Keyifli Bir Kent Gezisi: Beyaz Şehir Belgrad

Dün, yol yorgunu Cumhuriyet Caddesi'ne kadar gelmiştik. Bugün Belgrad’ın yürüyerek gezemeyeceğimiz bölgelerini de görmek için yarım günlük bir otobüs turu almaya karar verdik. Gezi otobüsleri Eski Şehrin merkezi Cumhuriyet Meydanına yakın bir başka meydandan, Terazije Meydanı’ndan hareket edeceği için biz de turdan birkaç saat önce bu iki meydana giderek görülecek yerlerini gezmeye karar veriyoruz.

Otelimiz çıkarak yürüyüş mesafesindeki Cumhuriyet Meydanına doğru yürümeye başlıyoruz. Yolumuzun üzerinde bir sokaktan harika kokular geliyor, hemen sapıyoruz, ne ağacı olduğunu anlayamadığımız ağaçlardan yayılan harika kokular çok hoşumuza gitti. İyi ki sapmışız bu sokağa zira gözümüze bir cami çarpıyor ve oraya doğru yürüyoruz. Bayraklı Camii, Belgrad’da ibadete açık olan tek camiymiş.

Tüm sokağa da hoş kokuyu yayan asırlık bir ağacın arkasına gizlenmiş adeta.

Cumhuriyet Meydanı (Trg Republike): Kentin kalbi olan ünlü meydan tüm kutlamaların, protesto gösterileri, konserler ve benzeri etkinliklerin yapıldığı yer. Kalemegdan’dan çıktıktan sonra Knez Mihailova Caddesinin sonuna kadar yürüdüğünüzde de yine bu meydana ulaşabilirsiniz. Tüm meydanlarda olduğu gibi bu meydanın ortasında da bir heykel yer almakta.

Mihailo Obrenović Anıtı(4): Osmanlıların Sırbistan üzerindeki hakimiyetine son veren Prens Miloš Obrenović’in bir eliyle ileriyi işaret ettiği bu heykel rivayete göre, Prensin parmağı İstanbul’u gösteriyormuş, bu da Osmanlıya “İstanbul’a gidin” mesajı imiş. Meydan aynı zamanda tıpkı bizim Taksim meydanı gibi bir buluşma yeri ve sayısız restoran ve kafeleri ile günün her saati yoğun.

Buradan ilerleyerek hayli büyük, Terazije Çeşmesi etrafında yoğun bir trafiğin olduğu başka bir meydana ulaşıyoruz.

Terazije Meydanı'na girerken köşede ilk dikkatimi çeken yapı etkileyici mimarisiyle bir otel oluyor, Hotel MoskvaRus imparatorluğu tarafından inşa edilen otelin dış cephesini süsleyen seramik süslemeler de o kadar hoştu ki, yapıyı biraz daha yakından incelemek için sabah kahvemizi otelin bahçesindeki kafede içmeye karar veriyoruz. Türk kahvesini pek beğenmesem de otelin cephesindeki süslemeler, mekan, şık insanlar ve atmosfer o kadar hoştu ki kahveyi pek önemsemiyorum.

Bu arada gözüm de biraz ilerideki görkemli yapıda, Sırp Ulusal Parlamentosu - NarodnaSkupstinaRepublika .

Müthiş Neo-Barok mimarisiyle, fotoğraf karelerinizde yer almalı.

Parlamento binasının yan sokağındaki Posta Binası da yine tarihi ve değişik bir yapı.

Tam karşısında ise Belgrad Şehir Meclisi Binası 19.yüzyıla ait Eski Saray, yine güzel mimarisiyle göze çarpmakta. Ancak 1903 yılında Sırp tarihinin en korkunç suikastlerinden birine de sahne olmuş. (Kral Aleksandar ve eşi Draga vahşice öldürülüp, bu yapının ikinci kat balkonundan sokağa atılmışlar

Tır otobüsleri, Parlamento Binası'nın hemen karşısında yer alan yemyeşil, renk cümbüşü çiçeklerle oldukça büyük Pioneer Parkı önündeki duraktan kalkıyor. Biz de tur otobüsümüz gelene kadar bu güzel parkın keyfini çıkaralım diyoruz. Kentte sayısız tarihi yapıların yanı sıra dikkatimi çeken özelliklerinden biri de buna benzer ve kentin her yerinde yer alan ve beni yine çok kıskandıran yemyeşil parklar.

Tur aracımız, artık hemen her ülkede olan iki katlı, üstü genelde açık (hop on, hop off) in-bin otobüsü, tam zamanında geldi, rahat fotoğraf çekeceğim bir koltuğa yerleşip, kulaklığımı takıyorum ve sağlı sollu hepsi de tarihi ve muhteşem yapıları izlemeye ve fotoğraflamaya koyuluyorum. Büyükelçiler Sokağı'ndaki tüm yapılar gibi, Türk Bayrağımızın dalgalandığı bina da yine harika, tarihi bir yapı.

Bu gezimizde dikkat çeken en önemli yapılar derseniz..

St. Sava Kilisesi – (Saborna crkva - The Cathedral)- Sırp Ortodoks Kilisesi'nin kurucusu Aziz Sava'ya adanmış, Balkanlar'ın en büyük Ortodoks katedralinin ihtişamlı mimarisinin yanı sıra iç mimarisindeki mozaikler ide göz alıcı güzellikte. Kentin simgelerinden biri olmuş.

St. Michael's Cathedral- 10.yüzyılın ilk yarısında yapılmış olan Ortodoks Kilisesi, kentin merkezinde ve önemli anıtsal yapılarından biri.

Hemen hemen tüm şehri dolaşıyoruz, ancak tüm fotoğrafları koymak isterdim ama zor tabii, akşama doğru otelimize dönerek dinleniyor ve harika bir restorana gideceğimiz için hazırlanmaya başlıyoruz.

Sava ve Tuna nehirlerinin her iki yakasının kıyılarında kurulmuş olan bu güzel kenti yarın nehirden gezeceğiz. En ünlü ve müthiş restoranlar, ünlü Sırp yemekleri için yarın buluşuyoruz...

#Evdekal alanında göster
Kapalı

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım.