Katmandu ve Yakınlarında Mutlaka Görülmesi Gerekenler

Katmandu’da eski şehre yakın ve genelde gezginlerin tercih ettiği Thamel bölgesindeki Family Peace Guesthouse adlı bir otele yerleşiyoruz. Nepal’de oteller ve pansiyonlar, Hindistan’a kıyasla çok daha ferah, temiz, sevimli ve ucuz. Geceliği 5-6 Euro’ya geniş, sıcak suyu olan ve Katmandu vadisi manzaralı bir terasa açılan şirin bir oda tutuyoruz. Katmandu bir turist cenneti ama aynı zamanda da tarihi ve kültür dokusu bozulmamış bir şehir. Neredeyse bir haftaya yakın kalıyoruz burada.

Katmandu Vadisi

Katmandu’da ve yakınlarında mutlaka görülmesi ve yapılması gerekenler:

- Durbar Meydanı: Eski şehrin merkezindeki bu tarihi meydanda Nepal mimarisinin en güzel örnekleri, ayrıca 6 yaşındaki yaşayan tanrıça Kumari Devi’nin evi ve çeşitli müzeler var. Meydana giriş ücreti olarak 2-3 Euro ödenmesi gerekiyor. Tam orada olduğumuz günlerde şansımıza Nepal’in ünlü Jatra Festivali vardı ve Durbar Meydanı’nda toplanan binlerce kişi ile birlikte uzaktan da olsa çocuk tanrıça Kumari Devi’yi görme şansımız oldu. Kumari Devi geleneği çok ilginç, bu çocuk tanrıçalar ergenlik çağına gelince yerlerini bir sonraki çocuk tanrıçaya bırakıp emekli ediliyorlar. Kumari çocuk tanrıçaların hikâyesi için Türkçe kaynak maalesef bulamadım ama İngilizce versiyonu burada.

Katmandu Durbar Meydanı

Durbar Meydanı’nda Jatra Festivali

- Monkey Temple (Maymun Tapınağı) olarak da bilinen Swayambhunath Tapınağı

- Katmandu yakınlarındaki, otobüs ile yarım saatte ulaşılan Pashupatinath ve Boudhanath: Pashupatinath’ta Katmandu’nun en eski Hindu tapınağı bulunuyor. Boudhanath ise stupalarıyla (Budizm inancına göre içinde kutsal emanetler saklanan dini anıt) meşhur ve Tibet manastırlarına da ev sahipliği yapan kutsal bir eski şehir.

Boudhanath’taki meşhur Stupa

- Katmandu’ya otobüsle 40 dakika mesafedeki, muhteşem Newari mimarisiyle büyüleyen Bakthapur şehri: Bu şehre giriş ücreti olarak 10 dolar ödemek gerekiyor. Şehre ayakbastı parası mı olurmuş dediğinizi duyar gibiyim ama inanın ki değer. Saatlerce yüzyıllar öncesinden kalma sarı sokaklarında dolanıp durduk evlere, tapınaklara hayran kalarak. Şehre motorlu araç girmesi yasak, bu da atmosferi daha güzelleştiriyor tabii. Unesco Dünya Kültür Mirası Listesi’ndeki bu şehir mutlaka ziyaret edilmeli.

Bakhtapur – Potters Square (Çömlekçiler Meydanı)

Bhaktapur Sokakları

Bhaktapur Meydan

Newari usulü masa tenisi – Bhaktapur

- Katmandu’nun en meşhur sokağı, Freak Street: Katmandu’nun Hippi akınına uğradığı 1960’lı ve 1970′li yıllarında çiçek çocukların uğrak mekânı olan bu sokakta hala uzun saçlı, şalvarlı, dövmeli dede ve nineleri görmek mümkün. Eski günleri yâd etmeye geliyorlarmış. Tabii bunun yanı sıra pek çok turist, sırt çantalı gezgin ve Nepal gençliğinin de uğrak yerlerinden. Kafeleri, barları, ucuz büfe ve restoranlarıyla görülmeye değer.

- Alışveriş!: Katmandu tam bir alışveriş cenneti. Hindistan’daki hayal kırıklığımı burada fazlasıyla telafi ediyorum. Katmandu’da çok gelişmiş bir taklit outdoor ekipmanı pazarı var, pahalı markaların iyi kaliteli taklitleri her yerde. Sırf tekstil ürünleri değil, uyku tulumundan Nepal motifi oymalı masaya kadar her şeyi alıyoruz, bunları Almanya’ya nasıl taşıyacağımızı bile düşünmeden :)

- Newari gecesi: Thamel bölgesinde Newari gecesi düzenleyen pek çok turistik restoran var. Normalde biz bu tip turistik gecelere pek katılmayız ama Newari kültürünü ve yemeklerini merak ettiğimiz için deneyelim diyoruz. Nepal geleneksel müzik ve dansları eşliğinde Nepal yemeklerinden oluşan bir menü (Thal, momo ve çeşitli mezeler)…

- Tabii ki yogayı unutmamak lazım! Nepal usulü Yoga: Otelimizin bir alt sokağında, maalesef şimdi adını unuttuğum, ufak bir yoga stüdyosu buluyorum. Sabah ve öğleden sonra yoga kursları var. Burada 3 yoga dersine katılma fırsatım oluyor ve her seferinde sınıftaki tek öğrenci benim. Bu ödediğim fiyatı arttırmıyor ve yoga hocasıyla özel ders yapmamı sağlıyor. Yoga hocası Nepalli bir bayan ve her dersimize ısınmak için Madonna, Kylie Minogue şarkıları eşliğinde 5-10 dakika aerobik yaparak başlıyoruz. Bunun, bu hocanın kendine özgü bir uygulaması olduğunu sanıyordum ama çok sonraları, Nepal’e gidip yoga yapan başka arkadaşlarla da konuştuğumda öğreniyorum ki hepsi bu disko-aerobik ısınma yöntemini bizzat yaşamışlar :) Katmandu’daki bu üç günlük yoga tecrübem de çok keyifli ve öğretici oluyor.

Katmandu’da iyice dinlendik, yedik içtik, alışverişimizi de yaptık. Artık Pokhara’ya doğru yola çıkma vakti gelmişti.

ŞİLAN KÜÇÜKOKUR BARTEL

ŞİLAN KÜÇÜKOKU…

Uzun yıllar İstanbul'da pazarlama profesyoneli olarak çalıştıktan sonra, plazalara ve kurumsal hayata veda ederek Berlin'e yerleşti.