Bilim İnsanları Diyarı Cambridge

Şimdi sizlerle Cambridge'e yaptığımız günübirlik gezimizden notları ileteceğiz. Biz arabayla gittik ama London-Liverpool Street istasyonu ya da London King's Cross istasyonundan 1,5 saatte gidilebiliyor. Önceden alacağınız tren biletleriyle gidiş-dönüş 12-15 Pound arasına bilet bulabilirsiniz. Biletlerle ilgili daha detaylı bilgi için tıklayınız. Cambridge Kings College, University of Cambridge gibi dünyanın en iyi üniversitelerinin yanı sıra diğer yeni üniversitelere de ev sahipliği yapan bir şehir. Şehrin her yerinde bilim var. Müzeleri, okulları ve tarihiyle harika bir şehir.

Bana göre Londra'nın o metropolitan havasından çok biraz daha soğuk, lüks ve İngiliz kültürünü bir tık daha iyi yansıtan bir şehir. Cambridge Üniversitesi'nin kampüsleri şehir merkezine dağılmış şekilde. King`s College, St John`s ve Trinity College gibi biraz daha ünlü olanlara giriş ücretli.

Ortalama 5£ ve 8£ arasında değişiyor. Ama bazı kampüsleri (Magnadale, Downing College) ücretsiz ve Magnadale College`in kütüphanesi de halka açık. İçinde 1600'lu yıllardan kalma kitaplar olan küçük bir kütüphane burası.

Onun dışında Sedgwick Museum of Earth Sciences, 1728 yılında kurulmuş bir müze ve içi mineraller, fossiller, (dinazor ve diğer hayvanlar) taslarla dolu. Müzenin hemen yanında da bir arkeoloji müzesi vardı ama pazartesi günleri kapalı olduğu için uğrayamadık. Giriş ücretsiz ama pazar günleri kapalı.

Daha sonra Church of St Mary the Great`e (Büyük Aziz Meryem Kilisesi) gittik. Bu kilisenin olduğu yer şehrin ana damarı gibi, çok kalabalık. Buralarda bir sürü kafe, restoran ve hediyelik eşya dükkanları bulabilirsiniz.

Ayrıca burada yerel bir şehir pazarı vardı. Buradan cok güzel kekler ve ekmekler aldık. Siz ek olarak seramikler, takılar ve meyvelerin olduğu standlara da bakabilirsiniz. Yemek olarak biz Sainsburys`den meal-deal aldık (sandviç, cips/cikolata ve içecek 3£) ama siz balık ve cipsten oluşan İngiliz klasiğini ya da afternoon tea (bildiğimiz beş çayı yanında farklı kurabiye ve pastalarla servis edilen) yapabilirsiniz.

Şehirde her şey birbirine yakın. Arabayla gelirseniz 5-6 saat icin 7,5-8 £ civarlarında park ücreti ödemeniz gerekir, biz ücretsiz park yeri bulmaya calışıp vakit kaybetmek istemedik. Bir de ek olarak 'punting' deneyebilirsiniz. Kısacası nehirde bir bot gezisi yapabilirsiniz. Soför istiyorsanz tek kişi 16 £, 2 kişi + 1 cocuk 47 £ ya da şoför almadan bot başına 27-30 £ civarlarında. (Bu fiyatlar firmasına göre biraz değişiklik gösterebilir.)

En çok beğendiğim iki yeri sona sakladım. İlki daha önce bahsettiğim King`s College binası. Muhteşem bir yapı ve burada okumayı çok isterdim.

İkincisi de Fitzwilliam Müzesi. Ne yazık ki saat 5'te kapattığı için tam olarak gezemedim. Bu müzede ne yok ki; Antik Yunan ve Roma kalıntıları, heykelleri, çok eski zırh ve cephaneler, Türk ve İran seramik ve camları, Kıbrıs`tan neolitik çağdan kalma taş ve çömlekleri, işlenmiş hali ve seccadeler ve Mısır'dan gelme mumyalar... İçimden "dünyanın dört bir ucundan bu kadar şeyi çalmayı bırakın bir de mahcup olmadan müze acmışsınız yaniii" demek gelmedi degil! Ve benim için günün en güzel anı bu müzede tesadüfen karşılaştığım harika Van Gogh, Pissarro, Cezanne ve Monet resimleri... Monet`nin cok sevdigim Wild Coast at Belle-ile`i buradaydı işte. Londra`daki müzeler kadar iyi değildi tabii ki; ama yolunuz Londra`ya düşerse bence bu şehre de uğramalısınız.