KIVRILA KIVRILA BAGDOGRA’DAN DARJELİNG’E…

332305 Ara 2011Gezi Notu
NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar05 Ara 201133230 Yorum

Bagdogra ile Darjeeling Town arası 90 km. Her 5 metrede 1 viraj olunca, bu yolu gitmek 5 saati buluyor. Yol çok keyifli, her yer çay bahçesi. En ufak toprak parçasına bile bir çay bitkisi dikmişler. Ne de olsa Darjeeling, dünyanın en kaliteli çaylarının üretildiği yer. Yıllık 10-11 milyon ton çay toplanıyor. Çaydan yıllık gelirleri ise 7,5 milyon dolarmış. Bu bize biraz düşük geldi açıkçası.

Yol üzerindeki ufak köyler oldukça düzenli. Bu ufak köylerde büyük reklam verenlerden Vodafone neredeyse tüm bakkal, berber gibi esnaf işyerlerinin üzerini kırmızıya boyayıp, kendi reklamını yapmış.

Darjeeling

Miraj adı verilen kasabada bir mola verip, meşhur Darjeeling çaylarını tattık. Oldukça sert ama çok da lezzetli. Bu kasabada Miraj gölü adında ufak bir göl ve göl kenarında ufak bir lunapark var. Bu kasabalarda da renkli evler ve göle tepeden bakan büyük bir malikane yer alıyor.

Yolda bir yerde durduk. Bir çok araba da burada durmuş. Dağın tepesinde durduğumuz noktada, pek çok bakkaldan bozma dükkan var. Bunlar Duty Free mağazalarıymış. Nerenin mi? Hindistan-Nepal sınırının.

Bu sınır bölgesi çok orijinal bir yerdi. Ortada demirden bir zincir. Zincirin her iki tarafında da derme çatma 2 kulübe. Bu kulübelerden biri Nepal, diğeri Hindistan pasaport kontrol noktası. İki kulübenin arası 1 metre bile yok. Zincirin önünde bir tabelada; “Stop. Welcome to Nepal” yazıyor. Sınırdan araba ile geçenler, motorsikletle geçenler ve yürüyerek geçenler var.

Darjeeling-1

Darjeeling şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri The Elgin Hotel, Merry Resorts, Dekeling Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Sanderling, Rhododendron Dell Exotic Resort gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Broadway, Krishna Residency, Hotel Broadway (Annexe) tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Darjeeling aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Biz oraya ilk gittiğimizde zincir aşağıda duruyordu. Başında da bir polis. İzin isteyip, fotoğraf çektik. Ama biz bir kare ile kalmayıp, deklanşöre defalarca basınca ve kamera kaydı başlayınca, polis usulca zinciri kaldırdı. Biz de mesajı aldık ve aracımıza geri döndük.

Darjeeling Town’a normalde 4,5 saatte gitmemiz gerekirken, rehberimizin yol kenarı tuvalet molaları nedeniyle Darjeeling’e varışımız yaklaşık yarım saat sarktı. Her 20 km’de bir dur, yol kenarına tuvaleti yap, yola devam. Ve artık çayın ana vatanı Darjeeling’teyiz. Burda konaklayacaksanız dağ- bahçe manzaralı The Elgin Hotel ve ya Tathagata Farm otellerini tercih edebilirsiniz.