Samos Adası'ndaki En İyi 5 Mekan

Türk-Yunan mutfağının benzerlikleri saymakla bitmez. Yunanlar ve Türklerin yüzyıllardır aynı coğrafyayı paylaşmaları nedeniyle mutfak kültürleri de birbirlerine çok benzer hale gelmiş. Yunan mutfağına ait zeytinyağlı yemekler, mezeler ve deniz ürünlerini tadarken, Türk mutfağında da yer alan birçok benzerlikle karşılaşmak mümkün. Mesela Dolmades (yaprak sarma), Baklava, Moussaka (musakka), Caciki (haydari), Halva (helva), Lukumades (lokma) en çok karşılacağınız lezzetlerden sadece birkaçı. Kuşadası ve Seferihisar'dan yaklaşık 1 saatte ulaşabileceğiniz Samos Adası'ndaki bu en iyi 5 mekana uğramanızı tavsiye ederim.

Meltemi (Kokkari)"Yunan Adaları’nda en keyif aldığın akşam yemeğini nerede yedin?" diye soranlara hiç düşünmeden cevabım “Meltemi Taverna”. Kokkari sahilinde yer alan mekanda güneşi uğurlamak ayrı bir zevk ve ayrıcalık. Aile işletmesi olmasına rağmen vızır vızır çalışan garsonlar sayesinde servis oldukça hızlı ve tüm yoğunluğa rağmen güleryüzlüler. Porsiyonlar oldukça büyük, Greek salatanın üzerine konan feta peynirinin büyüklüğünü çoğu mekanda bulmak zor. Mekanda neredeyse tüm lezzetler iyi; fakat en ünlüsü Karides Saganaki. Muhteşem bir sofra donattık ve gün batımı eşliğinde keyifli akşam yemeği 2 kişi için (uzo + salata + 2 ana yemek + 3 meze + kuver) 40 € civarında bir fiyat ödedik. Ayrıca yemek sonrası mozaik pasta ikram edildi.

Elia (Pythagorion)
Akşam yemeğini deniz kenarında ve canlı müzik ile yemek isteyenler için doğru adres. Lezzetler ve servis oldukça iyiydi, en beğendiklerim fava ve ızgara ahtapot. Fava, aslında bizdekinin aynısı fakat üzerine iri kıyım taze soğan koyarak sunumda ufak bir farklılık yapmışlardı. Izgara ahtapot yumuşacıktı. Ayrıca Elia’nın sirkeli ahtapotu ve uzolu karidesi de meşhur, aklınızda olsun. Yemekten sonra meyve ikram eidliyor. 2 kişi donatılmış bir sofra için 37 Euro ödedik. Fakat en önemlisi şu: Rezervasyon yaptırmazsanız yer bulmak oldukça zor.

Cafe Del Mar (Kokkari)
Gündüzleri cafe ve beach olarak hizmet veren mekanın plajı oldukça keyifli. Serin serin esen rüzgara karşı şezlonga uzanıp güzel müzikler eşliğinde tüm gününüzü geçirseniz bile sıkılmazsınız. Bizdeki gibi güzel plajı var diye giriş ücreti de koymuyorlar, hatta şezlong ve duş ücretsiz, sadece ufak bir şeyler içmek ya da yemek yeterli. Soğuk içecekler ve atıştırmalıklarla keyifli bir gün için ideal, ben tercihimi taze sıkım buzlu meyve sularından yana kullandım. Ayrıca akşamları da hoş atmosferi ile ayrı bir keyif.

My House (Vathi)
Samos kordonboyunda bulunan mekan hem cafe hemde bar olarak hizmet veriyor. Ben burayı o kadar çok sevdim ki üç gün boyunca kaldığım Samos’ta iki kez uğradım. Tercihimi Greek salata, my house burger ve buz gibi Yunan biralarından yana kullandım. Hamburgerleri oldukça büyük ve lezizdi, yanında sipariş verdiğim Greek salata ise sıradanlıktan uzak, yenilikçi bir lezzetti. Tüm bu güzellikler denize karşı olunca insan "ee daha ne olsun?" demeden edemiyor. Leziz Hamburger (5€) + Greek Salata(6€) + 2 Yunan Birası (3-4€) için 18 Euro ödedik.

AAA (Manolates)
Dağ yamacında kurulmuş ufacık ve sımsıcak bir köy olan Manolates’e gidecekseniz ilk önce duyacağınız adres AAA. Yine benim için unutamadığım bir öğle yemeği olarak aklımın bir köşesinde kaldı. Çalışanlar güler yüzle servis yapıyor, yapacağınız seçimlerde yardımcı oluyor. Biz oturduktan sonra mekanı Türkler basıp gürültüye boğsa da ben oldukça keyif aldım, bir kenarda huzurla ev yapımı şarabımı yudumlarken yanına eşlik eden caciki, nohut köftesi, Greek salata ve fırında tavşan için 36 Euro ödedik. Ana yemeğim mekanında en ünlenmiş lezzetlerinden biri olan odun ateşinde pişmiş tavşandı. Ayrıca Yunanistan’da nohut köftesi denemeden dönmeyin unutulmaz bir lezzetti, tadı hala damağımda.

Yazarın diğer yazılarını www.egeligezginege.com adresinden takip edebilirsiniz.