Tarihin Başkenti Amasya

Gizemli şehirler bulmak, keşfetmek lazım. Bunlardan birisi vazgeçemeyeceğim, üzerimde büyük etkiler bırakan Amasya'dır benim için. Çocukluğumun geçtiği şehir... Osmanlı'da şehzade sancağı olarak bilinen, Cumhuriyet döneminin temellerinin atıldığı, eşsiz bir şehre gidiyoruz. Her zaman gittiğim, 15 senemi geçirdiğim Amasya'ya bu sefer kız arkadaşımla gitmek beni heyecanlandırdı. İlk defa keşfedercesine şaşırarak gezdim.

Merzifon Havaalanı'nda uçaktan indiğimizde iç hatlar çıkış kapısının hemen önünde Amasya minibüsleri bizi bekliyodu. 45 dakikalık bir yoldan sonra Amasya'ya giriş yaptık. Şehrin girişinde yazan "Bu şehri görmediyseniz, henüz en iyisini görmediniz" mesajı bizi fazlasıyla heyecanlandırdı. Nasıl gizemli bir şehre gittiğimi hissettikçe içimi heyecan sardı. Ve sonunda şehir merkezine vardığımızda söylediğim ilk cümle: "Biz geldik Şehzadeler Şehri!"

Haydi şimdi gelin bu gizemli şehri tanıyalım...

HARŞENA KALESİ Bir şehrin sembolüdür kale. Amasya'da da şehir merkezine indiğinizde hemen kendini gösterir. Kale, şehir merkezine yakın bir mesafede ve aracınızla ulaşmanız mümkün. Size mükemmel bir seyrin ve tarihin kapılarını açan kale M.Ö 3. yüzyılda inşa edilmiş olup hala merdivenleri ve kuyuları aynı şekilde durmakta. Bu özelliğiyle de tüyler ürpertici bir gizemliliği saklar.

KRAL KAYA MEZARLIKLARI
Türkiye'de sadece iki örneği bulunan kaya mezarlıklarının biri Muğla'da, diğeri de Amasya'da bulunmaktadır. Helenistik dönemde, Amasya'yı M.Ö 333'ten M.Ö 26'ya kadar başkent olarak kullanan Pontus krallarına ait olan kaya mezarlarına ulaşım hem çok kolay hem de çok zor. Şehir merkezinde bulunan mezarları görebilmek için uzunca bir merdiveni çıkmanız gerekiyor. Ardından tekrar zorlu bir yol bekliyor sizi. Fakat emin olun görecekleriniz için hepsi değer.

YALI BOYU EVLERİ & ŞEHZADELER GEZİ YOLU
Şehri ikiye bölen Yeşilırmak'ı takip eden yalıboyu evleri ve Şehzadeler Gezi Yolu muhteşem bir görsel şölen sunar misafirlerine. Osmanlı'dan kalan Yalıboyu evlerinda hala yaşayanlar olması insanı şaşırtır doğrusu. Bu arada bölgenin gece ışıklandırması da görülmeye değer. Bunları anlatmakla zaman kaybetmeyip görsellere bakalım haydi.

FERHAT İLE ŞİRİN
Ozanlar anlattı onların aşkını, destanlaştı dillerden dillere... Herkes imrendi onların aşkına; erkekler Ferhat gibi sevebilmeyi, kadınlar Şirin gibi sadık olmayı istedi her daim ama onların neler yaşadığı, Ferhat'ın o dağları neden deldiği hala başka başka hikayelerle dolu. Açıkçası kayaların gerçekten delindiğini görmesem inanmazdım ama her şeyin böyle açıkça ortada olması insanı düşündürmüyor değil. Tek gerçek var ki onların yaşadığı aşk, nefret, belki ihanet ya da her neyse onlarla birlikte toprağa bir sır gibi girdiğidir. Eğer Amasya'ya geldiyseniz gitmeniz gereken yerlerden biri de Ferhat ile Şirin Aşıklar Müzesi, gerçekten turizme ve tarihe yapılan büyük bir hizmet olduğunu düşünüyorum.

Bloğumuzu takip etmeye devam edin...SEYAHATLE KALIN  :)