Yunan Rivierası Halkidiki

Halkidiki; Yunanistan’ın kuzeyinde yer alan, yeşillikler içinde güzel mi güzel bir yarımada. Selanik'e çok yakın olduğundan “Selanik'in yazlık bölgesi” diye adlandırılıyor. Bu yüzden yazın hafta sonu trafiği çok yoğun oluyor aman dikkat!

Greek Riviera’da seçenek çok… Küçük aile işletmesi tavernalardan gurme restoranlara, 5 yıldızlı otelden karavana kadar birçok şekilde yeme-içme ve konaklama imkânı var. Tercih sizin… Biz aile işletmesi olan küçük bir otelde konaklamayı tercih ettik ve çok memnun kaldık.

Halkidiki 3 parmaklı ele benzetilir; doğudaki parmak Athos, ortadaki Sithonia ve en batıdaki de Kassandra’dır. Önce kısaca bölgeleri biraz anlatayım sonra tekrar bizim turumuza döneriz…

Halkidiki'nin Bölgeleri

Athos

Manastırlar dağı Mount Athos'un bulunduğu parmak. Bölge tamamen tapınmaya adanmış. Burada 20 adet Ortodoks kilise var. Keşişlerin huzuru ve adanmışlığı için kadınların girmesi yasak. Ancak erkeklerin girmesi de çok kolay değil. Birçok izin almak gerek. Ancak tekneyle manastırların çevresinde turlayabiliyorsunuz. Ouranoupoli, Mount Athos'un hemen yakınındaki yerleşim yeri. Tekneler de buradan kalkıyor.

Sithonia

Sithonia, ortadaki parmak… Burada birçok taverna, plaj, turistik tesis bulunuyor. Yarımadanın batısından başlarsak Nikiti'den Neos Marmaras'a kadar olan bölge turistik tesis açısından çok yoğun.

Neos Marmaras, bölgenin en gelişmiş yeri. Porto Carras'daki luxury resort çok meşhur, denizi de çok güzel, hatta Sithonia'nın en güzel denizi denebilir.

Toroni’de güzel deniz ve salaş kafeler yer alıyor. Porto Koufo’nun manzarası çok güzel ve salaş balıkçılar var. Doğuya doğru dönersek Armenistis, oldukça popüler ve 600 metre uzunluğunda mavi bayraklı bir plaj; Sithonia'nın en uzun kumsalı. Vourvourou’da da buz gibi bir deniz ve salaş balıkçılar var.

Sithonia'yı yaptığımız tekne turuyla kısmen görebildik sadece…

Kassandra

KassandraHalkidiki'nin en kalabalık ve gelişmiş bölgesi. Yine batıdan başlarsak; Potidea yarımadayı anakaraya bağlayan kanalın olduğu yer. Sani bölgenin popüler tatil köyünün olduğu yer, Sani Beach de oldukça büyük ve popüler. Nea Skioni antik yerleşim bölgesi, Paliouri mavi bayraklı bir plaj ve burası için tüm Halkidiki'nin en güzel plajı denebilir. Polihrono, mavi bayraklı ve sakin bir yer. Kriopigi ve Kallithea ise çok kalabalık, curcuna… Buralar Halkidiki'nin en kalabalık bölgesi. Beach barlar, tavernalar, kafeler ne ararsanız var.

Athitos 300 yıllık tarihi güzellik, lokasyonu muhteşem ve tepeden sonsuz bir deniz manzarası var; Toroneos Gulf ayaklarınızın altında, geleneksel mimari yapıdaki evleri görülesi… Özellikle akşam manzara çok güzel. Nea Fokea ise Bizans kulelerinin yer aldığı küçük bir balıkçı kasabası, oldukça sevimli. Biz Kassandra'da kaldığımızdan dolayı tüm bu yarımadayı turladık.

