Bir Adadan Daha Fazlası: Boracay

Bütün Aktivitelerin Buluşma Noktası: Boracay Adası

Boracay Adası’nda yok yok desem abartmış olmam diye düşünüyorum. İstediğiniz her türlü aktiviteyi burada bulmanız fazlasıyla mümkün. Çoğu büyük ünlü ada ve hatta metropol şehirlerde dahi bulamayacağınız aktiviteleri ben ilk defa burada gördüm diyebilirim.

Dünyanın en önemli dalış merkezlerinden bir tanesi. Dragon isimli kürek takımının günlük yaptıkları kürek çekme antrenmanına isterseniz siz de katılabiliyorsunuz. Ben katıldım ama sonrasında iki gün yerimden kalkamadım.

Kendine özgü bir yapısı olan tekneleriyle günbatımında denize açılabilir ya da her akşam görsel bir şölen haline gelen günbatımı ve teknelerin danslarını sahilden de izleyebilirsiniz.

Adada trekking yapma olanağı, tırmanış ve yürüyüş parkurları mevcut. ATV safarileri, motosiklet ve bisiklet sporları her an yanınızda. Jet-ski, paraşüt, muz ve benzeri su sporlarını saymıyorum artık. Sadece yüzmek istediğinizde çok güzel hatta bakir diyebileceğim sahilleri var, örneğin Coco Beach mükemmel.  Ben bir sabah 07.00 civarında gittim mavi ve yeşil rengin karışımı olan suda yüzmek inanılmazdı.

Boracay Adası sadece sahilleri ile değil Bat Cave (Yarasa Mağarası) ve Kelebek Bahçesi ile de çok özel bir doğa parkı aynı zamanda.

Çok şık otelleri ile her şartta konaklama imkânını bulmanız mümkün. Denize sıfır lüks otellerin fiyatları ise çok çok ekonomik. Herkes için bir eğlence, herkes için bir aktivite mevcut. Adada otellerin 3 ana noktası olarak Station1, 2 ve 3 olarak adlandırdıkları bölgeler var. İstasyon 1 genellikle akşam belirli bir saatten sonra hareketlenen ve gece hayatının aktif olduğu bölge. En popüler mekanlarından biri de Guilly Bar and Cocomangas.

Hangi noktada kalırsanız kalın memnun kalacağınız bir nokta olacağı kesin. Ben istasyon 3’te kaldım. Aktivitelerin çok yoğun olduğu bir yerdi ve zaten diğer yerlere yürüme mesafesi en fazla 1-2 km kadardı. Adanın tamamı zaten 4 kilometre. Gezerek çok zevkli bir yürüyüşle istasyon 2’de bulunan D-Mall’da vakit geçirmek de çok eğlenceli.

D-Mall adanın açık alışveriş merkezi. Gayet lüks mağazaları ve çok güzel restoranları var. Günbatımı ve gece çekimleri için İstasyon 1’de bulunan Willy’s Kayalıkları’na giderken mutlaka uğradığım bir yerdi D-Mall. Özel tırmanma standı ise çok eğlenceli ve her yerde bulamayacağınız türden. D-Mall’da bir de Hobbit House adında sadece işletmeciliğini cücelerin yaptığı ve çalışanlarının da cücelerden oluştuğu bir bar-restoran var. Diyorum ya yok yok Boracay Adası’nda. Hatta benim saymadığım daha neler var neler…

Bir gezgin olarak belki yüzlerce ada, şehir ve farklı yerler gezdim ama Boracay Adası beni çok etkiledi gerçekten. Bu arada adayı isterseniz helikopterle turlamanız da mümkün. Zaten ada küçücük bir yer ne helikopteri diye düşünüyorum ama var işte.

Tabii asıl beni mutlu eden benim en büyük hobim fotoğraflarım ve adada istemediğim kadar kelebek fotoğrafı çekiyorum. Günbatımı ve günbatımında Willy’s Kayalıkları’nın gece fotoğraf çekimleri beni fazlasıyla mutlu ediyor. Adada meydana gelen denizin gel-git olayları ise her zamanki gibi çok etkileyici elbette. Bir gün yolunuz düşerse asla geri dönmek istemeyeceğiniz bir cennet köşesi Boracay

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.