydan)
  • Borghese Garden (Güzel ve büyük bir park)
  • Santa Maria Maggiore (Termini'ye yakın büyük bir kilise)

Evet gezilecek yerleri ve gerekli bilgileri yukarıda sıraladıktan sonra geldi benim planımı size anlatmaya... Aslında hemen hemen tüm Roma gezi planları birbirine benzer ama eğer Roma'yı gezmek için dar bir vaktiniz varsa benim plan sizin işinizi görebilir. Biz uçak saatlerinden dolayı Roma'da 2,5 gün kalabildik ve bu vakitte gezmeyi düşündüğümüz hemen her yeri gezdik. Biraz yorucu oldu ama çok zevkliydi.

Roma 3 günlük harcama tutarı:

1. gün: Hostel+yemek+yol+şehir vergisi: 53,5 Euro
2. gün: Hostel+yemek-içmek+şehir vergisi: 39,5 Euro
3. gün: Hostel+Vatikan+yemek-içmek+market+kartpostal hediye: 50,5 Euro

Serdar Yalman

Modern turist çağın ve teknolojinin verdiği nimetlerden yararlanarak bir nevi atalarının izinden gitmeye çalışan, genlerinde seyahat etme isteği bulunan Anadolu’nun bağrından kopup gelmiş, yıllarca