Karmaşa, Pizza Ve Il Postino: Napoli

Amalfi Kıyıları rotamızın başlangıç durağı olan Napoli'deyiz. Şehir içinde navigasyon cihazı olmadan gezmek akıl kârı değil. Bizim yoktu ve bol bol kaybolduk. Napoli denince ilk aklıma gelen şey; şehirdeki kargaşa… Sokakların pisliği, kalabalık ve trafiğin o kadar alışık olmamıza rağmen tahammül edilemezliği… Trafikte her an tetikte olmalısınız. Çünkü mobiletler çok acımasız, çarpıp gidiyor. Hele de kolunuzu camdan sarkıtmışsanız geçmiş olsun! Şehirde sağlam araba yok gibi. En hasarsız gördüğüm arabanın bile aynası koli bandıyla tutturulmuştu. Balkondan balkona gerilen iplere asılı çamaşırlar, karşılıklı sohbetler ve tüm balkonlarda yer alan sardunyalar aklımda kalan diğer görüntüler… Tüm bu kargaşaya rağmen enteresan bir çekiciliği de yok diyemem Napoli için...

Bizim programımız şöyle bir Napoli'yi gezip, The Ancient Pizzeria Brandi'de margherita pizzamızı da yiyerek güzel ada Procida'ya gitmek idi. Margherita pizza bildiğiniz gibi İtalyan bayrağının kırmızı, beyaz, yeşil rengini temsil eden; domates, mozzarella ve fesleğenden oluşur. Nefistir. Bunun üzerine tatlı yemeğe Pasticceria Scaturchio'ya uğramak gerek. Burası da oldukça eski bir pastane, 1905 yılından beri hizmet vermekte. Bizim şambaba tatlısına benzeyen “baba” tatlısı meşhur burada.
Son olarak alışverişimizi de yapalım… Önce birer şişe limoncello alalım. Sonrasında ise şans ve para getirdiğine inanılan Napolili kukla tiyatrosu figürüPulcinella’dan alalım. Ama Pulcinella’nın sırrı birinin size hediye etmesindeymiş, haberiniz olsun. Yedik, içtik, alışverişimizi de yaptık şimdi arabayı otoparka bırakıp Procida'ya geçme zamanı…

Napoli'den deniz otobüsüyle yarım saat süren bir yolculuktan sonra Procida'ya varıyorsunuz. Çok sevimli, küçücük bir ada burası. Yazın sokaklarda kalabalıktan yürünemiyormuş. Otelimiz La Casa Sul Mare; tavsiye edebilirim.
 Procida Adası, Il Postino (http://www.imdb.com/title/tt0110877/) filminin çekildiği adadır ki ben o filmden keşfettim bu adayı. Marina Corricella'da Il Postino filminin geçtiği mekân olan La Locanda Del Postino'da akşam yemeği yedik. Yediklerimiz; sardalyalı spagetti, midyeli spagetti, deniz ürünlü spagetti ve karidesli spagetti idi. Hepsi birbirinden lezizdi.

Son olarak birkaç “olmazsa olmaz notu” ekleyelim ve yazımızı tamamlayalım:

• Napoli yakınlarındaki bir diğer güzel ada Ischia Adası da keşfedilmeye değer. Procida'dan daha büyük bir ada. Zamanınız varsa kayda değer, fakat biz gidemedik.
  • Bu güzel adayı yaşadıktan sonra dönüşte Il Postino'yu seyredin ve anılarınızı canlandırın. Oldu olacak The Talented Mr. Ripley'i (http://www.imdb.com/title/tt0134119/) de seyredin o da Ischia Adası ve Procida'da geçiyor.
  • Margherita pizza yemeden ve bir Pulcinellahediyesi almadan Napoli'den ayrılmayın.