Afrika'nın Ortasında Tek Başına: Hartum

Sudan benim için çok çok önemli bir seyahat rotasıdır. Bir fuar dolayısı ile gittiğim bu ülkede tam 25 gün kaldım. Gerçekten çok ilginç bir deneyimdi benim için.

Sudan; yüzölçümü ile dünyanın 10. büyük, Afrika'nın en büyük ülkesidir. Kuzey ve Güney olmak üzere özerk iki bölgeden oluşuyor. Benim gittiğim 2008 yılında resmi olarak tek ülke olsa da 2 ayrı devlet başkanı ve bayrakları vardı.

Kuzey Sudan Müslüman, Güney Sudan ise Hristiyan nüfus çoğunluğuna sahipti. 2011 yılında resmen Kuzey Sudan ve Güney Sudan olarak ikiye ayrıldılar. Sudan'da kredi kartı kesinlikle kullanılmıyor, yanınızda yeterince nakit getirmeyi unutmayız. Amerika ambargosu olduğu için dolar da kullanamazsınız. Yanınızda sadece EUR getirin ve kaldığınız otelde parayı Sudan parasına çevirebilirsiniz.

Hartum'a nasıl gidilir?

Sudan'a girebilmek içinvize gerekiyor, vize başvurusunu da Ankara'daki büyükelçiliklerine yapıyoruz. THY, Khartum'a direkt uçuyor bu sebeple rahat bir uçuş gerçekleştiriyoruz. Yaklaşık 6 saatlik bir uçuş sonrası sabaha karşı başkentteyiz. Türkiye ile saat farkı 4 saat.

Konaklamamızı Al Salam Rotana Hotel'de yapıyoruz. Sudan'daki en iyi otel burası, gerçekten Avrupa standartlarında diyebilirim, temizliği, yemekleri ve sosyal imkanları ile çok iyi bir oteldi.

Sudan'a 20 kişilik bir ekip ile gidiyoruz, 2 rehberimiz var. Rehberimiz hariç gruptaki tek kadın benim :) Fuar saatleri biraz ilginç sabah 10:00-13:00 arası ilk etap başlıyor sonra akşam 19:00 kadar siesta zamanı, Sudan'da hayat duruyor. Akşam 19:00-23:00 arası fuarın 2. etabı başlıyor. Otel - fuar arası transferimiz fuar organizatörümüz Forum Fuarcılığın ayarladığı araç ile yapıyoruz. İlk hafta fuarın hem sabah hem akşam seanslarına gittim ancak 2. haftadan itibaren sadece akşam seanslarına gidip gündüz saatlerimi otelin spor salonunda ve havuzda geçirmeyi tercih ettim. Yardımcım Ahmed sağolsun bu konuda bana çok destek oldu.

Ülkeye gelir gelmez İlk fırsatta panoramik bir şehir turu atıyoruz, Sudan'da yaşam şartlarının pek parlak olduğunu söyleyemeyeceğim.

Sudan'a Ocak ayında gitmeme rağmen hava sıcaklığı ortalama 48-50 derece civarındaydı. İşin komik tarafı biz sıcakla mücadele etmeye çalışırken Sudan halkının onlar için kış mevsimi olan bu zamanda kürkler ile gezmesiydi :) Normalde hava sıcaklığı 60-70 civarında oluyormuş.

Sudan'da Yeme-İçme

Maalesef Sudan'da yemek yemek büyük problem, başkentte olduğumuz halde dışarıda yemek yiyebilecek hijyenik bir mekan bulmak neredeyse imkansız. Bu sebeple ben 3 öğün otelde yemeyi tercih ettim. "Full" isimli yemeklerini tavsiye edebilirim gerçekten değişik ama lezzetli.

Hartum'da Gezilecek Yerler

Sudan Ulusal Müzesi

1971 yılında kurulmuş olan Sudan Ulusal Müzesi Khartum'un El Neel bölgesinde bulunuyor. 2  katlı binası ile ülkedeki tek arkeolojik müze özelliğini taşıyor. Müze Sudan ve Mısır eserlerini içeriyor.

Nil Nehri'nde Tekne Turu

Köprü ile bağlanan Omdurman bölgesine geçip Nil Nehri'nin kıyısında bizi bekleyen teknemize biniyoruz. Beyaz ve Mavi Nil'in birleşerek Büyük Nil'i oluşturduğu noktayı görmeye gidiyoruz.Uganda'dan gelen Beyaz Nil ile Etiyopya'dan gelen Mavi Nil; Hartum'da birleşiyor ve buradan Mısır'ın kuzeyine doğru yoluna devam ederken etrafına bereket saçarak bildiğiniz gibi Akdeniz'e dökülüyor.

25 gün geçirdiğim bu kenti çok sevdim, hayatımın geri kalanı için önemli bir tecrübe oldu.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...