St. Petersburg'da Kış Tatili

Privet herkese : ) Malum olan iki haftalık Şubat tatilinin bir haftasını Rusya'nın eskiden bizim paramıza göre pahalı olan kenti St. Petersburg'da geçirmeye karar verdik. Eski diyorum çünkü şu an gayet ucuz bir tatil seçeneği sayılabilir.

Kısa ve öz bilgilerle konuya değinmek istiyorum. Uzun uzun anlatırdım ama arkadaşım telefonunu kaybedince fotoğraflarım da yok oldu ve fotoğrafsız uzun yazıyı ben sevmem.

Mutlaka kışın ve yazın iki sezonda da gidilmelidir. Şubat ayında çok soğuk olmasını bekliyorduk ki Decathlon'dan termal kıyafetler aldık. Gerek yok; rus vodkası var : )

Sarayları ve müzeleri gezmek için çok güzel bir vakit çünkü fazla turist yok piyasada rahat rahat gezebiliyorsunuz. Tabi sadece yazın yapılabilecek aktiviteleri de kaçırıyorsunuz kışı tercih ederseniz.

St. Petersburg'dan tek fotoğrafım
 Konuyu dağıtmadan düzenli bir şekilde anlatayım...

Uçak bileti 430 TL, Ukrayna Havayolları ile Kiev aktarmalı olarak. Ukrayna Havayolları'nı ilk defa tercih ettim ve gayet memnunum; dönüşte St. Petersburg'dan uçağım kalkamadı hava şartlarından dolayı ve Ukrayna Havayolları hemen biletimi ücretsiz olarak düzenledi, Amsterdam aktarmalı geldim.

Mutlaka dolar ile gidin, TL için komisyonu biraz fazla alıyorlar. Ama bizim gibi nakitsiz kalırsanız TL'den Ruble yaparsınız.

Kesinlikle taksi kullanmayın onun yerine Nevsky Caddesi'nde bir hostelde kalın rahat edersiniz; taksiye de gerek kalmaz. Otobüslere minibüslere metroya bir günde alışırsınız zaten. Ulaşım hatlarının hepsi 1 TL civarında.

Yemek konusunda benim gibi yeni tatlara açık değilseniz Antalya restoranda menemen yiyebilirsiniz. Eğer tam zıttımsanız her kültürden yemekleri bulabilirsiniz. Ayrıca su konusunda dikkatli olun su diye alıp soda içebilirsiniz benim gibi. Aynı 0,5'lik su şisesinde gazlı su (soda) var. Rusçanız yoksa anlayamazsınız ilk görüşte. Koyun mavi renkli kapak gazlı, açık mavi renkli kapak gazsız yani bildiğiniz su şişesidir (markette bira:1,5 TL su: 2 TL).

Gündüz gezebildiğiniz kadar müzeydi, kiliseydi, katedraldi gezersiniz. Dikkat zamanını alışveriş yerlerinde kaybetmeyin. İlk birkaç gün Nevsky üzerinde gezilecek yerlerle geçer zaten (öğrenci kartınızı almayı unutmayın, ücretsiz girebilirsiniz bazı müzelere). Yürüyerek gidebilirsiniz ya da binin otobüse 2 durak sonra inersiniz : ) Ayrıca gece gündüz farketmez eğer yanınızda bir kadın yoksa daima striptiz clublara davet edebilirler bu normal bir şey orada.

Hermitage Müzesi'ne Çarşamba günü gidin kesinlikle. Hem daha uzun süre açık kalıyor akşam 21.00'de falan kapanıyor olması lazım. Ayrıca da saat 19.00da Altın Kuş Saati size zamanı gösterecektir. Güzel bir anı olur sizin için. Diğer zamanlar gösterisi yok. Ermitaj'a gitmeden önce Türkçe kitabını alın, okuyarak gezebilirsiniz. Türkçe anlatım yok. Isaac Katedrali'ne girmeseniz de üstündeki alana çıkın derim; bizim Galata Kulesi mantığında bir yer. Gezilerde kar yağmaması çok önemli, açık havalarda ve kapalı havalarda gidilecek yerleri düzenlemelisiniz. Yani bizim gibi kar yağan havada Paul ve Peters müzesine gitmeyin. Açık hava oraya gidin derim Ermitaj'a da karlı havada gidilir. Ayrıca müzelerde çalışan Rus teyzelerle fotoğraf çektirin ve konuşmaya çalışın anlaşırsınız onlar İngilizce bilmesede : ) Çok tontiş insanlar : ) (teyze dediğimiz Rus kadınların en tatlıları, diğerleri suratsız)

