Amalfi Gezisi

Positano-Amalfi arası 25 km ancak bu yol trafiğin durumuna göre 1 saat civarında sürüyor. Yol boyunca teraslanmış tarlalarda alabildiğince uzanan üzeri siyah filelerle örtülmüş, limon ağaçlarını görüyoruz. Enfes manzaralar eşliğinde Amalfi’ye geliyoruz.

Amalfi, Positano gibi dikine kurulmuş bir yerleşim değil. Deniz kıyısına paralel yatay bir yerleşim.
Dağ kenarındaki binaların arkasında Duomo Meydanı ve bu meydanda bol merdivenlerle çıkılan gösterişli bir kilise var.

Kilise merdivenleri karşısındaki aziz heykelinin bulunduğu havuz ile meydanı çevreleyen restoran,  kafeler ve seramik dükkânları ile burası Amalfi’nin en hareketli bölgesi.

Kiliseyi sağımıza alıp dümdüz ilerlediğimizde daracık ve binaların üst katlarının kemerlerle birleştirildiği pek çok turistik eşya satılan sevimli sokakta ilerlerken kalamar, karides ve küçük balık kızartmalarının satıldığı bu dükkândan içinde deniz ürünü kızartması olan külahlarımızı alıp oracıkta yiyoruz, çok lezzetli idi.

Yol boyunca devam ederek minyatür seramik figürlerle süslü adak havuzuna geliyoruz. Havuzun suyu pırıl pırıl, içinde renkli balıklar yüzüyor.

Burada sokakların yerini merdivenler almış.

Dönüşte Duomo Meydanı’ndaki Andrea Pansa’da oturup ismini hatırlamadığım içi limon kremalı bu pastadan yedik, harikaydı.

Meydan çevresindeki limoncello mağazaları rengârenkti.

Amalfi’den de ayrılık vakti geldi. Grupla buluşmak üzere sahile yürüdük.

Amalfi kıyıları; İtalya’nın Sorrento yarımadasının güneyinde uzanan yalçın kayalıkları, körfezleri ve mağaraları ile tüm seyahatseverlerin çekim merkezi olmayı hak ediyor. Yol boyunca manzaranın keyfine doyamıyorsunuz ancak yollar çok dar ve virajlı. Bence buranın şoförleri dünyanın en iyi şoförleri, virajları sıfır hata ile dönüyorlar. Yaz dönemi bu sahiller feribotla da gezilebilir. Sanıyorum ki bu muhteşem manzaranın denizden görünümü de harika olacaktır.

Amalfi’den aklımda kalanlar; Duomo Katedrali, külah içinde yediğim kalamar, balık, bebek ahtapot kızartması, daracık sokakları ve bu sokaklardaki kemerlerle birbirine bağlanmış evleri ve limoncelloları.

Amalfi konaklama için biraz pahalı bir yer olabilir ama yine de birçok bütçeye hitap eden otel bulmak zor değil. Plaja 50 metre mesafede ki 700 yıllık bir binada hizmet veren Hotel Lidomare hem konum olarak hem de fiyat olarak şehrin güzel otelleri arasında yer alıyor. Bu özellikleriyle kesinlikle otel seçimi konusunda aklınızda bulunmalı. Bu otelin yanında Amalfi’nin ana meydanında faaliyet gösteren Hotel Fontana’yı da tercih edebilirsiniz. Bu otellerden Pompei ve Vezüv Yanardağına gezilerde düzenleniyor. Son olarak da şehrin ünlü Duomo Katedrali’nin yakınında bulunan ve 600 yıllık şehrin en eski yapılarından birinde hizmet veren Hotel Centrale Amalfi’yi de listenize ekleyebilirsiniz. Bu otel önerilerinin dışında, Amalfi’da ki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.