TANGONUN ANAVATANI BUENOS AIRES

845407 May 2011Gezi Notu
NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar07 May 201184540 Yorum

Buenos Aires’i gezmeye ilk olarak önünde protesto ve yürüyüşlerin yapıldığı “kırmızı ev” diye tabir edilen binadan başlıyoruz. Aynı zamanda, Başkan çalışmalarını da bu binada yapıyormuş. Binada kocaman bir Arjantin bayrağı asılı. Onun biraz altında, biraz daha küçük bir bayrak asılı olursa, başkanın içeride olduğu anlamına geliyormuş. Biz gittiğimizde küçük bayrak yoktu, demek ki başkan içeride değildi.

Kırmızı ev denilen ama aslında pembe olan binanın hikayesi şöyle: 2 ayrı partinin birlikteliğini simgeliyor. Birinci parti Federaller ve rengi kırmızı, ikinci parti ise Üniteryolar ve rengi beyaz. Yani iki rengin karışımı pembe o nedenle bu bina da pembe renkte.

Buenos Aires

Evita Peror’un halka seslenişini yaptığı meşhur balkonun önündeyiz. Evita filminde Madonna oynamıştı. Ancak buradaki fanatik Evita’cılar “Madonna bizim kutsal Evita’mızı canlandıramaz” diyerek bu filmin Arjantin’de gösterime girmesine engel olmuşlar.

Aslında halkın %50’si için Evita önemli bir azize, %50’sinde ise tamamen zıttı bir düşünce hakim.
1976-1982 yılları arasındaki askeri devrim sırasında 30.000 kişi kayıp vermişler. Pembe evin önündeki meydana Mayıs Meydanı deniliyor. Bu meydandaki yuvarlak büyük bir alan içinde pembe karo taşların üzerinde beyaz eşarp resimleri var. Bu meydanda, devrim yıllarında evlatlarını, torunlarını kaybetmiş anneler, burada toplanıp gösteri yapıyorlarmış.

Halkın %95’i Katolik olan Arjantin aynı zamanda Tango’nun anavatanı.

Tango önceleri yalnızca dinleme müziği olarak ortaya çıkmış. Sonra iki erkek bu dansı yapmaya başlamış. Daha sonra kadınlar da bu dansa iştirak etmiş ve zaman içerisinde dans bugünkü haline gelmiş.

Buenos Aires şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Puerto Madero Apart, Apartamento Castillo, Hostel el Secreto. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Prince, Apartment Buenos Aires gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Galerias Hotel, Duque Hotel Boutique & Spa, Palermo Comfort Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Buenos Aires aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Önceleri tango yüksek sosyetenin, küçük ve hakir gördüğü düşük ve alt tabakanın bir dansıymış. Ama zaman içinde ünlenerek tüm dünyada kabul gören bir dans haline gelmiş. Şu an, tüm danslar arasında Tutkunun dansı olarak gösterilen dans.

Buenos Aires-1

Buenos Aires aynı zamanda parkları ile de ünlü. Özellikle liman bölgesi ve bu bölgedeki geniş parklar halktan insanlarla dolup taşıyor.

Buenos Aires’ten La Boca denilen bir bölgeye geliyoruz. Burası çok renkli bir yer. Burada 5 saatlik bir Cumhuriyet kurulmuş. Cumhuriyet ilan edildikten 5 saat sonra ise Cumhuriyeti feshetmişler. İkişer katlı, bitişik nizam basit ama çok renkli evler göze çok hoş görünüyor. Sokaklarda tango yapan sanatçılar gözlerimize ve kulaklarımıza unutulmaz anılar bırakıyorlar.

Bu bölgenin bir sokağı aynı Universal Film Stüdyoları gibi... İki katlı renkli binalar yan yana dizilmiş ama kapıları yok. Çünkü içinde yaşanmıyormuş, sadece görsel zevke hitap etmesi adına yapılmış.

Buenos Aires-2

Daha sonra hepsi granit ve değerli taşlardan yapılmış bir mezarlığa geliyoruz. Bu mezarlık tabii ki aristokrat kesime ait. Ama ben hayatımda böyle bir mezarlık görmedim. Hepsinde ayrı bir işçilik var. Bu mezarlıkta Evita Peron’un da kabrini ziyaret ettik.

Mezarlık ziyareti ardından Dünya’nın en geniş caddesi, Avenua 9 Julio caddesine geliyoruz. Bu cadde gerçekten çok geniş. 6 yön gidiş, 6 yön geliş ve ortada 4 şeritli gerektiğinde gidiş ya da geliş olarak kullanılabilecek toplam 16 şeritten oluşan bir cadde bulunuyor.

Buenos Aires’te yaşayanlar dünyanın en büyük 3 şeyi bizim diyorlar; dünyanın en geniş caddesi, dünyanın en büyük sporcusu, dünyanın en tutkulu dansı...

Daha sonra Santa Suzanna isimli bir at çiftliğine gidiyoruz. Buranın yerli halkı Guaçolar. Ama şimdilerde kalmamışlar, iyice asimile olmuşlar. İspanyollar yerli halkla karışmış ve melezleşmişler.
Çiftlikte bizi Guaço kıyafetli personel karşılıyor. Bizdeki puf böreğine benzer bir börek ikram ediyorlar. Bu arada öğle yemeği için etler ızgaralara konmuş bile. 30-40 metre uzunluğunda bir alan içerisinde yakılmış ateş üzerine eski telli karyolalar gibi kocaman ızgaralar var. Üzerlerinde de kocaman kocaman etler var. Etler oldukça büyük ve kalın olmasına karşın çok güzel pişmişti.
Arjantin’in en önemli özelliklerinden biri de çok lezzetli etlere sahip olması. Mutfakları hem çok geniş hem de çok leziz.

Etler pişinceye kadar at arabaları ile çevreyi dolaştık. Daha sonra tango gösterileri eşliğinde nefis ızgaralarımızı yerken yanında da enfes Arjantin yapımı şaraplarımızı yudumladık.

Ardından atların gösterilerini izleyerek Buenos Aires’e veda ettik.

BUENOS AIRES’IN OLMAZSA OLMAZLARI:
Tango, tango ve tango, Evita Peron, Mayıs Meydanı, La Boca, Mezarlık, At Çiftliği (Santa Suzanna), Lezzetli Izgara etler, Avenue 9 Julio caddesi, Maradona