İRAN’A GİDECEKLERE TAVSİYELER

1664722 Ara 2014Gezi Notu
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar22 Ara 2014166470 Yorum

İRAN HALISI

Ülkemizde muhteşem halılar dokunur; köylümüzün, kızlarımızın alın teri, göz nurudurlar. Biz Türkler halı ve kilimleri ile ün yapmış bir ülkeyiz bu kesin ancak dünya çapında en ünlü ve değerli halılar İRAN (Acem) Halıları. Gerek desenlerin inanılmaz güzellikleri, gerekse sık dokunma özelliği, çok ama gerçekten çok ince desenleri ile gerçekten nefes kesecek kadar güzeller. Gerek müzede gerekse gittiğimiz halı dükkânında gördüklerimiz tüm söylenenleri doğruluyor. Halı değil, ince bir kumaş adeta, öyle ki satın aldığımız halıları paket yaptılar içinde halı değil de ceket var sanki. Desen ise sanki desen değil de incecik bir fırça ile yapılmış birer tablo. Modeller ve desenler gerçekten de hiçbir yerde göremeyeceğiniz kadar olağanüstü güzellikte. Fiyatları da düşündüğüm kadar pahalı gelmedi bana doğrusu.

Tahran

İRAN YEMEKLERİ

İran’da öğlen ve akşam yemeği için gittiğimiz tüm restoranlar yer altında. İran'da dışarda yemek yemek hala çok popüler değil, çok az restoran olduğu söylendi. Buna rağmen her gittiğimiz restoranda yerel insanları da gördük, hatta bir akşam gittiğimiz müzikli restoranda 8 hanım erkeksiz gelmişlerdi, eğlendiler ve gittiler. Tabii canlı performans, müzik de hareketli olunca biz de alışkanlık… Grubun hanımları kıpırdanmaya başlasa da uyarı alıp uslu uslu oturduk, müziğin ritmiyle yerimizde durmakta zorlansak da bazı şeyler yasak : ) Neyse gönlümüzü almak için bize üzeri Türk bayrağı ile dekore edilmiş pasta ikram ettiler de neşemiz yerine geldi.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Tahran-1

Tahran-2

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

İran yazı dizimin 1. bölümünde yazmıştım, okumayanlar için tekrar edeyim.

İran; et ağırlıklı bir mutfak, bir kebap ve pilav ülkesi diyebiliriz. Her restoranda her öğünde çeşitli seçeneklerin arasında hiç değişmeyen seçenek Kubide (kebap) ve yanında bol pilav (çilav), ancak yağsız, isteyen yanında getirdikleri tereyağını karıştırarak yiyor, sade, safranlı, sebzeli, yabani meyve ya da kurutulmuş portakal kabuğu ile de servis ediliyor. Bir de altını tutturdukları ve börek gibi dilim servis ettikleri bir pilavları var. Bildiğimiz cacık burada da popüler bir yan yemek ama içindeki sarımsak çok yoğun. Yemek sonrası meyve ya da tatlı adetleri ise yok.

Tahran-3

İRAN’DAN KISA NOTLAR – FAYDALI BİLGİLER

Aklınızda bulunsun…

* İran Türklerden vize istemiyor.
* Perşembe yarım gün çalışılıyor, Cuma tatil.
* Cep telefonları çalışıyor. İnternet her otelde var, ancak genelde çok iyi değil. Facebook ve YouTube şu an için yasaklı.
* Zorunlu bir aşı uygulaması yok.
* Kredi Kartı halı, minyatür vs. gibi büyük miktar alışverişlerde kullanılabiliyor ancak size daha pahalıya gelebilir. ATM’ler sadece yerel banka kartlarına hizmet veriyor.
* Elektrik 220 Volt ve 2’li priz kullanılıyor.
* Nevruz zamanı gitmemeye özen gösterin zira her yer kapalı ve inanılmaz kalabalık oluyormuş.
* Kıyafet: Pantolon veya bileklere kadar etek, bluz kalçayı örtecek uzunlukta ve hatları belli etmeyecek bollukta. Eşarp mecburi, ama üzerine şapka takabilirsiniz, hem güneşten koruyor, hem daha şık oluyor, şık modeller de deneyebilirsiniz, sorun yok. Sadece yanınıza saç tokası alın, alışık olmayınca eşarp sürekli kayıyor.
* Yemek sorunu yok, aç kalmazsınız. Acı seviyorsanız pul biber vs. yok restoranlarda.
* Devlet binalarının fotoğraflarının çekilmesi yasak.
* Ülkede elbette alkol vb. şeyler yasak.
* Cami ve kutsal yerlere girerken orada bulunan, herkesin giydiği terlik vb. giymemek için yanınıza bol galoş veya ucuz çoraplar alın, sonra atarsınız.
* İran bir "İslam Cumhuriyeti" olsa da namaz vaktinde yüksek tonda, hele mikrofonla ezan okunmuyor, hatta ezan sesini dahi duymuyorsunuz bile, çok alçak tonda okunuyor. Günde 3 vakit namaz kılıyorlar.
* Cami sayısı da az, Cuma namazı adeti de yok, sadece belli camilerde kılınıyormuş.

Tahran-4

Tahran şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Tahran: Bir Aile Evde Pers Hospitality yaşayın (79.12 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.