ARABA İLE AVRUPA TURUNA KAVALA'DAN BALŞIYORUZ

Araba ile ciktigimiz Avrupa turunda ilk durak olarak sectigimiz Kavala, İstanbul'dan yaklaşık 530 km. Şehir olarak eski bir tatil şehri görünümünde. Görülecek pek bir şeyi yok. Ufak bir marinası ve etrafında birkaç güzel restorantından başka birşey yok. Deniz ve güneş derseniz o güzel.

Kavalada aksam yemegi

Asıl Kavala'ya 150 km mesafede Halkidiki diye bir bölge var orası çok güzelmiş. Biz dönüş yolunda oraya uğramayı planladık. Kavala'yi biraz arastirdim, İstanbul'dan 4 günlük 250 Euro'ya turlar varmış. Otobuslerle de gidiliyor.

Kavala marina

Biz Kavala'da kamp yerinde kaldik. Kamp yeri oldukca güzeldi. Yunanistan'da kiyi boyunca bircok kamp alanini bulabilirsiniz. Fiyatlari da 15 ila 25 euro arasinda degisebiliyor. Bizim arabamiz gazli oldugu icin biliyorum, Yunanistan'da gaz fiyatlari bize göre daha ucuz ve oldukca da yaygin. Otobanlari diger Avrupa ülkelerine göre daha ucuz ve daha az yerde parali olarak seyahat edebiliyorsunuz.

Kavala

Yurt disina arabanizi cikarmak icin, ruhsat sahibinin olmasi gerekiyor. Araba icin yesil kart (sigorta sirketleri yapiyor) ve gideceginiz ülkeleri kapsayan gelistirilmis kaskonuzun olmasi gerekiyor (sart degil ama kaza yaptiginizda cok önemli olacaktir). Sizin icin de bu zorunlu degil ama saglik sorunu yasadiginizda olmasi gereken saglik sigortasini da yaptirmaktir.

Kavala'da deniz ürünlerini tuketmenizi tavsiye ederim. Bütün Akdeniz kiyisinda oldugu gibi Yunanistan'in bütün kiyilarinda deniz mahsullerinden yemenizi tavsiye ediyorum.

Kavalada sahil

Ciktigimiz Avrupa turu 15 Haziran'da baslayip, 26 Temmuz'da sona ermistir. 5 ülke ve 6500 km yol yaptigimiz bu gezimizle ilgili daha bircok yazim olacaktir. Herkese iyi gezmeler, saglicakla kalin...