Buldan Gezi Notları

Keşfetmek İsteyenlere: Akdeniz'deki Anadolu Denizli
Ali KELEBEKAli KELEBEK07.11.2020

Yine her zamanki gibi dünyanın görmediğim güzelliklerini görmem gerektiğini düşündüm ve kendimi bir anda havalimanında buldum. Artık alışmıştım ani geziler planlamaya. Görmediğim yerler görecek olmamın heyecanıyla uçağa…

Kuşların Sığınağı: Bafa Gölü
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör27.03.2020

Büyük Menderes Nehri deltasının güneydoğusundaki Bafa gölü, Muğla – Aydın il sınırında yer almaktadır. Eski tarihlerde Ege Denizi'nde bir koy olan göl, Büyük Menderes'in taşıdığı alüvyonlar neticesinde denizle ilişkisi…

Bir Doğa Harikası: Aydın - Arapapıştı Kanyonu
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar13.06.2018

Doğa ile tarihin iç içe olduğu, binlerce yıllık bir öykü gün ışığına çıkarak bir mücevher gibi parlamaya başladı. Yüksek tepelerini hırçın rüzgârların dövdüğü, sarp dağların arasında hayat bulan su, bir cennete dönüşmüş…

Denizli'yi İki Günde Nasıl Gezersin?
DilansenkaraDilansenkara05.04.2018

Arkadaşımla ekim ayında hava yolları firmasının yurt içi uçuşları için yaptığı kampanyadan yararlanıp mart ayı için bilet almaya karar verdik. Gidiş-dönüş 79 TL'ye Denizli'ye bilet bulunca hemen biletleri aldık. Ne de…

Arpaz Konağı ve Kulesi – Aydın'da Yok Olmakta Bir Değer
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar10.01.2018

Dostlarla yine düştük yollara.. Güney Ege’de yine tarih içinde dolaşmaya çıktık. Hedefimizde tarihî yerler, ilginç rotalar ve güzel illerimiz var. Aydın - Ulubey Kanyonu ve Cam Teras, Denizli ve yakınlarındaki Laodikya…

Doğa Harikası Bafa Gölü
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar07.12.2017

Yıllardır İstanbul - Bodrum arası gidip durum, Bafa’dan illa geçer yolum. Keyifle ve yavaştan geçerim doğa harikası Bafa Gölü kıyısı boyunca uzanan yollardan. Ya kahvaltı ya da kahve molası illa veririm göl kenarındaki…

Bafa'da Bir Aşk Öyküsü
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar06.12.2017

Bodrum’dan sabahın erken saatleri çıkıp Didim bölgesindeki antik kentleri gezdikten sonra, Bafa’da Beşparmak (Latmos) Dağları'na doğru ilerliyoruz.

Aydın'da Bir İyon Kenti: ​Priene Antik Kenti
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar05.12.2017

Daha önceki yazımda anlattığım Doğanbey köyü’nün güzellikleri ve huzurlu atmosferinin sarhoşluğundan sonra başka bir antik kente gidecek ve günü bitireceğiz. Aydın Güllübahçe Beldesi yakınlarında önemli bir kent olan…

Aydın'In Doğanbey Köyü'nden Bir Tatlı Huzur Aldık
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar04.12.2017

Yemyeşil bir dağın yamaçlarından ayrılık öyküsü yaşayan, hasret türküleri okuyan mübadele mağdurları sessizce yol almış yıllar önce. İşte biz bir zamanlar bomboş kalan; Söke Aydın'a bağlı bu köydeyiz. Köye girer girmez…

Aydın - Arapapıştı Kanyonu
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar13.10.2017

Bugün sizi saklı cennete götürüyorum, bin bir çeşit çiçeği ve canlı türleri ile inanılmaz bir yere...

Didim'in Kehanet Merkezi: Didyma Apollon Tapınağı
Birgül SözerBirgül Sözer13.09.2017

Yine bir yaz mevsimi yine bir gezi ve yine bir gezi yazısı. Bu sefer memleketim Didim "Yenihisar"dan. Yaz tatilini ancak 30 Ağustos Zafer Bayramı ile Kurban Bayramı’nı birleştirince yetkililer; uzun soluklu bir tatil…

Beyaz Şehirde 48 Saat - Denizli Bölüm 2

Hierapolis ve Laodikeia. Denizli’de bulunan ve sayısını net olarak bilmediğim antik kentlerden yalnızca ikisi ve belki de en önemlileri. "Ben tarihi çok seviyorum bacım, bırak yediğini içtiğini de bana antik kent anlat…