Kassandra Yarımadası

Polychrono

Polychrono mavi bayraklı bir plaj, sahil iğne atsanız yere düşmez lakin hiçbir sıkıntı yok. Son derece keyifli. Biranızı, aynı zamanda şezlonglarını kullandığınız tavernada ve masada oturarak içerseniz 2,80 Euro fakat tavernadan sahile istersen 4 Euro. Bir zahmet gidip iki adım ötenizdeki marketten alırsanız da 1 Euro : )

BizAkrogiali Exclusive Hotel’de kaldık. Küçük, sevimli, tertemiz bir otel. Sahibi Lazurus çok misafirperver, güler yüzlü ve sımsıcak bir adam. Bizi memnun etmek için elinden geleni ardına koymadı. Her daim ikram vardı. Akşam yemeği sonrası Metaxa ve greek coffee ikramı; deniz dönüşü buz gibi kayısı ikramı; ayrılırken de her aileye birer kavanoz kayısı reçeli : )

Afytos

Afytos tatilin en güzel destinasyonuydu. Restoranlar keyifli, evler geleneksel mimaride, manzara uçsuz bucaksız alabildiğine deniz… Ben burada çok şık bir restoran belirlemiştim ismi: Sousourada. Ancak gel gör ki o akşam hem dünya kupası maçı var hem de ortam bize göre çok romantik. Bizi çoluk çombalak daha gürültüye müsait bir yer paklar deyip bir başka yere gittik. Ta Bakaliarakia Tou Pirati’de maçımızı da seyrettik, kimsenin romantizmini bozma derdi olmadan rahat ve gürültülü  bir şekilde yemeğimizi de yedik.

Nea Skioni

Deniz kenarında oldukça sessiz ve sakin bir balıkçı kasabası Nea Skioni. Birkaç tane yan yana aile işletmesi taverna var. Onu mu seçelim bunu mu derken sonunda oranın en kötüsünü seçme becerisini gösterdik. Bizim şanssızlığımız oldu. Ama şimdi Allah için yediğimiz en güzel kabak kızartmayı da burada yedik, biz en güzel balığı yemeği beklerken…

Kassandra'nın güneyi daha yeşil, biraz Marmaris havasında. Polychrono'dan Paliouri'ye giderken yol çok keyifli. Zakkumlar kocaman ağaç olup, tüm yolu sağlı sollu kaplamış, renk cümbüşü içinde topraktan yola fışkırmış. Koursaros Beach Bar, Çeşme'dekileri hiç aratmıyor. Giriş ve otopark ücretsiz. Hiç alışkın değiliz biz bu duruma. Plaj çok güzel, deniz çok güzel, sırtınızı dayadığınız doğa çok güzel…

Nea Fokea

Nea Fokea’de gün batımını kaçırmamak gerek; Bizans kulelerinin gün batımında aldığı renkler harika! Bu gece değişiklik yapıp nerdeyse hiç meze almayıp, uzodan da vazgeçip balık-şarap yaptık. Ta Kymata Seafood Restaurant’ta yediğimiz yemek en güzel ve en pahalı yemekti.

Posidi

Burası Poseidon'un kutsal bölgesi. Uçsuz bucaksız sahil… Birkaç tane oldukça güzel beachbar mevcut. Dalgalı günlerde burada deniz daha sakin oluyormuş, öyle dediler. Sahilde yürüyüşün ardından yemek yedik.

Kriopigi

Acayip hareketli ve kalabalık bir yer; barlar, kafeler, oteller vs. Bizim buraya gitme sebebimiz Tpizoni (trizoni) Restaurant idi. İçerisi hiç tahmin etmediğimiz kadar güzeldi. Herkes steak yedi, housewine içtik. Ayrıca midyeli risotto, midyeli linguen, şeftali ve taze bademle şenlendirilmiş salata yedik. Gecenin sürprizi de yakışıklı sahibinin bizim için hazırlattığı lokma ve irmik helvası ikramıydı. Lokmayı burada şerbet yerine bal ya da çikolatalı sosla servis ediyorlar. İrmik helvası ise tamamen bize özeldi. Sahibi, söylediğine göre babaannesinden öğrenmiş irmik helvası yapmayı. Yediğimiz içtiğimiz her şey çok lezzetliydi.

Halkidiki’nin olmazsa olmazları:

• Sousourada Afytos'ta Yunan mutfağından romantik bir akşam yemeği
  • Günbatımında Nea Fokea'da bir kadeh şarap
  • Trizoni'de midyeli risotto
  • Korsan gemileriyle Mount Athos tekne turu
  • Sani Beach'te konaklamak (her ne kadar Lazurus'un yerini doldurmasa da)
  • Petralona Cave yolunuzun üzerinde 700 bin yıllık iskeletlerin bulunduğu bir yeraltı mağarası (ilginizi çekerse)