Belgrad Gezi Notları

Keyifli Bir Kent Gezisi: Beyaz Şehir Belgrad
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar22.04.2020

Dün, yol yorgunu Cumhuriyet Caddesi'ne kadar gelmiştik. Bugün Belgrad’ın yürüyerek gezemeyeceğimiz bölgelerini de görmek için yarım günlük bir otobüs turu almaya karar verdik. Gezi otobüsleri Eski Şehrin merkezi…

Belgrad Gezi Yazısı
FERHAN BOZKAYAFERHAN BOZKAYA24.09.2019

Her seyahatim Orhan Veli’nin şu şiirini hatırlatır bana,‘’Tüyden hafif olurum böyle sabahlar, Karşı damda bir güneş parçası, İçimde kuş cıvıltıları, şarkılar; Bağıra çağıra düşerim yollara’’ Gözlerimi başka bir diyarda…

Belgrad'da 2 Gün
Erkan KulaksızErkan Kulaksız04.09.2019

Yıllardır planlayıp gidemediğim 2. Balkan seferime üç arkadaşımla birlikte 7 Nisan 2019 tarihinde çıktım. Herhangi bir tur firması ile anlaşmadım. Tamamen kendi araştırıp bulduğum bilgiler ışığında gezdik. Size…

Sırbistan Gezisi (1): Belgrad'a Gidiş ve Viminacium
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör21.06.2019

Sırbistan’a en son gideli tam 2 sene olmuş. Son gidişimizde hem Sırbistan’ın başkenti Belgrad’ı gezmiş hem de ülkenin en popüler kayak merkezlerinden Kopaonik Kayak Merkezi’ni ziyaret etmiştik. Çok da güzel ve keyifli…

Sırbistan Gezisi (2): Golubac Kalesi ve Hikayesi

Viminacium’un 60 km doğusunda, Tuna Nehri kıyısında yer alan Golubac Kalesi, Avrupa’da günümüze kadar ayakta kalmış en güzel Ortaçağ kalelerinden biri. 14. yüzyıla tarihlenen Golubac Kalesi’nin Türkçe adı “Güvercinlik…

Sırp Başkenti Belgrad
Nil KurtNil KurtBronz Yazar12.01.2019

Yugoslavya, 7 devletten oluşmaktaydı. Slovenya, Hırvatistan, Bosna Hersek,  Kosova, Karadağ, Makedonya ve Sırbistan.

Vizesiz ve Euro'suz Avrupa: Belgrad Gezisi
TatiliyetTatiliyetGold Yazar10.12.2018

Bu sefer yazıyı olumlu cümleler ile süslemeyeceğim. Yazının okunma oranını düşürse de “Efsane Başkent” veya “Belgrad’ın bulunmaz gece hayatı” diye başlamayacağım. Her şeyden önce vizesiz gidilmesi ve Türkiye’ye yakın…

Üç Günde Belgrad Nasıl Gezilir?
gitgitbitmezgitgitbitmez21.09.2017

Bu yazımda sizlere Sırbistan'ın başkenti Belgrad gezi planımdan bahsedeceğim. Gezi planlamalarımı yapmadan önce mutlaka gidilecek yer hakkında ulaşabildiğim tüm kaynaklardan veri toplamaya çalışıyorum. Şehrin tarihi,…

Keyfin Şehri: Belgrad
sonatdenizsonatdenizBronz Yazar02.08.2017

İstanbul’dan yaklaşık 1 saat 10 dakikalık uçuş ile ulaşılan Sırbıstan'in başkenti Belgrad, 2010 itibariyle vizesiz olduğu için Türklerin tatil için çokça tercih ettiği bir şehir. Şehri gezmiş biri olarak bende bıraktığı…

Belgrad Pratik Bilgiler
Sanem CoşkunSanem CoşkunSilver Yazar06.02.2017

Yurtdışına çıkmak istiyorum ama vizem yok, yurtdışına çıkmak istiyorum ama Euro almış başını gitmiş nasıl karşılayacağım diyorsanız sizi Belgrad'a alalım.

Interrail - Avrupa Gezisi: Belgrad
Bilge-ŞefikBilge-Şefik26.12.2016

Üsküp’ten Sırbistan’ın güzel şehri Belgrad’a geldik. Yine tren yolculuğu hayalimiz var iken otobüs ile gelmek zorunda kaldık. Üsküp’ten de tren seferleri şu anda bulunmuyormuş. Yaklaşık olarak 24-25 Euro karşılığında…

Sırbistan'ın Göz Bebeği Belgrad

Nikola Tesla Havalimanı'nda vize kontrolü sırasında herhangi bir problemle karşılaşmadan çıkış kapısına vardık. Birçokları gibi biz de Sırp polisinin bizlere karşı tutumlarının ne olacağını merak ediyorduk; fakat en…