Akşam 21.00 oldu mu hemen yemeğinizi yiyin ve hostelinize geçin. 2 saat dinlenmelisiniz. Saat 11.00 gibi sokak arasında bulunan yerel bir bara girin ve Ruslarla oturun, vodka için sohbet edin derim. "Can I join?" deseniz yeter : ) Fazla İngilizce bilmeseler de bir şeyler anlatmak istiyorlar ve vodka şişesini onlar masaya koyar siz ödemezsiniz : ) Gece 00.00-01.00 oldu mu da Dumskaya ya da diğer barlara, clublara geçebilirsiniz. Benim favorim Dumskaya'daki Fidel ve Poison barları. Rus insanlar var ve genelde 3-5 turist oluyor. Poison'da bazen kutlama yapıyor oluyor bir masa ve bayağı bayağı vodkanın dibine vurabilirsiniz aman dikkat körkütük sarhoş olmayın. Eğer yanınızda güvenebileceğiniz birisi var ise St. Petersburg'da ilk ve son gece içebildiğiniz kadar vodka için olabildiğiniz kadar sarhoş olun. Orada barlar sabah 6-7 gibi kapatıyorlar. Bu nedenle gece 12'den sabaha kadar içseniz dans ile birlikte bayağı sarhoş olmuş olursunuz. Rus kızları kibar erkeklerden hoşlanırlar ve onlar bakar siz gidersiniz. Dans etmek istediğiniz Rus güzelliği ile dans edebilmek sizin elinizde yani. Hee sohbet etmek diyorsanız onlar gelirler zaten : ) Sadece turist olduğunuzu belli edin yeterli. Rus kızları alkol ısmarlamanızı beklerler genelde size kalmış bir durum.

Son günlerde paranız fazla kalmadıysa alkolü bakkaldan çok ucuza (50 cc vodka 10 TL) alıp evden mekana alkollü gidebilirsiniz. Dikkat saat 22.00'den sonra alkol satışı yasak ama küçük bakkallardan alabilirsiniz. Gece hayatından ne beklentiniz varsa orada göreceksiniz. Yeter ki turist olun ve giyiminize dikkat edin (çekingen de olmamak gerek tabi).

Orta yaş nüfusunu ve Rus erkeklerini fazla göremeyebilirsiniz. Nüfus dağılımı bu şekilde bir sıkıntı yok yani. Rus kızları hep sarışın ve renkli göz olarak anılır ama bence kızıl ve renkli gözlü olanlar bir başkalar ve böyle olan bayağı zengin bir nüfus var diyebilirim.

Hediye almak için en az üç yere fiyat sorun uygun olandan alırsınız; dükkan aramaya gerek yok : ) Ama siz siz olun hediyeyi ilk günlerde alın son gün sarhoş olmuş olacağınızdan hediye almaya fırsatınız olmayabilir.

Ayrıca Mariinsky Theatre'da bir opera izlemelisiniz. Bilet fiyatı 40 TL civarında balkondan... Aman dikkat uykunuzu alıp gidin çünkü 4 saat sürdü biz gittiğimizde. İngilizce alt yazı yok. Artık harmoniden ne anlarsanız : )

Hostel önerim de sadece Nevsky'e yakın olsun gerisi size kalmış; ben couchsurfing'den buldum kalacak yerimi. Hostellerde bu aralar o kadar çok pahalı değil zaten.

Dolar-Ruble ilişkisi eski haline dönmeden önce gidip gezilmelidir mutlaka. Donmuş nehirlerde yürümek istiyorsanız acele edin ayrıca : ) Hava durumuna dikkat -18'leri de görebilirsiniz. Biz gittiğimizde -3 derece civarındaydı. Müze yerleri ve eğlenceyi bir arada götürmek isterseniz yaz ayları (beyaz geceler) için 2 hafta yeterli. Kışın da 2 hafta kalabilirsiniz ama daha çok eğlence hayatına katılım sağlarsınız. Minimum 1 haftalık bir şehir.

Söylemek istediğim daha çok şey var ama siz gidip keşfetmeli ve şaşırmalısınız : ) Have a nice trip...

Eftal inan

Yeni bir gezgin. Ve her zaman yeni olacak. Into the Wild kafasında bir insan. Ranzanın alt katında o filmi izlediğimden beri farkındayım..