Nepal'e Merhaba...

Havaalanına indiğimiz gibi formları doldurarak vize işlemlerine başladık. Nepal vizesini 25$ karşılığında kapıda 5 dakika içerisinde alabiliyorsunuz. Ancak girişte bir de resim gerekiyor. Yanınızda resim yoksa, vize alacağınız deskin karşısındaki fotoğrafçıda 5$ karşılığında hemen fotoğraf çektirebiliyorsunuz. Vize işlemlerimiz hiç ummadığınız bir çabuklukta oldu.

Valizlerimizi aldık ve havaalanından çıktık. Yerel acenta yetkilisi bizi dışarıda bekliyordu. Araca binerek havalanına çok yakın konumdaki Airport Otele yerleştik. 15-20 dakikalık bir moladan sonra Thamel Meydanı’na çarşı pazar dolaşmaya gittik. Nepal tam bir alışveriş cenneti. Fiyatlar çok ucuz. Ancak pazarlık şart. Nepal’in para birimi Nepal Rupisi olup, 1$ yaklaşık olarak 77 - 78 Nepal Rupisi’ne eşit.

Nepal’in yüzölçümü 147.181 km2. Nüfusu ise 30 milyon civarında. Nüfusun %80’i Hindu, %10-12’si Budist ve %5’i müslüman. Geri kalanları da azınlık dinler oluşturuyor. En önemli şehri, aynı zamanda da başkenti olan Kathmandu.

Nepal rehberimizin ifade ettiğine göre 3 bölgeye ayrılmakta; a) Buzul dağlar,
b) Yeşil dağlar, c) Şehir

Buzul dağlar kısmı ülkenin kuzeyi boyunca uzanan Himalayalar bölgesiymiş. Bu kısım Tibet’e daha yakın olduğundan burada yaşayan nüfus Budist ağırlıklı. Aynı zamanda Everest’e ilk tırmanan Tenzing Norgay Sherpa da bu bölgeye dahil olan Everest dağı eteklerinde dünyaya gelmiş.

Yeşil dağlar kısmında yaşayanlar arasında ise Hinduizm daha yaygın olmakla birlikte düşük oranda Budizm inanışı da mevcut.

Hindistan’a yakın en güney bölgede yaşayan halkın ise neredeyse tamamı Hindu, az bir kısmı ise müslüman.

Kuzeyinde Tibet’le, doğusunda Çin’le, güney ve batısında Hindistan’la sınır komşusu olan Nepal, Dünyanın en yüksek noktası olan 8.848 m yükseklikteki Everest tepesine de ev sahipliği yapıyor. Nepal Himalayalar’la sınırlandırıldığı için deprem kuşağında yer alıyor. Son 150 sene içindeki en yıkıcı 2 deprem, 1833 ve 1934 yıllarında gerçekleşmiş.

Nepal sadece bir alışveriş cenneti olmanın çok çok önesinde. Her köşesinden tarih fışkıran barışçıl bir ülke.

Thamel meydanına yakın yemekleri çokça tavsiye edilen Hotel Mums Home ve eşsiz şehir manzarası sunan Kasthamandap Boutique Hotel otellerini konaklamak için tercih edebilirsiniz.